Dinamik pazarlama çevresi faktörlerine uyum sağlamak için işletmeler pazarlama anlayışını uygulamak durumundadırlar. Çünkü uyum sağlayamayan işletmeler rekabet ortamında varlıklarını devam ettiremezler. İşletmelerin satış elemanları, onların pazarlama anlayışını uygulama durumda olan ve müşterileri ile sıcak temasta bulunan hayati bir görevi yerine getirmektedirler. Dolayısıyla satış elemanlarının müşteri yönelimli yaklaşımı benimsemiş olmaları işletmeler açısından önemlidir. Çalışmada, satış elemanlarının iş tatmini, örgütsel bağlılığı müşteri yönelimliği yaklaşımları İncelenmektedir. Makina halısı sektöründe çalışan ve pazar lideri konumundaki firmaların satış elemanları araştırılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre satış elemanlarının müşteri yönelimliği ile onların demografik özellikleri, iş tatmin düzeyleri ile örgütsel bağlılıkları arasında anlamlı bir ilişki bulunamamıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Eski Sayılar |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Ocak 2008 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 8 Sayı: 29 |
Bu web sitesi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Öneri Dergisi
Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722 Kadıköy/İstanbul
e-ISSN: 2147-5377