Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

TEDARİK ZİNCİRİNDE SİPARİŞ İŞLEME SÜRECİ

Yıl 2009, Cilt: 8 Sayı: 31, 191 - 196, 10.01.2009
https://doi.org/10.14783/maruoneri.677577

Öz

Tedarik zinciri içerisinde, özellikle sipariş işleme sürecinde iletişim, haberleşme ve bilgi paylaşım teknolojilerinin kullanımı ve işletmeler arası işbirliğinin geliştirilmesi ile müşteri tatminini artırmak ve rekabetçi kalabilmek gibi amaçlar hedeflenir. Sipariş işleme, tedarik zinciri yönetiminde anahtar süreçlerden biridir. Tedarik zincirini harekete geçiren siparişlerin etkin ve verimli bir şekilde işlenmesi müşteri hizmetlerinin ilk adımlarındandır ve sipariş işleme sadece siparişin kayıt altına alınmasından ibaret değildir. Sipariş işleme maliyet minimizasyonunu sağlarken müşteri istek ve ihtiyaçlarına cevap vermeyi amaçlayan bir ağ ve sürecin tasarlanmasıdır. Bu süreç lojistik faaliyetlerin yanı sıra tedarikçi ve müşterilerin isteklerinin koordinasyonu gözetilerek uygulanmalıdır. Bu çalışmada sipariş işleme süreci, alt-süreçleri ve faaliyetleri ile İncelenmektedir.

Kaynakça

  • [1] Shapiro, B.P.; Rangan, V.K. & Sviokla, J.J. (1992). Staple Yourself to an Order. Harvard Business Review, 70(4), 113-122.
  • [2] Lambert, D.M.; Cooper, M. & Pagh, J.D. (1998). Supply Chain Management: Implementation Issues and Research Opportunities. The International Journal of Logistics Management, 9(2), 19.
  • [3] Croxton, K.L.; Garcia-Dastugue, S.J.; Lambert, D.M. & Rogers, D.S. (2001). The Supply Chain Management Processes. The International Journal of Logistics Management, 12(2), 13-36.
  • [4] Stock, J.R. & Lambert, D.M. (2001). Strategic Logistics Management. New York, NY: McGraw-Hill.
  • [5] Jimenez, S.; Brown, T. & Jordan, J. (1998). Network modeling tools: Enhancing supply chain decision making. Strategic Supply Chain Alignment. (Ed.: Gattorna, J.). London: Gower.
  • [6] Robinson, E.P.; Gao, L.-L. & Muggenborg, S.D. (1993). Designing an Integrated Distribution System at DovvBrands, Inc. Interfaces, 23(3), 107-117.
  • [7] Arntzen, B.C.; Brown, G.G.; Harrison, T.P. & Trafton, L.L. (1995). Global Supply Chain Management at Digital Equipment Corporation. Interfaces, 27(1), ss. 69-93.
  • [8] Bolton, J. (1998). Effective demand management: Are you limiting the performance of your own supply chain? Strategic Supply Chain Alignment, (Ed.: Gattorna, J.). London: Gower.
  • [9] Croxton, K.L.; Lambert, D.M.; Garcia-Dastugue, S.J. & Rogers, D.S. (2002). The Demand Management Process. The International Journal of Logistics Management, 13(2), 51-66.
  • [10] Harris, F.H. deB. & Pinder, J.P. (1995). A revenue management approach to demand management and order booking in assemble-to-order manufacturing. Journal of Operations Management, 13(4), 299-309.
  • [11] Byrnes, J. (2002). The Bottom Line: Who's Managing Profıtability? HBS Working Knowledge, September 2. 9(2), 4-5.
  • [12] Waller, M.A.; Woolsey, D. & Seaker, R. (1995). Caner DİNÇER (canercbr@yahoo.com) realized his Reengineering Order Fulfıllment. The International doctoral work at Üniversite Paris-Est. EGEE. France. He Journal of Logistics Management, 6(2), 1-10.
  • [13] Croxton, K.L.; Gendron, B. & Magnanti, T.L. (2003). Models and Methods for Merge-in-Transit Operations. Transportation Science, 37(1), 1-22.
  • [14] Ackerman, K. (1999). Designing Tomorrow's Warehouse: A Little Ahead of the Times. Journal of Business Logistics, 20(1), 1-4.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eski Sayılar
Yazarlar

Caner Dinçer Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 10 Ocak 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 8 Sayı: 31

Kaynak Göster

APA Dinçer, C. (2009). TEDARİK ZİNCİRİNDE SİPARİŞ İŞLEME SÜRECİ. Öneri Dergisi, 8(31), 191-196. https://doi.org/10.14783/maruoneri.677577

15795

Bu web sitesi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Öneri Dergisi

Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü

Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722  Kadıköy/İstanbul

e-ISSN: 2147-5377