Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ ÖĞRETMENLERİNİN YARATICILIK KAVRAMINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ

Yıl 2000, Cilt: 3 Sayı: 14, 117 - 127, 15.07.2000
https://doi.org/10.14783/maruoneri.734128

Öz

The most critical period of a human being's life takes place betvreen the ages of to 0 to 6. Creativity is a gift which ali children possess at time of birth. But a proper setting is required to encourage and develop creativity. Early childhood centers are one of the most important places to improve a child's creativity. The pre-school teacher's role is to assess any child's current degree of Creative behavior and train from that point of reference with a positive expectation that is based on the effects of the use of behavior principles.

The importance of this research is the analysis of pre-school teachers opinions about creativity. The research group is composed of the 6 years old children who attended the early childhood centers in İstanbul. A survey was used by the researchers to collect data from the research group.

Kaynakça

  • [1] Arık, A., Yaratıcılık, Birinci Basım, Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları: 790, Ankara, 1987.
  • [2] Aslan, E. ; Aktan, E.; Kamaraj, I., "Anaokulu Eğitimi'nin Yaratıcılık ve Yaratıcı Problem-Çözme Becerisi Üzerindeki Etkisi", Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 1997, 9, ss.37-48.
  • [3] Campbell, D. Take The Road to Creativity and Get Off Your Dead End, First Edition. Ailen, Argus Communications, Texas, 1977.
  • [4] De Bono, Edward, Çocuklar Sorun Çözüyor, Çev: Feryal Halatçı, İnkılap Yayınevi, İstanbul, 1972.
  • [5] Healy, J. M., Çocuğunuzun Gelişen Aklı, Çev: Ayşe Bilge Dicleli, Boyner Holding Yayınları, İstanbul, 1998.
  • [6] Kamaraj, I.; Aktan, E., "Okul Öncesi Eğitimde Yaratıcılık ve Problem-Çözme Becerisi", Çağdaş Eğitim Dergisi, 244, ss.55-60.
  • [7] Kırbıyık, Halil. "Öğretmen Yetiştirme", Milli Eğitim, 1998, 137, ss.37-44.
  • [8] Oğuzkan, Ş.; Demiral, Ö.; Tür, G. Okul Öncesinde Yaratıcı Çocuk Etkinlikleri, Birinci Baskı, YA-PA Yayın Pazarlama, İstanbul, 1999.
  • [9] Singer, D. G.; Singer, J.L., Çocuklarda Yaratıcılığın Gelişimi, Çev: Nurdan Cihanşümul, Birinci Basım, Gendaş A.Ş, İstanbul, 1998.
  • [10] Torrance, E.P.; Ball, O.E., Test of Creative Thinking, Norms-Technical Manual, Scholastic Testing Service, Inc., Bensenville, 1974.
  • [11] Uicay, Sema, "Okul Öncesi Kuruluşlarda Yaratıcılık", YA-PA Okul Öncesi Eğitimi ve Yaygınlaştırılması Semineri II-III, İstanbul, 1985, ss.99-106.
  • [12] Yıldırım, R., Yaratıcılık ve Yenilik, Birinci Basım, Sistem Yayıncılık: 157, İstanbul, 1998.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eski Sayılar
Yazarlar

Ebru Aktan Kerem Bu kişi benim

Işık Kamaraj Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Temmuz 2000
Yayımlandığı Sayı Yıl 2000 Cilt: 3 Sayı: 14

Kaynak Göster

APA Aktan Kerem, E., & Kamaraj, I. (2000). OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ ÖĞRETMENLERİNİN YARATICILIK KAVRAMINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. Öneri Dergisi, 3(14), 117-127. https://doi.org/10.14783/maruoneri.734128

15795

Bu web sitesi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Öneri Dergisi

Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü

Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722  Kadıköy/İstanbul

e-ISSN: 2147-5377