Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

EĞİTİM SÜRECİNDE KİŞİLERARASI İLETİŞİM

Yıl 1998, Cilt: 2 Sayı: 9, 209 - 211, 20.01.1998
https://doi.org/10.14783/maruoneri.681250

Öz

In this paper, the educational process at school was reviewed considering interpersonal communication. At first it was underlined how interpersonal communication plays a role in face to face education at schools. İn addition, some ideas of general theory of interpersonal communication such as empathy, to-way communication, non-verbal communication and seating arrangements were discussed.

Kaynakça

  • [1 ] Rian, A. H. (1972). Forslar vi eleveme- og forstar de oss. Artikler til Undervisningslare, Gyldendals Pedagogıske Bibliotek, Damnark, 1, 100-113.
  • [2] Shmuck, R. A. ve Shmuck, P. A. ( 1983).Group Processes in the Classroom. Iowa: Wm. C. Brown Company.
  • [3] Wallin, E. (1988). Notes on didactics as a fıeld of research. Scandinavian Journal of Educational Research, 32, 1-7.
  • [4] Jackson, E. (1987). Behavior in groups as a predictor of intemal emphaty and communicated emphaty.Social work with groups. 10, 1, 3-16.
  • [5] Piaget, J. (1953). The Origins of Intelligence in the Child. Routledge and Kegan Paul.
  • [6] Haigh, G. (1980). Den Langsomnıe Elev. Kopenhavn: Munksgaards Undervisningsbibliotek.
  • [7] Dalin, P.(1987). Skole Utvikling. Oslo: Universitetslaget
  • [8] Nelson-Le Gal, S. (1986). Academic lıelp-seeking and peer relations in school. Contemporary Educational Psychology, 11, 187-193.
  • [9] Nelson-Le Gal, S. (1990). Academic achievement orientation and help-seeking behavior in early adolescent giriş. Journal of Early Adolescence,10, 176-190.
  • [10] Fidan, N. (1996). Okulda Öğrenme ve Öğretme. Ankara: Alkım Yayıncılık.
  • [11] Cüceloğlu, D. (1992). Yeniden İnsan İnsana. İst: Remzi Kitabevi.
  • [12] Dökmen, Ü. (1994). İletişim Çatışmaları ve Empati. İst: Sistem Yayıncılık.
  • [ 13] Smith, M. ve Glass, G., (1979).Relationship of Class-Size to Classroom Procesess. Teacher Satisfaction and Pupil Affect. San Francisco: Fanvest Educational Laboratory.
  • [14] Haıısen, E. M. (1986). Jon Laerer Tegn. Innlaeringen av de forste tegn hos en horende gutt med alvorlıge kommunikasj onshemninger. Spesialpedagogiske Forskningsbidrag, Norway, 9, 84-95.
  • [ 15] Steere, B.F. (1989). Becoming An Effective Classroom Manager. Albany: State University of New York Press.
  • [ 16] Leavıtt, H. J. (1951). Some effects of certain communication pattems on group performance, Journal of Abnormal and Social Psychology, 46, 38-51.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eski Sayılar
Yazarlar

Alev Önder Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 20 Ocak 1998
Yayımlandığı Sayı Yıl 1998 Cilt: 2 Sayı: 9

Kaynak Göster

APA Önder, A. (1998). EĞİTİM SÜRECİNDE KİŞİLERARASI İLETİŞİM. Öneri Dergisi, 2(9), 209-211. https://doi.org/10.14783/maruoneri.681250

15795

Bu web sitesi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Öneri Dergisi

Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü

Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722  Kadıköy/İstanbul

e-ISSN: 2147-5377