Benchmarking, firmaların kendi çabalarıyla sürekli olarak etkin kalmalarını sağlayan bir süreçtir. Değişen çalışma şartlarına uyum sağlamak ve kendi faaliyet alanlarında başarılı olmak isteyen firmalar Benchmarking’i göz ardı etmemelidirler. Bu bağlamda firmaların kendi sektörlerindeki veya sektör dışında en iyi uygulamaları sistematik ve sürekli olarak araştırıp, daha iyisini yapmaya yardımcı olan Benchmarking, firma-içi süreç, yöntem, ürün ve hizmet alanlarında karşılaştırmanın yanı sıra firmaların kendi yöntemleriyle diğer firmaların yöntemlerini karşılaştırarak, eleştirel bir bakış açısıyla diğer firmaların üstün yönlerini öğrenme imkanı sağlamaktadır. Bu çalışmada ortaklaşa rekabet çerçevesinde daha fazla katma değer elde edebilmek için firmalar tarafından stratejik bir yaklaşım olarak dikkate alman politika Bechmarking konusu İncelenmektedir.
Ortaklaşa Rekabet Benchmarking Rekabet Gücü Politika Benchmarking
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Eski Sayılar |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Ocak 2005 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Cilt: 6 Sayı: 23 |
Bu web sitesi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Öneri Dergisi
Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722 Kadıköy/İstanbul
e-ISSN: 2147-5377