Tedarik zinciri içerisinde, özellikle sipariş işleme sürecinde iletişim, haberleşme ve bilgi paylaşım teknolojilerinin kullanımı ve işletmeler arası işbirliğinin geliştirilmesi ile müşteri tatminini artırmak ve rekabetçi kalabilmek gibi amaçlar hedeflenir. Sipariş işleme, tedarik zinciri yönetiminde anahtar süreçlerden biridir. Tedarik zincirini harekete geçiren siparişlerin etkin ve verimli bir şekilde işlenmesi müşteri hizmetlerinin ilk adımlarındandır ve sipariş işleme sadece siparişin kayıt altına alınmasından ibaret değildir. Sipariş işleme maliyet minimizasyonunu sağlarken müşteri istek ve ihtiyaçlarına cevap vermeyi amaçlayan bir ağ ve sürecin tasarlanmasıdır. Bu süreç lojistik faaliyetlerin yanı sıra tedarikçi ve müşterilerin isteklerinin koordinasyonu gözetilerek uygulanmalıdır. Bu çalışmada sipariş işleme süreci, alt-süreçleri ve faaliyetleri ile İncelenmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Eski Sayılar |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Ocak 2009 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 8 Sayı: 31 |
Bu web sitesi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Öneri Dergisi
Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722 Kadıköy/İstanbul
e-ISSN: 2147-5377