Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

KÜRESELLEŞME SÜRECİNİN ULUSLARARASI PAZARLAMA STRATEJİLERİNE ETKİLERİ YE ÇİN ÖRNEĞİ

Yıl 2008, Cilt: 8 Sayı: 29, 65 - 69, 10.01.2008
https://doi.org/10.14783/maruoneri.680642

Öz

Günümüzün rekabetçi pazarlarında küreselleşme kavramı oldukça kullanılmaktadır. Dünya üretim safhasından pazarlama safhasına doğru yol alırken, rekabet sonucu mal ve hizmetlerde farklılaşmak zorlaşmaktadır. Bu aşamada, küreselleşme ve uluslararası pazarlama olgusu pazarlamada rekabetçi unsurları belirlemek için iyi bir araçtır. Küreselleşme bu gelişmenin en önemli belirtisidir ve bu olgu uluslararası pazarlama stratejilerini de etkilemektedir. Dünya küreselleştikçe, işletmeler küresel tüketicilerin ihtiyaçlarını anlamaya odaklanmaktadırlar. Çin’in büyüme stratejileri ve uluslararası pazarlama çabaları küreselleşme boyutunda iyi bir vaka çalışmasıdır. Bu makalenin amacı küreselleşmede temel konuları irdelemek ve küreselleşme-uluslararası pazarlama ilişkisini kurmaktır. Bunu takip eden çaba Çin’in büyüme politikalarını ve küresel rekabetle baş etme politikalarını araştırmaktır.

Kaynakça

  • [1] Öymen, O. (2000). Geleceği Yakalamak. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • [2] Öke, M.K (2001). Küresel Toplum. Ankara: Asam Yayınları.
  • [3] Özkalp, E. & Kırel Ç. (2000). Globalleşen Örgütler ve Örgütsel Davranışın Bu Süreçteki Yeri ve Yeni İlgi Alanları. İstanbul: Alfa Yayınevi
  • [4] Gözen, R. (2004). Uluslararası İlişkiler Sonrası Çoğulculuk, Küreselleşme ve 11 Eylül. İstanbul: Alfa Yayınları.
  • [5] Terpstra, V.; Sarathy, R (1994). International Marketing. Orlando: Dryden Press.
  • [6] Onkvisit, S.; Shaw, J.J. (1989). International Marketing. New Jersey: Meral Publishing Company.
  • [7] Cateora, P. (1993). International Marketing. Illinois: Richard Irwin Company.
  • [8] Kotler, P.; Armstrong, G (1993). Marketing: An Introduction. New Jersey, Englewood Cliffs, Prentice Hail.
  • [9] (www.igeme.gov.tr/tur/bakis/sayi%2025/bakis2536.htm). [14.09.2007].
  • [10] Tunç, E. & Bayraktar, A (1999), 2000’li Yıllarda Internet Yoluyla Pazarlamanın Rolü ve Önemi. 4. Ulusal Pazarlama Kongresi, Mustafa Kemal Üniversitesi, Antakya, 56-57
  • [11] (www.igeme.gov.tr/tur/bakis/sayi%2025/ bakis2536.htm). [14.09.2007],
  • [12] Karafakioğlu, M. (2000). Uluslararası Pazarlama Yönetimi. İstanbul: Beta Yayınevi.
  • [13] Tek, Ö.B, (1999). Pazarlama İlkeleri. 8. Baskı. İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım.
  • [14] Russel, W.S. (2000). Marketing Management, New Jersey: Prentice Hail.
  • [15] (www.igeme.gov.tr/tur/ipad/ipad.pdf). [14.09.2007].
  • [16] (2006). Çin’in Sırrı. İtovizyon, (41), 25.
  • [17] (2007). Çin ile Rekabet Avrupa’da Yaşanacak. İtovizyon, (53), 58.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eski Sayılar
Yazarlar

Özgür Çengel Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 10 Ocak 2008
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 8 Sayı: 29

Kaynak Göster

APA Çengel, Ö. (2008). KÜRESELLEŞME SÜRECİNİN ULUSLARARASI PAZARLAMA STRATEJİLERİNE ETKİLERİ YE ÇİN ÖRNEĞİ. Öneri Dergisi, 8(29), 65-69. https://doi.org/10.14783/maruoneri.680642

15795

Bu web sitesi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Öneri Dergisi

Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü

Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722  Kadıköy/İstanbul

e-ISSN: 2147-5377