BibTex RIS Kaynak Göster

IMPACT OF CORPORATE AND DEMOGRAPHIC CHARACTERISTICS ON THE CREDIBILITY OF INTERNET NEWS MEDIA

Yıl 2015, Cilt: 11 Sayı: 44, 257 - 273, 30.09.2015
https://doi.org/10.14783/od.v11i44.5000080014

Öz

Abstract

The intensive use of news in the social media leads to the discussions about whether the social media is reliable in terms of news. The study aims to reveal what the elements which affect the credibility of Internet news media are, whether there is any difference in media credibility between corporate and non-corporate Internet news organizations, and the impacts of demographic characteristics on the credibility of Internet news media. Therefore, a questionnaire was performed with some 936 university students in April 2015 by employing the method of random sampling. The result of the research reveals that although the use of mobile devices and personal computers in terms of the use of the media is at a higher rate than the other types of media, television ranks first at the level of credibility in media news. Another important result puts forward that the credibility of Internet news media decreases with an increase in the ages of respondents; thus, a break with this media is experienced. Even though the presence of a positive correlation between the perceptions of credibility of Internet news media organizations – whether they are corporate or not – appears an advantage, the occurrence of a decrease in the credibility perceived with an increase in the ages of respondents indicates that there are many castles which must be won in terms of credibility. 

KURUMSAL VE DEMOGRAFİK ÖZELLİKLERİN İNTERNET HABER MEDYA GÜVENİLİRLİĞİ ÜZERİNE ETKİSİ

Yıl 2015, Cilt: 11 Sayı: 44, 257 - 273, 30.09.2015
https://doi.org/10.14783/od.v11i44.5000080014

Öz

Özet

Haberin sosyal medyada yoğun kullanımı, haber açısından sosyal medyanın güvenilir olup olmadığı

tartışmalarına neden olmaktadır. Çalışmanın amacı, internet haber medya güvenilirliğini etkileyen unsurların

neler olduğu, kurumsal ile kurumsal olmayan internet haber kuruluşları arasında medya güvenilirlik

farklılığı olup olmadığı ve demografik özelliklerin internet haber medya güvenilirliği üzerindeki

etkilerini ortaya çıkarmaktır. Bu nedenle, Nisan 2015 tarihinde, rastgele örnekleme metodu kullanılarak,

936 üniversite öğrencisiyle anket çalışması gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucu, medya kullanımı açısından

mobil cihaz ve kişisel bilgisayar kullanımının diğer medya türlerine göre yüksek oranda olsa

da, medya haberlerine güven düzeyinde televizyonun birinci sırada yer aldığını ortaya koymaktadır.

Diğer bir önemli sonuç ise, katılımcıların yaşları arttıkça, internet haber medya güvenilirliğinde azalma

olduğu, bu nedenle bu medyadan kopuş yaşandığını ortaya koymaktadır. Kurumsal olsun veya olmasın

internet haber medya organizasyonlarının güvenilirlik algılamaları arasında pozitif ilişki olması, avantaj

gibi g.rünse de, katılımcıların yaşı arttıkça algılanan güvenilirlikte azalma meydana gelmesi, güvenilirlik

açısından kazanılması gereken çok kale olduğuna işaret etmektedir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makale Başvuru
Yazarlar

And Algül Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Eylül 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 11 Sayı: 44

Kaynak Göster

APA Algül, A. (2015). KURUMSAL VE DEMOGRAFİK ÖZELLİKLERİN İNTERNET HABER MEDYA GÜVENİLİRLİĞİ ÜZERİNE ETKİSİ. Öneri Dergisi, 11(44), 257-273. https://doi.org/10.14783/od.v11i44.5000080014

15795

Bu web sitesi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Öneri Dergisi

Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü

Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722  Kadıköy/İstanbul

e-ISSN: 2147-5377