BibTex RIS Kaynak Göster

SİYASETTE MARKALAŞMAK: 2014 CUMHURBAŞKANLIĞI SEÇİMİ ADAYLARININ SİYASAL MARKA OLARAK KONUMLANDIRILMASININ ANALİZİ

Yıl 2015, Cilt: 11 Sayı: 43, 231 - 250, 12.03.2015
https://doi.org/10.14783/od.v11i43.5000070109

Öz

Siyasette markalaşma, günümüz siyaset ortamında gerekli bir hale gelmiştir. Rekabet, siyasal ortamda artmıştır. Birçok aktörün yer aldığı siyasal ortamda, ‘aday bazlı markalaşma’ gereği ön plana çıkmıştır. Markalaşma, farklılaşmanın, hedef kitlede bir farkındalık yaratmanın gereğidir. Bunun bilincinde olan siyasal liderlerin çoğu ‘siyasette markalaşma’ yoluna gitmişlerdir. Bu çalışmada amaç, markalaşmanın siyasal iletişim açısından gerekliliğini ve önemini ortaya çıkarmaktır. Bu bağlamda, 2014 Cumhurbaşkanlığı Seçimlerindeki adayların her birinin siyasal marka olarak konumlandırılmasının analizi, çalışmayı desteklemesi açısından yapılacaktır. Partilerin iletişim faaliyetleri, parti programları, lider profilleri gibi kavramlar siyasi adayın konumlandırmasında önemli etkenlerdir. Bu nedenle, adayların konumlandırma analizi, bu etkenler göz önüne alınarak yapılacaktır. 

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makale Başvuru
Yazarlar

Emel Karayel Bı̇lbı̇l Bu kişi benim

Nevra Çelı̇kkol Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 12 Mart 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 11 Sayı: 43

Kaynak Göster

APA Karayel Bı̇lbı̇l E., & Çelı̇kkol N. (2015). SİYASETTE MARKALAŞMAK: 2014 CUMHURBAŞKANLIĞI SEÇİMİ ADAYLARININ SİYASAL MARKA OLARAK KONUMLANDIRILMASININ ANALİZİ. Öneri Dergisi, 11(43), 231-250. https://doi.org/10.14783/od.v11i43.5000070109

15795

Bu web sitesi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Öneri Dergisi

Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü

Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722  Kadıköy/İstanbul

e-ISSN: 2147-5377