Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

MÜŞTERİ BEKLENTİLERİNİN ÜRÜN TASARIMINA YANSITILMASINDA TOPLAM KALİTE YAKLAŞIMI'

Yıl 1996, Cilt: 1 Sayı: 4, 27 - 30, 10.01.1996
https://doi.org/10.14783/maruoneri.710436

Öz

In today’s highly competitive world markets, it is
becoming increasingly important to develop new products in a
short time and emctly in the way the customer world like. TOM
(Total Qualitative Management) approach requires this too.
But what the customer really needs is an issue which is long
debated. QFD (Quality Function Development) method is a
technique which fîlls this gap. In this article, this teehnique is
introduced briefly.

Kaynakça

  • [1] - Akao Yoji, Quality Function Deployment: Integrating Customer Requirements into Product Design, Productivity Press 1990
  • [2] - Hauser John R. ve Clausing Don, The House of Quality, Harvard Business Review, May June 1988
  • [3] - Ferguson lan, Delighting the Customer, Manufacturing Breakthrough, September /October 1992
  • [4] - Crow Kenneth, Customer Focused Development with QFD, ASQC 48th Annual Çualıty Congress Proceedings, 839-844
  • [5] - Ornıias Arturo, The Language of Toîal Quality, the TPOK Publication, 1992
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eski Sayılar
Yazarlar

Oygur Yamak Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 10 Ocak 1996
Yayımlandığı Sayı Yıl 1996 Cilt: 1 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Yamak, O. (1996). MÜŞTERİ BEKLENTİLERİNİN ÜRÜN TASARIMINA YANSITILMASINDA TOPLAM KALİTE YAKLAŞIMI’. Öneri Dergisi, 1(4), 27-30. https://doi.org/10.14783/maruoneri.710436

15795

Bu web sitesi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Öneri Dergisi

Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü

Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722  Kadıköy/İstanbul

e-ISSN: 2147-5377