Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

FİNANSAL HİZMETLERİN ULAŞTIĞI BİR UÇ NOKTA: ELEKTRONİK BANKACILIK

Yıl 2003, Cilt: 5 Sayı: 20, 73 - 81, 29.06.2003
https://doi.org/10.14783/maruoneri.681213

Öz

Finansal hizmetlerin bir uç boyutu olarak elektronik bankacılığın ele alındığı bu makalede, gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerdeki teknolojik yeniliklere ve bu yeniliklerin ulaştığı boyutlara yer verilmiştir. Teknoloji konusunda dünyanın ulaştığı düzeye göre Türkiye'nin bilişim teknolojisinin neresinde yer aldığı belirlenmeye çalışılarak, Türk bankacılık sisteminin yapısına ve diğer belli başlı ülkelerle karşılaştırmalarına istatistiki verilerden de yararlanılarak değinilmiştir. Ayrıca bankaların teknolojiye finansal hizmet sunumlarında bu kadar önem vermelerinin nedenlerine değinilmiş ve teknolojik faktörlerin bankaların ve banka müşterilerinin maliyetlerine olan etkileri vurgulanmıştır. Bunların yanı sıra, makalede, gelecekte bankacılık alanında planlanan teknolojik yatırımlar ve bunların kullanım alanlarına ilişkin öngörüler yer almıştır.

Kaynakça

  • [1] Türkiye Bilişim Derneği, www.tbd.org.tr.
  • [2] GIBSON, I.D., The Mobile Communications, Second Edition, CRC and IEEE Press, USA, 1999, s.172.
  • [3] "A 1999 Report By The Federal Bank of Dallas”, www.dallasfed.org.
  • [4] ROSEN, A., The E-Commerce, American Management Association, 2000, s.148.
  • [5] "Banking In The On-Line World", www.rbrldn.demon.com.uk.
  • [6] KALAKOTA, R.; ROBINSON, M., E-Business 2.0: Roadmap for Success, Second Edition, Addison-Wesley Information Technology Series, USA, 2001, ss.87,94.
  • [7] HEFFERNAN, S., Modern Banking In Theory And Practice, Second Edition, John Wiley & Sons Ltd., London, 1998, s.216.
  • [8] Banking Technology Magazine, www.bankingtech.com.
  • [9] RBR Report, "The Global ATM Market to 2004", USA, 1998.
  • [10] Türkiye Bankalar Birliği, www.tbb.org.tr.
  • [11] Türk Telekom A.Ş., www.telekom.gov.tr.
  • [12] Activeline, Aylık Bankacılık, Finans, İnsan Kaynakları ve Teknoloji Dergisi, Yıl: 2, Sayı: 24, Mart 2002, ss.19,37.
  • [13] The Electronic Payments Association, www.nacha.org.
  • [14] Active, Bankacılık ve Finans Dergisi, Yıl: 4, Sayı:22, Ocak-Şubat 2002, s.56.
  • [15] Tübitak-Bülten, www.tubitak-gov. tr.
  • [16] ROSE, P.S., Commercial Bank Management, Third Edition, Irwin McGraw-Hill Press, USA, 1996, ss.108,116.
  • [17] American Banker, www.americanbanker.com.
  • [18] Bank Administration Institute (BAI) On-line, www.bai.org/index.html.
  • [19] A Financial Portal, www.clearlybusiness.com.
  • [20] A Report On New Economy, www.esa.doc.gov/508/esa/home.htm.
  • [21] American Bankers’ Assocation, www.banking.com/aba/tech_internet_0600.asp.
  • [22] MISHKIN, F.S., The Economics of Money, Banking and Financial Markets, Sixth Edition, Addition-Wesley Longman Inc., USA, 2001 , s.274.
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eski Sayılar
Yazarlar

Turgut Özkan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 29 Haziran 2003
Yayımlandığı Sayı Yıl 2003 Cilt: 5 Sayı: 20

Kaynak Göster

APA Özkan, T. (2003). FİNANSAL HİZMETLERİN ULAŞTIĞI BİR UÇ NOKTA: ELEKTRONİK BANKACILIK. Öneri Dergisi, 5(20), 73-81. https://doi.org/10.14783/maruoneri.681213

15795

Bu web sitesi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Öneri Dergisi

Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü

Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722  Kadıköy/İstanbul

e-ISSN: 2147-5377