Kurumsal kimlik çalışmasını oluşturan kurumsal görünüm, kurumsal iletişim ve kurumsal davranış alanları kurumsal kimlik sisteminin bileşenleri olarak nitelenir. Bu alanların entegrasyonu ile oluşan güçlü, inandırıcı ve tutarlı bir kurumsal kimlik, dikkat çekme, bilgi verme, farkındalık sağlama, ikna etme ve tutum oluşturma süreçlerini gerçekleştirerek kurumsal marka veya ürün markası imajı oluşumuna direkt katkıda bulunur. Ürün markasına ilişkin çeşitli mesajlar davranış, iletişim ve görsel unsurlar aracılığı ile etkileşim içinde bulunulmak amaçlanan hedef kitlelere iletilir. İlgili marka hakkında hedef kitlenin tanımladığı, bildiği ve onunla ilişkilendirdiği inançları, duyguları ve izlenimlerinin iç etkileşimi sonucunda oluşan anlamlar dizisi niteliğinde olan marka imajının oluşumunda markanın görsel, davranışsal ve iletişim gibi kimlik öğelerinin belirleyicidir.
Kurumsal Kimlik Kurumsal İmaj Marka Kimliği Halkla İlişkiler
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Eski Sayılar |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Ocak 2008 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 8 Sayı: 29 |
Bu web sitesi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Öneri Dergisi
Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722 Kadıköy/İstanbul
e-ISSN: 2147-5377