Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

MAKROSKOPİK AKIM KARAKTERİSTİKLERİNİN BELİRLENMESİ İÇİN BİR ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ; TRAFİK OPTİMİZASYONU

Yıl 2005, Cilt: 6 Sayı: 23, 137 - 145, 10.01.2005

Öz

Gerçek zamanlı kontrol uygulamalarında, trafik akımlarının makroskopik karakteristikleri, trafik dedektörleri üzerinden elde edilen mikroskopik akım parametrelerinin çeşitli yöntemlerle değerlendirilmesi sonucunda belirlenir. Bu çalışmada, makroskopik akım karakteristiklerinin daha az hatayla belirlenmesini amaçlayan böyle bir ölçme ve değerlendirme yöntemi önerilmektedir. Önerilen yöntem, yol ve zaman değişkenlerinin ayrık değişkenler olarak dikkate alındığı diğer kontol teknikleri için de anlamlıdır. Buna göre, bir trafik akımını karakterize eden makroskopik büyüklükler, ayrık yol birimi olarak dikkate alınan bir yol segmenti için tanımlanır ve bu büyüklükler, bir ayrık zaman birimi süresince trafik dedektörleri üzerinden ölçülen mikroskopik akım parametrelerinin kümülatif değerleri dikkate alınarak belirlenir. Önerilen bu yöntem, bir katılım denetimi sürecine yönelik dinamik optimizasyon modeline ilişkin simülasyon tabanlı testlerde kullanılmış ve tatmin edici sonuçlar alınmıştır.

Kaynakça

  • [1] Akbaş, A., Tektaş, N., & Tektaş, M. (2002). Trafik Sıkışıklıklarının Analizi Üzerine Bir Eğitim Çalışması. II. Uluslararası Eğitim Teknolojileri Sempozyumu, Adapazarı, ss. 1-17.
  • [2] Richards, P.I. (1956). Shockwaves on the Highway. Operations Research, 4, ss.42-51.
  • [3] May, A.D. (1990). Traffıc Flow Fundamentals. New Jersey: Prentice-Hall.
  • [4] Zhang, H., Rilıchie, S., & Recker, W. (1996). Some General Results On The Optimal Ramp Contıol Problem. Transportation Research, 4(2), ss.51-69.
  • [5] Hiıoshi, I., & Takashi, H. (1975). Road Traffıc Control. Tokyo: University of Tokyo Press.
  • [6] Tektaş, N. (2003). Kent îçi Transit Yollarda Trafiğin Optimizasyonu (İstanbul İçin Bir Uygulama). Yayınlanmamış Doktora Tezi. İstanbul: Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • [7] Akbaş, A.. (2001). Kent İçi Trafik Sinyal Sisteminin Optimal Kontrolü (Trafik Optimizasyonu). Yayınlanmamış Doktora Tezi. İstanbul: Marmara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • [8] Papageorgiou, M., & Kotsialos, A.. (2000). Freeway Ramp Metering: An Overview. IEEE Intelligent Transportation Systems Conference Proceedings, October 1-3, ss. 168-185. [9] VISSIM. (2000). User Maıuıal. Karlsruhe: PTV system Software and Consulting GmbH.
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eski Sayılar
Yazarlar

Necla Tektaş Bu kişi benim

Ahmet Akbaş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 10 Ocak 2005
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Cilt: 6 Sayı: 23

Kaynak Göster

APA Tektaş, N., & Akbaş, A. (2005). MAKROSKOPİK AKIM KARAKTERİSTİKLERİNİN BELİRLENMESİ İÇİN BİR ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ; TRAFİK OPTİMİZASYONU. Öneri Dergisi, 6(23), 137-145.

15795

Bu web sitesi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Öneri Dergisi

Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü

Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722  Kadıköy/İstanbul

e-ISSN: 2147-5377