Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

SATIŞ TAKIMLARINDA İŞ TATMİNİ VE ÖRGÜTSEL BAĞLILIK

Yıl 2006, Cilt: 7 Sayı: 26, 153 - 162, 15.06.2006
https://doi.org/10.14783/maruoneri.678010

Öz

Rekabetin çok yakıcı bir biçimde arttığı günümüz ekonomisinde işletmelerin karşılaştıkları en önemli sorun, üretmek değil ürettiğini satabilmektir. Günümüzde işletmelerin pazarlama faaliyetlerindeki başarısı büyük ölçüde bireysel olmaktan çok takım çalışmalarına dayanmaktadır. Bilindiği üzere, takım çalışması farklı yetenek ve uzmanlıklara sahip bireyleri ortak hedeflere yönlendirmektedir. Bu nedenle takım çalışmasının birçok üstünlüğünden bahsetmek mümkündür. Bu bağlamda satış takımlarına sahip olan işletmeler büyük avantajlara, çok farklı ve karmaşık olan tüketici istek ve ihtiyaçlarını daha iyi karşılama fırsatına sahip olmaktadır. Satış takımlarında üyelerin iş tatmini ve örgütsel bağlılıkları üzerinde çok fazla durulmamış, bu kavramlar yeterince incelenmemiştir. Oysa örgütsel davranış alanında bu kavramlar çok yoğun biçimde incelenmiş, araştırılmıştır. Bu çalışmada önce satış, takım ve satış takımları kavramları analiz edilecek sonra da iş tatmini ve örgütsel bağlılık kavramları üzerinde detaylı bir şekilde incelenecektir.

Kaynakça

  • [1] Mucuk, İ. (2004). Pazarlama İlkeleri. Yenilenmiş 14. Basım. İstanbul: Türkmen Kitabevi.
  • [2] Eren, E. (2004). Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi. Genişletilmiş 8. Bası. İstanbul: Beta Basım Yayım.
  • [3] Coffey, E.R.; Cook, C.W. & Hansaker, P.L. (1994). Management and Organizational Behavior. Illinois: Austen Pres/Irwin.
  • [4] Koçel, T. (2005). İşletme Yöneticiliği. 10. Bası. İstanbul: Arıkan Basım Yayım.
  • [5] Hardingham, A.. (1997). Takım Çalışması. (Çev.: Bora, A. & Çankaçak, O). 1. Baskı. Ankara: İlkkaynak Kültür ve Sanat Ürünleri.
  • [6] Robbins. P.S. (2003). Organizational Behavior. Tenth Edition. New Jersey: Prentice-Hall.
  • [7] Body, D. & Robert, P. (1998). Management. Great Britain: Prentice Hail.
  • [8] Özkalp, E. & Kırel, Ç. (2001). Örgütsel Davranış. Eskişehir: T.C. Anadolu Üniversitesi, Eğitim, Sağlık ve Bilimsel Araştırma Çalışmaları Vakfı. Yayın No:49.
  • [9] Dalrymple, D.J.; Cron, W.L. & De Carlo, T.E. (2004). Sales Management. Eighth Edition. New Jersey: John Wiley & Sons.
  • [10] Taşkın, E. (2001). Satış Yönetimi Eğitimi. 4. Basım,. İstanbul: Papatya Yayıncılık.
  • [11] Erdoğan, İ. (1996). İşletme Yönetiminde Örgütsel Davranış. İstanbul: Avcıol Basım-Yayım.
  • [12] George, M.J. & Jones, R.G. (2005). Understanding and Managing Organizational Behavior. Fourth Edition. New Jersey: Pearson/ Prentice Hail.
  • [13] Yamamura, H.J.; Stedham, E.Y. & Satoh, M. (2004). Accountants in Japan: Culture, Organizational Factors and Job Satisfaction. International Journal of Accounting and Performance Evaluation, 1(1), 86.
  • [14] Rosse, G.J. & Miller, E.H. (2000). Toward A Comprehensive Model of The Employee Adaptation Decision Process. The Annual Meeting of The Western Decision Sciences Institute, Maui, Hawaii, April 18, 9-10.
  • [15] Sabuncuoğlu, Z. (2000). İnsan Kaynakları Yönetimi. 1. Baskı. Bursa: Ezgi Kitabevi.
  • [16] Blau, J.G. & Boal, B.K. (1987). Conceptualizing, How Job Involvement and Organizational Commitment Affect Turnover and Absenteeism. The Academy of Management Review, 12(2), 288-300.
  • [17] Erdoğan, 1. (1997). İşletmelerde Davranış. 2. Bası. İstanbul: İşletme Fakültesi Yayın No:272.
  • [18] Foumet, P.G.; Distefano, M.K. Jr. & Pryer, W.M. (1966). Job Satisfaction: Issues and Problems. Personnel Psychology, 19, 165-183.
  • [19] Löke, J.C.F. (2001). Leadership Behaviours: Effects on Job Satisfaction, Productivity and Organizational Commitment. Journal of Nursing Management, 9(4). (http://web6.epnet.com/DeliveryPrintSave.asp). [24.02.2004]..
  • [20] Currivan, B.D. (1999). The Casual Order of Job Satisfaction and Organizational Commitment in Models of Employee Turnover. Human Resource Management Review, 9(4), 495-524.
  • [21] Ivancevich, M.J. & Matteson, T.M. (2002). Organizational Behavior and Management. Sixth Edition. New York: Mc Graw-Hill/Irwin.
  • [22] Petty, M.M.; Mc Gee, W.G. & Cavender, W.J. (1984). A Meta-Analysis of Relationships Between Individual Job Satisfaction and Individual Performance. Academy of Management Review, 9(4), 712-721
  • [23] Finegan, E.J. (2000). The Impact of Person and Organizational Values on Organizational Commitment. Journal of Occupational and Organizational Psychology, 73(2), 149-169
  • [24] Meyer, P.J. & Ailen, J.N. (1991). A Three-Component Conceptualization of Organizational Commitment. Human Resource Management Review, 1(1), 61-89.
  • [25] Tett, P.R. & Meyer, P.J. (1993). Job Satisfaction, Organizational Commitment, Turnover Intention and Turnover: Path Analyses Based on Meta-Analytic Findings. Personnel Psychology, 46(2). (http://webl.epnet.com/ citation.asp). [11.03.2004].
  • [26] Clugston, M. (2000). The Mediating Effects of Multidimensional Commitment on Job Satisfaction and Intent to Leave. Journal of Organizational Behavior, 21(4), 477-486.
Toplam 26 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eski Sayılar
Yazarlar

Nevzat Demir Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Haziran 2006
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Cilt: 7 Sayı: 26

Kaynak Göster

APA Demir, N. (2006). SATIŞ TAKIMLARINDA İŞ TATMİNİ VE ÖRGÜTSEL BAĞLILIK. Öneri Dergisi, 7(26), 153-162. https://doi.org/10.14783/maruoneri.678010

15795

Bu web sitesi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Öneri Dergisi

Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü

Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722  Kadıköy/İstanbul

e-ISSN: 2147-5377