Interest in the popular expands gradually and resembles each other in the new world order which indeed enhances its localness through globalization. Television is the leading of the most efficient mass communication tool. In our day, almost all the television broadcastings in the world are similar or adapted versions of each other. Changeable, fluid and temporary popular culture can be stated as “the reader’s interchanging and producing of the text”. Raising awareness of the individuals against the media messages by advertisements are intended to be delivered to them by media literacy. It is possible to say that media literacy is based upon the view that individuals should have some thinking skills for being more critical consumers. Emotional Intelligence which states the ability of recognizing, understanding and using the human emotions effectively is one of the crucial elements of media literacy. It is possible to express it as emotional intelligence literacy. The question of how is the media literacy of the young people rigged with advertisements is researched in this study within the context of emotional intelligence literacy. What sort of an emotional intelligence reading they are doing is revealed through the inquiry of three advertisements they remember at the first time. The study which is done with the senior students of Communication Faculty in 2008 and 2016 is expected to be a suggestive pre-study.
Küreselleşme ile aslında yerelliğini arttıran yenidünya düzeninde popüler olana ilgi giderek büyümekte ve benzeşmektedir. Kitle iletişimin en etkili olduğu araçların başında televizyon gelmektedir. Bugün artık neredeyse tüm dünya televizyonlarındaki yayınlar birbirinin benzeri ve ya uyarlamasıdır. Değişken, akışkan ve geçici olan popüler kültür “okurun metni yeniden değiştirmesi ve üretmesi” olarak ifade edilebilir. Reklamlarla iletilmek istenilen medya mesajları karşısında bireylerin farkındalığının sağlanması medya okuryazarlığı ile amaçlanmaktadır. Medya okuryazarlığının bireylerin medya tüketiminde daha eleştirel tüketiciler olmaları için bir takım düşünme becerilerine sahip olmaları gerektiği görüşüne dayandığını da söylemek mümkündür. İnsanın duygularını tanıma, anlama ve etkin bir biçimde kullanma yeteneğini ifade eden duygusal zeka, medya okuryazarlığında önemli faktörlerdendir. Bunu duygusal zeka okuryazarlığı olarak ifade etmekte mümkündür. Bu çalışma ile reklamlarla donatılmış dünyalarında gençlerin metin okuryazarlığının, duygusal zeka okuryazarlığı kapsamında nasıl olduğu araştırılmaktadır. Hatırladıkları ilk üç reklam sorgusu üzerinden nasıl bir duygusal zeka okuması yaptıkları ortaya konulmaktadır. İletişim Fakültesi son sınıf öğrencileriyle 2008 ve 2016 yıllarında yapılmış olan karşılaştırmalı çalışmanın fikir verici bir ön çalışma olması beklenmekledir.
popüler kültür; medya okuryazarlığı; duygusal zeka; duygusal zeka okuryazarlığı; reklamlar
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makale Başvuru |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Ağustos 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 12 Sayı: 46 |
Bu web sitesi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Öneri Dergisi
Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722 Kadıköy/İstanbul
e-ISSN: 2147-5377