Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

BÜTÜNLEŞİK PAZARLAMA İLETİŞİMİ ETKİSİYLE DESTİNASYON MARKA İMAJI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2008, Cilt: 8 Sayı: 30, 19 - 37, 10.06.2008
https://doi.org/10.14783/maruoneri.678767

Öz

Destinasyonun etkin bir biçimde pazarlanabilmesi için, destinasyon yönetiminin belirlediği hedef kitleleri etkileyecek mesajları, sadece tutundurma karması metotlarıyla değil, tüm pazarlama karması elemanlarının da içinde bulunduğu ve yaratılan iletişim etkisiyle birlikte ele alınması gereken bütünleşik pazarlama iletişimini kullanarak vermesi gerekmektedir. Destinasyonun rakiplerininkinden farklı özellikleri ancak bu şekilde daha net ortaya koyulabilir ve istenilen marka yaratma çabaları başarıya ulaşabilir. Bunu yaparken de markanın en önemli bileşeni olan marka imajının da sürekli kontrol edilmesi ve yönetilmesi gerekmektedir. Iç ve dış hedef kitlelerin destinasyonları nasıl algıladığı ancak bu şekilde anlaşılabilir ve dinamik tutulabilir. Iç hedef kitle olarak ifade edilen ve destinasyonları pazarlama görevini de üstlenen seyahat acentalarının destinasyon marka imajı algıları açıkça belirlenmelidir. Bu çalışmada A grubu merkez şube seyahat acenta yöneticilerinin marka imajı algıları belirlenmeye çalışılmıştır. Sonuçta A grubu seyahat acenta yöneticilerin destinasyon marka imajı algılarında önceliği, insan ve coğrafi konum özellikleri, memnuniyet ve deneyim ve aktivite ve etkinliklere verdikleri belirlenmiştir.

Kaynakça

  • [1] Hacıoğlu, N. (2005). Turizm Pazarlaması. 5. Baskı. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • [2] Tosun, C. & Bilim, Y. (2004). Hatay’ın Turistik Bir Şehir Olarak Pazarlanması. 1. Balıkesir Ulusal Turizm Kongresi, 15-16 Nisan, 269-288.
  • [3] Formica, S. (2002). Measuring Destination Attractiveness: A Proposed Framevvork. Journal of American Academy of Business, Cambridge, 1(2), 350-355.
  • [4] Mucuk, İ. (2006). Pazarlama İlkeleri. 15. Basım. İstanbul: Türkmen Kitabevi.
  • [5] Dore, L. & Crouch, G.I. (2003). Promoting Destinations: An ExpIoratory Study of Publicity Programmes Used by National Tourism Organizations. Journal of Vacation Marketing, 9(2), 137-151.
  • [6] Dereli, T. & Baykasoğlu, A. (2007). Toplam Marka Yönetimi. İstanbul: Hayat Yayıncılık.
  • [7] Bozkurt, İ. (2000). Bütünleşik Pazarlama İletişimi. Ankara: Media Cat Kitapları.
  • [8] Atay, L. (2003). Turistik Destinasyon Pazarlaması ve Bir Alan Uygulaması. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı, İzmir.
  • [9] Yılmaz, Y. (2006). Pazarlama İletişiminde Bütünleştirici Bir Boyut: Bütünleşik Pazarlama İletişimi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi,( www.e-sosder.com), 5(18), 54-75.
  • [10] Konecnik, M. (2004). Evaîuating Slovenia’s Image as A Tourism Destination: A self-analysis Process Towards Building A Destination Brand. Brand Management, 11 (4), 307-316.
  • [11] Tosun, C. & Bilim, Y, (2004). Şehirlerin Turistik Açıdan Pazarlanması: Hatay Örneği. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 5(2), 125-138.
  • [12] Hankinson, G. (2005). Destination Brand Images; A Business Tourism Perspective. Journal of Services Marketing, 19(1), 24-32.
  • [13] Chalip, L. & Costa, C.A. (2005). Sport Event Tourism and the Destination Brand: Tovvards a General Theory. Sport in Society, 8(2), 218-237.
  • [14] Kavaratzis, M. & Ashvvorth, G.J. (2005). City Branding: An Affective Assertion of Identity or a Transitory Marketing Trick? Tijdschrift voor Economische en Sociale Geografıe, 96(5), 506-514.
  • [15] Pike, S. (2005). Tourism Destination Branding Complexity. Journal of Product & Brand Management, 14(4), 258-259.
  • [16] Park, Sun-Young. (2006). Destination’s Perspectives of Branding. Annals of Tourism Research, 33(1), 262-265.
  • [17] Hankinson, G. (2007). The Management of Destination Brands: Five Guiding Principles Based on Recent Developments in Corporate Branding Theory. Journal of Brand Management, 14(3), 240-255.
  • [18] Beerli, A. & Martın, J.D. (2004). Factors Influencing Destination Image. Annals of Tourism Research, 31(3), 657-681.
  • [19] Hong, S.; Kim, J.; Jang, H. & Lee, S. (2006). The Roles of Categorization, Affective Image and Constraints on Destination Choice: An Application of the NMNL Model. Tourism Management, 27(5), 750-761.
  • [20] Chen, C. & Tsai, D.C. (2007). How Destination Image and Evaluative Factors Affect Behavioral Intentions? Tourism Management, 28(4), 1115-1122.
  • [21] Choi, S. ; Lehto, X.Y. & Morrison, A.M. (2007). Destination Image Representation on the Web: Content Analysis of Macau Travel Related Websites. Tourism Management, 28(1), 118-129.
  • [22] Ciğerdelen, T. (2007). Turizmde Markalaşma. I. Ulusal Türkiye Turizm Kongresi, 07-08 Eylül, Sakarya, 213-226.
  • [23] Baloglu, S. & McCleary, K.W. (1999). A Model of Destination Image Formation. Annals of Tourism Research, 26(4), 870.
  • [24] Hacıoğlu, N. (2000). Seyahat Acentacılığı ve Tur Operatörlüğü. 5. Baskı. Bursa: Rota Ofset.
  • [25] Yazıcıoğlu, Y. & Erdoğan, S. (2004). SPSS Uygulamalı Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • [26] Awaritefe, O.D. (2003). Destination Environment Qality and Tourists’ Spatial Behaviour in Nigeria: A Case Study of Third World Tropical Affica. The International Journal of Tourism Research, 5(4), 251-268.
  • [27] Rezende-Parker, A.M.; Morrison, A.M. & Joseph, A.I. (2003), Dazed and Confused? An Exploratory Study of the Image of Brazil as a Travel Destination. Journal of Vacational Marketing, 9(3), 243-259.
  • [28] Beerli, A. & Martin, J.D. (2004). Factors Influencing Destination Image. Annals of Tourism Research, 31 (3), 657-681.
  • [29] Akgül, A. & Çevik, O. (2003). İstatistiksel Analiz Teknikleri. Ankara: Emek Ofset Ltd. Şti.
  • [30] Balcı, A. (2001). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntem, Teknik ve İlkeler. Ankara: Pegem Yayıncılık, Ankara.
  • [31] Kurtuluş, K. (1989). İşletmelerde Araştırma Yöntembilimi (Araştırma Yöntemleri). İstanbul: İşletme Fakültesi Yayını.
  • [32] Yavuz, M.C. (2007). Uluslararası Destinasyon Markası Oluşturulmasında Kimlik Geliştirme Süreci: Adana Örneği. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Adana.
  • [33] Jacobsen, K.S.J. (2002). Southern Comfort: A Study of Holiday Style Pattems of Northemers in Coastal Mallorca. Scandinavian Journal of Hospitality and Tourism, 2(1), 49- 78.
  • [34] Hacıoğlu, N.; Avcıkurt, C.; İlban, M.O. & Sapar, V. (2005). Leisure Preferences of Residents in Nevşehir, a Historical City in Central Turkey. World Leisure Journal, 3(47), 17-27.
  • [35] Beerli, A. & Martın, J.D. (2004). Tourists’ Characteristics and the Perceived Image of Tourist Destinations: A Quantitatıve Analysis—A Case Study of Lanzarote, Spain. Tourism Management, 25(5), 623-636.
  • [36] Öter, Z. & Özdoğan, O.N. (2005). Kültür Amaçlı Seyahat Eden Turistlerde Destinasyon İmajı: Selçuk-Efes Örneği. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 16(2), 127-138.
  • [37] Nandan, S. (2005). An Exploration of The Brand Identity- Brand Image Linkage: A Communications Perspective. Journal of Brand Management, 12(4), 264-279.
  • [38] Baloglu, S. & Mangaloglu, M. (2001). Tourism Destination Images of Turkey, Egypt, Greece, and Italy as Perceived by US-Based Tour Operators and Travel Agents. Tourism Management, 22(1), 1-9.
Toplam 38 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eski Sayılar
Yazarlar

Necdet Hacıoğlu

Mehmet Oğuzhan İlban

Yayımlanma Tarihi 10 Haziran 2008
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 8 Sayı: 30

Kaynak Göster

APA Hacıoğlu, N., & İlban, M. O. (2008). BÜTÜNLEŞİK PAZARLAMA İLETİŞİMİ ETKİSİYLE DESTİNASYON MARKA İMAJI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Öneri Dergisi, 8(30), 19-37. https://doi.org/10.14783/maruoneri.678767

15795

Bu web sitesi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Öneri Dergisi

Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü

Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722  Kadıköy/İstanbul

e-ISSN: 2147-5377