Sürdürülebilir rekabetçi avantajın elde edilmesinin temel unsuru; müşteriye sunulan değerin arttırılmasıdır. Müşteri değerinin arttırılması için ise müşteriye sunulan hizmetin kalitesinin geliştirilmesi zorunludur. Finans sektörünün en önemli kuruluşlarından olan bankalar daha üstün bir müşteri değeri yaratabilmek amacıyla teknolojiden geniş ölçüde faydalanmaktadırlar. Bu çalışmanın amacı; banka çalışanlarının ve müşterilerinin görüşleri doğrultusunda Internet bankacılığı, telefon bankacılığı, ATM’ler, WAP- bankacılığı, Kiosk bankacılığı ve TV-bankacılığı gibi teknolojinin yoğun olarak kullanıldığı elektronik dağıtım kanallarının öneminin ortaya konmasıdır. Bu amaç çerçevesinde banka çalışanları ve müşterilerini kapsayan bir anket çalışması yapılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre bankacılık hizmetlerinin sunulmasında internet bankacılığının hem banka çalışanları hem de müşterileri tarafından gerek günümüzde ve gerekse de gelecekte en önemli dağıtım kanalı olarak algılandığı tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Eski Sayılar |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Haziran 2008 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 8 Sayı: 30 |
Bu web sitesi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Öneri Dergisi
Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722 Kadıköy/İstanbul
e-ISSN: 2147-5377