Müşteri sadakati, bir işletmenin başarısı açısından önemli bir faktör olarak kabul edilmektedir. Hizmet iyileştirme, hizmet başarısızlıklarını belirleyen, müşteri problemlerini etkin bir şekilde çözümleyen, bu problemlerin asıl nedenini sınıflandıran, hizmet sistemini değerlendirme ve iyileştirme konusunda diğer performans ölçümleriyle ilişkilendirilebilen veriler sağlayan bir süreçtir. Hizmet iyileştirme stratejilerinin etkinliği, başarısızlığın memnuniyete dönüştürülmesi açısından önemli bir konudur. Müşterilerinin istek ve beklentilerini üstün bir hizmet kalitesi ile karşılayan işletmeler müşteri memnuniyetini en yüksek düzeyde başarabileceklerdir. Ve böylelikle varlıklarını sürdürebilecek, pazar paylarını, kârlarını ve dolayısıyla pazarlama etkinliğini artırabileceklerdir. Müşteri memnuniyetini başarmanın sonucunda müşterilerin işletmeye olan güven ve bağlılıklarının artması, uzun dönemli hizmet etkinliğinin sağlanmasında etkili bir faktör olan firma ile müşteri arasındaki ilişkiyi daha düzenli kılar ve güçlendirir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Eski Sayılar |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Ocak 2009 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 8 Sayı: 31 |
Bu web sitesi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Öneri Dergisi
Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722 Kadıköy/İstanbul
e-ISSN: 2147-5377