İşletme anlayışındaki ve teknolojideki gelişmeler, pazarlama faaliyetlerinde bir takım sosyal ve ahlaki sorumluluk ihlallerine de yol açabilmektedir. Özellikle, işletmeler için müşteri tatmininde ve rekabet avantajı elde etmede en önemli araçlardan birisi olan pazar bilgisinin üretilme sürecinde, yöneticilerin pazarlama ahlakına uygun hareket etmeleri önemli bir konu olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu çalışmada, pazarlama ahlâkı ve pazar bilgisi arasındaki ilişki ve yöneticilerin pazarlama ahlâkı algılarının pazarlama performansına etkileri incelenmiştir. Araştırma sonucunda yöneticilerin pazarlama ahlâkı algıları ile pazar bilgisi üretme sürecinin bazı boyutlarında anlamlı bir ilişkinin varlığı görülürken; yöneticilerin pazarlama ahlâkıyla ilgili algıları ile pazarlama performans kriterleri arasında anlamlı bir ilişkiye rastlanmamıştır. Ancak toplum tarafından onaylanmayan yanlış pazarlama uygulamalarına artan tüketici tepkilerinin ve toplumun ahlâki değerlerinin yöneticilerce dikkate alınması, işletmenin imajında ve dolayısıyla performansında olumlu etkiler yapması olasıdır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Eski Sayılar |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Ocak 2007 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 7 Sayı: 27 |
Bu web sitesi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Öneri Dergisi
Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722 Kadıköy/İstanbul
e-ISSN: 2147-5377