The nature o f technologlcal capability accumulation in a manufacturing firm (or country) depends on manyfactors such as the chosen technology, the fim i 's own effort to process its technology (R&D), the sources ofits technology (local orforeign channels) and environment (specialized technological agents, govem m ents, universities, etc.) Our paper relates the accumulation of technological capability to the different channels of technological activities in Turkish Ship building Industry. This study aims to cali attention to the main elements of Industrial Technology policy for Turkish Ship building Industry.
Deniz Ticaret Odası, Deniz Sektörü Raporu 1989, Yayın No: 23, 1990.
Deniz Ticaret Odası, Deniz Sektörü Raporu 1990, Yayın No. 27, 1991
Deniz Ticaret Odası, Deniz Sektörü Raporu 1993, Yayın No:36, 1994.
Deniz Ticaret Odası, Deniz Sektörü Raporu 1996, Yayın NO:45, 1997.
Deniz Ticaret Odası, Ulusal Deniz Ticaretimizin Sektöre! Bir . Değerlendirilmesi: Gemi İnşa Sanayii Sektör Raporu, İstanbul, Aralık, 1989.
Fransman, M.. "‘Conceptualising Techııical Change in Third World in 1980’s: An Iııterpretive Survey”, Journal of Development Studies, July, 1985
Garcia, l„, V.Femandez and J.Torroja, "THA Role ol’ CAD/CAE/CAM in Engineermg for Production", THA Naval Architect, Nov. 1994.
Koraltürk, M., İstanbul’da Şehiriçi Ulaşımında Şirket-i Hayriye
Nehir, L., Gemi Endüstrisinin Savunma Sanayii İle Entegrasyonu, Yayımlanmış Uzmanlık Tezi, Lall, S., (1851-1945), M.Ü, SBE, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul, 1992.
Nehir, L., Gemi Endüstrisinin Savunma Sanayii İle Entegrasyonu, Yayımlanmış Uzmanlık Tezi, Lall, S., (1851-1945), M.Ü, SBE, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul, 1992.