Abstract
Social CRM (Customer Relationship Management), that is managing customer relations through social media, is becoming more common. The increase in social media use is the most important factor. Customers share their complaints, satisfactions in the social media and they ask about their peers’ experiences and views about products before deciding to buy. The companies using social media can communicate easily and rapidly with customers and try to satisfy them.
In this study, the effect of the service quality of the companies using social CRM on customer satisfaction is investigated. The population consists of 342 people over the age of 18 who live in Istanbul. A survey is carried out to collect data and factor, reliability analysis, T-tests, and ANOVA/Welch tests are performed for the data by using the SPSS package program. Moreover, the developed model and the hypothesis are tested through a LISREL structural equation model.
Özet
Sosyal CRM (Customer Relationship Management - Müşteri İlişkileri Yönetimi) uygulayan yani sosyal
medya üzerinden müşteri ilişkileri faaliyeti sürdüren işletmeler gün geçtikçe artmaktadır. Bunun en
önemli nedeni internet kullanımının yaygınlaşması neticesinde sosyal medya kullanımının artmasıdır.
Günümüzde artık müşteriler şikayet ve memnuniyetlerini sosyal medyada çevresiyle paylaşmakta veya bir
ürün satın almadan önce internetten danışarak arkadaş çevresinin deneyimlerini ve g.rüşlerini sormaktadır.
Sosyal medyada yer alan firmalar müşterileri ile kolay ve hızlı bir şekilde iletişim kurarak memnuniyet
sağlamaya çalışmaktadırlar.
Bu çalışmada sosyal CRM uygulayan şirketlerdeki hizmet kalitesinin müşteri memnuniyetine etkisi
incelenmiştir. Bu maksatla hizmet kalitesi SERVQUAL yöntemi ile .l.ülmüştür. Araştırmanın ana kütlesini,
İstanbul ilinde yaşayan 18 yaş ve üzeri 342 kişi oluşturmaktadır. Veri toplama yöntemi olarak anket
kullanılmış, anket verilerine SPSS paket programı kullanılarak faktör analizi, güvenilirlik analizi, bağımsız
gruplar t-testi ve ANOVA/Welch testleri yapılmıştır. Aynı zamanda kurulan araştırma modeli ve hipotezler
LISREL yapısal eşitlik modeliyle test edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makale Başvuru |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 11 Sayı: 44 |
Bu web sitesi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Öneri Dergisi
Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722 Kadıköy/İstanbul
e-ISSN: 2147-5377