Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

SÜRECİN DEĞİŞİM MÜHENDİSLİĞİ VE YENİDEN DÜZENLENMESİ İLE GELİŞTİRİLMESİ

Yıl 1999, Cilt: 2 Sayı: 11, 105 - 112, 20.01.1999
https://doi.org/10.14783/maruoneri.685718

Öz

In response to competitive pressures, customer demands and changing regulatory condiiions, many companies are fundamentally rethinking the way they do business. Önce the fırm has achieved maximum performance in the daily operations, they will Jind opportunities to improve their processes. Four approaches to exploiting these opportunities are the continuous improvement, process redesign, benchmarking and process reengineering. In this article process redesign and reengineering methods have been considered. The concept of improvement is based on the Shewhard cycle.

Kaynakça

  • 1. Prof. Dr. İbrahim Kavrakoğlu, Toplam Kalite Yönetimi, Kalder Yayınları, 1996, sayfa 25.
  • 2. Masaaki Imai. Kaizen “The Key to Japan’s Competitive Succes”. McGraw-HilI. 1986.
  • 3. Framevvork for Managing Process.Improvement, Seçti on 1: Introduction. http://www.dtic.mil/c3i/bprcd/3003sl.htm
  • 4. Halil Zaim, Sanal Şirketler, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, 1998, sayfa 49.
  • 5. James Brian Quinn, Frederich G. Hilmer ; Core Competertcies and Strategic Outsorcing, Sloan Management Review, 1994.
  • 6. Framework for Managing Process Improvement, Section 2: Process Management and Improvement.
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eski Sayılar
Yazarlar

Selim Zaim Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 20 Ocak 1999
Yayımlandığı Sayı Yıl 1999 Cilt: 2 Sayı: 11

Kaynak Göster

APA Zaim, S. (1999). SÜRECİN DEĞİŞİM MÜHENDİSLİĞİ VE YENİDEN DÜZENLENMESİ İLE GELİŞTİRİLMESİ. Öneri Dergisi, 2(11), 105-112. https://doi.org/10.14783/maruoneri.685718

15795

Bu web sitesi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Öneri Dergisi

Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü

Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722  Kadıköy/İstanbul

e-ISSN: 2147-5377