Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ÇOK AMAÇLI DOĞRUSAL OLMAYAN ULAŞTIRMA MODELİ VE HEDEF PROGRAMLAMA BÜTÜNLEŞİMİ: SINAVLAR İÇİN GÖZETMENLERİN BELİRLENMESİ

Yıl 2005, Cilt: 6 Sayı: 23, 267 - 282, 10.01.2005
https://doi.org/10.14783/maruoneri.680546

Öz

Bu makalenin amacı sınavların yapılacağı gün ve saatlerin önceden belirlenmiş olduğu varsayımı altında, sınavların yapılacağı sınıflarda görevlendirilecek gözetmenlerin belirlenmesi problemini çözecek bir model geliştirmektir. Bu amaç doğrultusunda yazılan makalede, sınıfların belirlenmesi problemi çok amaçlı doğrusal olmayan bir ulaştırma modeline dayanarak formüle edilmiştir. Gözetmenlerin belirlenmesi problemi için, sınıfların belirlenmesi problemi temelinde formüle edilen çok boyutlu bir ulaştırma modeli geliştirilmiştir. Bu model gözetmenlerin kıdemli ve kıdemsiz olarak iki alt gruba ayrılması durumuna genişletilmiştir. Geliştirilen modellerin çözümü için hedef programlama yöntemi kullanılmıştır. Ayrıca, örnek bir problemle geliştirilen modellerin uygulanabilirliği gösterilmiştir.

Kaynakça

  • [1] Asratian, A.S., & Dc Werra. D. (2002). A Gcncralizcd Class-Teacher Model for some Timctabling Problems. European Journal of the Operational Research, 143, ss.531-542.
  • [2] De Werra, D. (1985). An Introduction to Timetabling. European Journal of the Operational Research, 19, ss.l51- 162.
  • [3] Johnson, D. (1993). A Database Appıoach to Course Timetabling. The Journal of the Operational Research Socieıy, 41(5), ss.425-433.
  • [4] Fahrion, R., & Dollansky, G. (1992). Construction of University Faculty Timetables Using Logic Programming Techniques. Discrete Applied Mathematics, 35, ss.221-236.
  • [5] Gosselin, K.. & Truchon, M. (1986). Allocation of Classrooms by Linear Programming. The Journal of the Operational Research Society, 37(6), ss.561-569.
  • [6] Birbas, T. Daskalaki, S., & Houses, E. (1997). Timetabling for Greek High Schools. The Journal of the Operational Research Society, 48(12), ss.l 191-1200.
  • |7| McClure, R.H.. & Wells, C.E. (1984). A Mathematical Programming Model for Faculty Course Assignments. Decision Sciences, 15, ss.409-420.
  • [8] Akkoyunlu, E.A. (1973). A Linear Algorithm for Computing the Optimum University Timetable. Computer Journal. 16(4), ss.347-350.
  • [9] Schniederjans M.J., & Kim G.C. (1987). A Goal Programming Model to Optimize Departmental Preference in Course Assignments. Computers & Operations Research. 14(2), ss.87-96.
  • [10]Tamiz, M., Mirrazvi, S.K., & Jones, D.F. (1998). Goal Programming for Decision Making: An Overview of the Current State-of-the-Art. European Journal of the Operational Research, 111, ss.569-581.
  • [11] Tamiz, M., Mirrazvi, S.K., & Jones, D.F. (1999). Extensions of Paıeto Effıciency, Analysis to Integer Goal Programming. Omega, 27, ss. 179-188.
  • [12] Zhang, Z.Y., & Shang, J.S. (2001). Goal Programs with - nj, -pj and -(nj+pi) Objective Functions. European Journal of Operational Research, 134, ss.l 57-164.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eski Sayılar
Yazarlar

Mustafa M. Özkan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 10 Ocak 2005
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Cilt: 6 Sayı: 23

Kaynak Göster

APA Özkan, M. M. (2005). ÇOK AMAÇLI DOĞRUSAL OLMAYAN ULAŞTIRMA MODELİ VE HEDEF PROGRAMLAMA BÜTÜNLEŞİMİ: SINAVLAR İÇİN GÖZETMENLERİN BELİRLENMESİ. Öneri Dergisi, 6(23), 267-282. https://doi.org/10.14783/maruoneri.680546

15795

Bu web sitesi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Öneri Dergisi

Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü

Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722  Kadıköy/İstanbul

e-ISSN: 2147-5377