Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ÖRGÜTLERİN ETİK KÜLTÜRÜ VE BEYAZ YAKALI ÇALIŞANLARIN PAZARLAMA ETİĞİ ANLAYIŞINI İRDELEYEN BİR SAHA ÇALIŞMASI

Yıl 2008, Cilt: 8 Sayı: 29, 139 - 145, 10.01.2008

Öz

Günümüzde bir işletmenin pazarlama uygulamaları, toplumsal görünürlüğü dikkate alındığında, kamunun dikkatine çekmektedir. Etik olmayan pazarlama uygulamaları kınanmakta ve bazen de yasa koyucu tarafından takip edilebilmektedir.
İşletme yönetimleri çalışanların pazarlama uygulamaları konusunda sorumlu tutulabileceğinden, yöneticilerin, çalışanların pazarlama etiği anlayışları konusunda, bazı adımlar atmaları gerekmektedir.
Çalışmada, beyaz yakalı çalışanların etiğin toplumsal rolü, örgütün etik kültürü hakkındaki tutumları ve pazarlama etiği anlayışları incelenmiştir.
144 beyaz yakalı çalışandan elde edilen verilere göre; beyaz yakalı çalışanların pazarlama etiği anlayışları, onların, etiğin toplumsal rolü ve örgütün etik kültürü haklımdaki tutumları tarafından belirlendiği sonucuna varılmıştır.

Kaynakça

  • [1] Robin, D.P. & Reidenbach, E. (1987). Social Responsibility, Ethics, and Marketing Strategy: Closing the Gaps betvveen Concept and Application. Journal of Marketing, 51 (November), 44-58.
  • [2] Singhapakdi, A.; Kraft, K.L.; Vitell, S.J. & Rallapalli, K.C. (1995) . The Perceived Importance of Ethics and Social Responsibility on Organizational Effectiveness: A Survey of Marketers. Journal of the Academy of Marketing Science, 23(1), 49-56.
  • [3] Trevino, L.K. (1986). Ethical Decision Making in Organizations: A Person-Situation Interactionist Model. Academy of Management Review, 11 (3), 601-617.
  • [4] Andrew, M.P. (1979). On Studying Organizational Cultures. Administrative Science Quarterly. 24(4), 570- 581.
  • [5] Gordon, G.G. & Tomaso, N.D. (1992). Predicting Corporate Performance from Organizational Culture. Journal of Management Studies, 29(6), 783-798.
  • [6] Hofstede, G. (1998). Identifying Organizational Subcultures: An Empirical Approach. Journal of Management Studies, 35(1), 1-12.
  • [7] Brown, A.D. & Starkey, K. (1994). The Effect of Organizational Culture on Communication and Information. Journal of Management Studies, 31(6), 807- 828.
  • [8] Hunt, S.D.; Wood, Van R. & Chonko, L.B. (1989). Corporate Ethical Values and Organizational Commitment in Marketing. Journal of Marketing, 53(3), 79-90.
  • [9] Alchian, A. & Demsetz, H. (1972). Production, Information Costs and Economic organization. American Economic Review, 62(5), 777-795.
  • [10] Chamberlin, E.H. (1933). The Theory of Monopolistic Competition. Cambridge: Harvard University Press.
  • [11] Hunt, S. & Vitell, S. (1986). A General Theory of Marketing Ethics. Journal of Macromarketing, 6(1), 5-16.
  • [12] Mayo, M. & Marks, L. (1990). An empirical Investigation of a General Theory of Marketing Ethics. Journal of the Academy of Marketing Science, 18(2), 163-171.
  • [13] Singhapakdi, A.; Vitell, S.J.; Rallapalli, K.C. & Kraft, K.L. (1996) . The Perceived Role of Ethics and Social Responsibility: A Scale Development. Journal of Business Ethics, 15(11), 1131-1140.
  • [14] Vitell, S. & Paolillo, J. (2004). A cross-cultural study of the antecedents of the perceived role of ethics and social responsibility. Business Ethics: A European Review, 13(2/3), 185-199.
  • [15] Forsyth, D.R. (1980). A Taxonomy of Ethical Ideologies. Journal of Personality and Social Psychology, 39(1), 175- 184.
  • [16] Dubinsk, A.; Nataraajan, R. & Huang, W.Y. (2004). The Influence of Moral Philisophy on Retail Sales People’s Ethical Perceptions. The Journal of Consumer Affairs, 38(2), 297-319.
  • [17] Nunally, J. (1978). Psychometric Theory. 2nd Ed. New York:: McGraw HilI Book Company.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eski Sayılar
Yazarlar

Nevzat Demir Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 10 Ocak 2008
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 8 Sayı: 29

Kaynak Göster

APA Demir, N. (2008). ÖRGÜTLERİN ETİK KÜLTÜRÜ VE BEYAZ YAKALI ÇALIŞANLARIN PAZARLAMA ETİĞİ ANLAYIŞINI İRDELEYEN BİR SAHA ÇALIŞMASI. Öneri Dergisi, 8(29), 139-145. https://doi.org/10.14783/maruoneri.680684

15795

Bu web sitesi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Öneri Dergisi

Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü

Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722  Kadıköy/İstanbul

e-ISSN: 2147-5377