Bir işletmeye olan bağlılık; müşterinin işletmeye güven duyması ve ilişkinin sürdürülmeye değer olması beklentisidir. Üretici işletmeye destek olmak isteyen dağıtıcıların olması, onların, üretici işletme ile olan ilişkilerinden daha çok tatmin olduğu ve dolayısı ile üretici işletmeye bağlılık duymasını gerektirir. Dağıtım kanalı üyeleri arasında gerekli bağlılığı sağlayabilen üretici işletmeler, dağıtım kanalı yönetiminde başarılı olmanın temellerini atmış olmaktadırlar. Araştırma, dağıtıcı işletmelerin bağlılığını etkileyen faktörlerin belirlenmesini amaçlamaktadır. Araştırmanın amacı doğrultusunda, yoğun literatür taraması sonucunda, dağıtıcı işletmelerin bağlılığına ilişkin bir model geliştirilmiştir. Geliştirilen bir soru formu aracılığıyla, Türkiye’deki belli başlı plastik üreticisi işletmenin 400 dağıtıcısına ulaşılmıştır. Faktör ve regresyon analizleri yardımı ile toplanılan veriler analiz edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Eski Sayılar |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Ocak 2005 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Cilt: 6 Sayı: 23 |
Bu web sitesi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Öneri Dergisi
Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722 Kadıköy/İstanbul
e-ISSN: 2147-5377