BibTex RIS Kaynak Göster

SOSYAL PAYLAŞIM AĞLARININ İŞBİRLİKLİ ÖĞRENMEDE KULLANIMI: BİR FACEBOOK UYGULAMASI - USING SOCIAL MEDIA IN COLLABORATIVE LEARNING: FACEBOOK APPLICATION

Yıl 2014, Cilt: 11 Sayı: 41, 343 - 356, 11.03.2014
https://doi.org/10.14783/od.v11i41.5000011422

Öz

Özet
Bu çalışmada sosyal paylaşım ağlarının, işbirlikli öğrenmeyi desteklediğini, değişen toplumsal yapı ve yaşam biçimi neticesinde ortaya çıkan bu ortamların işbirlikli öğrenmenin uygulanması için uygun bir zemin oluşturduğunu göstermek amaçlanmaktadır. Yetişkin eğitiminde, işbirliği içerisinde problem çözme becerisini geliştirmek için bu konuda önemli bir isim olan Schank’ın yöntemi örnek alınarak, amaçlı bir senaryo tasarlanmış, gereken içerik geliştirilmiş ve hazırlanan eğitim uygulaması yetişkin grubuna uygulanarak sonuçları değerlendirilmiştir. Bireylerin bilgi teknolojilerini kullanım yetkinlikleri ile işbirlikli öğrenmeye katılım istekleri arasındaki ilişki de incelenmiştir.

Abstract
The aim of this study is to show that online social networks support the collaboration in education and they are convenient for the use of collaborative learning methods. In order to achieve this, a goal based scenario was designed as a Facebook application with the aim of developing problem solving skills in collaboration for adult learners, then it was practiced by 100 adult learners and finally the results of implementation were analyzed. Furthermore, the study seeks the relation between the digital competence and decision making collaboration of the
participants.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makale Başvuru
Yazarlar

Derya Kıcı Bu kişi benim

Necmi Emel Dilmen

Yayımlanma Tarihi 11 Mart 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 11 Sayı: 41

Kaynak Göster

APA Kıcı, D., & Dilmen, N. E. (2014). SOSYAL PAYLAŞIM AĞLARININ İŞBİRLİKLİ ÖĞRENMEDE KULLANIMI: BİR FACEBOOK UYGULAMASI - USING SOCIAL MEDIA IN COLLABORATIVE LEARNING: FACEBOOK APPLICATION. Öneri Dergisi, 11(41), 343-356. https://doi.org/10.14783/od.v11i41.5000011422

15795

Bu web sitesi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Öneri Dergisi

Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü

Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722  Kadıköy/İstanbul

e-ISSN: 2147-5377