Günümüzde alışveriş, salt doğal gereksinimlerin karşılanmasını sağlayan bir eylem değil, fakat ayıtı zamanda, psikolojik tatmin sağlayan ve boş zamanların değerlendirildiği bir faaliyet niteliğini de taşımaktadır. Bu gelişme, özellikle, perakende alışveriş ile eğlence sanat kültür ve spor faaliyetlerinin bir araya geldiği alışveriş merkezlerinde (AVM) ortaya çıkmaktadır.
Çalışmamız, gerek dünyada ve gerekse ülkemizde giderek artan bir gelişme gösteren “eğlenceli alışveriş / keyifli perakendecilik, ”retailtainment” anlayışının, İstanbul’daki başlıca 11 alışveriş merkezindeki (AVM)i uygulamalarını araştırmaktadır. Bu amaçla, söz konusu AVM’lerin web siteleri incelenmiş, yerinde gözlemler yapılmış ve AVM yöneticilerine bir anket çalışması uygulanarak, belirtilen 11 AVM deki “retailtainment” faaliyetleri analiz edilmiştir. Sonuçta, araştırma kapsamında yer alan AVM lerin hemen tümünün, alışveriş ile eğlencenin, spor, sanat ve kültürel faaliyetlerin birleştirilmesinin önemini son derece açık bir şekilde kavradıkları ve büyük bir çoğunlukla “retailtainment” uygulamalarını gerçekleştirmeye çalıştıkları saptanmıştır.
Alışveriş Perakende Alışveriş Eğlenceli Alışveriş Alışveriş Merkezi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Eski Sayılar |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Haziran 2008 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 8 Sayı: 30 |
Bu web sitesi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Öneri Dergisi
Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722 Kadıköy/İstanbul
e-ISSN: 2147-5377