Intense competition in today business world makes offer of qualified goods and services essential in tourism businesses as it is in manifacturing businesses. To continue their existence, these profit-oriented businesses have to have an active quality costs system which follows cost of exercises to provide quality, keeps them under control besides providing quality. This study reveals managers’ opinion and present state of 3,4 and 5-star hotel businesses according to their quality costs applications. In this sense, hotel managers’ aspects of quality costs and their activities within quality costs were tired to be evalu ated, as a result of the study, it was discovered that essential part of the hotel businesses (67,2 %) didn’t have quality costs system.
Günümüz iş dünyasında yaşanan yoğun rekabet, imalat işletmelerinde olduğu gibi turizm işletmelerinde de kaliteli mal ve hizmet sunumunu gerekli kılmaktadır. Kar amacı güden bu işletmeler varlıklarını devam ettirebilmek için kaliteyi sağlamanın yanı sıra kaliteyi sağlama çalışmalarının maliyetlerinin izlediği ve kontrol altında tutulduğu etkin bir kalite maliyetleri sistemine de sahip olmalıdırlar. Bu çalışma, Ankara’ da faaliyet gösteren 3,4 ve 5 yıldızlı otel işletmelerinin kalite maliyetleri uygulamaları bakımından mevcut durumlarını ve yönetici görüşlerini ortaya koymaktadır. Bu anlamda otel işletmelerinin kalite maliyetleri kapsamında gerçekleştirdikleri faaliyetler ve kalite maliyetlerine bakış açıları değerlendirilmeye çalışılmış, araştırma sonucunda, otel işletmelerinin önemli bir kısmında kalite maliyetleri sisteminin mevcut olmadığı (% 67,2) bulgulanmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makale Başvuru |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Ağustos 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 12 Sayı: 46 |
Bu web sitesi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Öneri Dergisi
Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722 Kadıköy/İstanbul
e-ISSN: 2147-5377