Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

CONTRIBUTION OF ONDOKUZ MAYIS UNIVERSITY KURUPELIT CAMPUS STUDENTS EXPENDITURES TO THE ECONOMY OF ATAKUM DISTRICT

Yıl 2021, Cilt: 16 Sayı: 56, 478 - 497, 31.07.2021
https://doi.org/10.14783/maruoneri.931988

Öz

Universities, which benefit the fields in which they are established in, are seen as an important investment tools as well as their educational functions. In this study, the economic contributions of the students studying at the faculties of Ondokuz Mayıs University Kurupelit Campus to the Atakum district in the 2019-2020 academic year were investigated. In the study, how much the students spend monthly from their budget according to their expenditure groups and the ratio of these expenditures within the budget were determined. The data required for the study were obtained by applying a questionnaire to 386 students and the analysis of these data was made using the SPSS 20.0 program. As a result of the research, it was determined that the three areas that students spend the most in their monthly budgets are rent/housing, food and communication/transportation. It has been determined that the average monthly income of the students is 923.57 TL and their monthly average expenditure is 916.45 TL. It has been also been determined that a total of 29,702 students in 11 faculties on the campus contribute approximately 238,892,800 TL annually to Atakum district. Despite it is a very important amount for the economy of the district, it loses its importance in Atakum’s economy. The reason for this is that Atakum has received intense immigration due to the rapid development it has experienced in recent years, and the economic volume of the district has grown independently from the university because of the migration. Due to this economic growth in the district, the rate of students’ contribution to the district’s economy is gradually decreasing.

Kaynakça

  • Acar, G., & Özbekler, T. M. (2019). Üniversite öğrencilerinin ilçe ekonomisine katkıları: Sinop Üniversitesi Ayancık Meslek Yüksekokulu örneği. Sinop Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3(1), 33-54.
  • Akça, C. (2018). Hitit Üniversitesinin Çorum iline sosyo-kültürel ve ekonomik katkısının Hitit Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi öğrencileri üzerinden değerlendirilmesi. Girişimcilik İnovasyon ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 2(4), 164-180.
  • Akçakanat, T., Çarıkçı, İ., & Dulupçu, M. A. (2010). Üniversite Öğrencilerinin bulundukları il merkezine ekonomik katkıları ve harcama eğilimleri: Isparta 2003-2009 yılları örneği. SDÜ Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22(2), 165-178.
  • Altuntaş, C., & Erilli, N. A. (2015). Cumhuriyet Üniversitesi’nin Sivas ili ekonomisine katkısı. İktisadi Yenilik Dergisi, 3(1), 11-21.
  • Arslan, F. (2016). Üniversite öğrencilerinin şehirle kurduğu ekonomik ve sosyal ilişkilerden memnuniyet analizi: Sivas Cumhuriyet Üniversitesi örneği. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 5(4), 1103-1120.
  • Arslan, H. (2014). Çankırı Karatekin Üniversitesinin kente ekonomik katkısı ve öğrenci harcamalarının farklı değişkenler açısından analizi. Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(12), 114-127.
  • Aslan, İ., & Sırım, V. (2019). Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi’nin Süleymanpaşa ilçesinin ekonomik gelişimi üzerindeki etkileri: Öğrenci tüketim harcamaları özelinde bir değerlendirme. Balkan Sosyal Bilimler Dergisi, 8(15), 61-76.
  • Atakum Belediyesi. (2019). Atakum Belediyesi 2020-2024 stratejik planı. Samsun.
  • Atik, H. (1999). Üniversitelerin yerel ekonomiye katkıları: Teori ve Erciyes Üniversitesi üzerine bir uygulama. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 15, 99-109.
  • Aydın, G., Darıcı, B., & Aydın, A. (2016). Yüksek Öğretim Kurumlarının yerel ekonomilere katkıları: Manyas Meslek Yüksek Okulu örneği. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(36), 305-328.
  • Binici, F. Ö., & Koyuncu, B. (2015). Üniversite öğrencilerinin 2012-2013 harcamalarının Bitlis ili ekonomisine katkısının incelenmesi. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4(1), 113-126.
  • Büyükdoğan, B., Afşar, B., & Gedik, H. (2016). Üniversite öğrencilerinin öğrenim gördükleri şehire ekonomik katkıları: KTO Karatay Üniversitesi örneği. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 2(3), 1-16.
  • Çalışkan, Ş., & Demir, F. (2011, 26-28 Mayıs). Uşak Üniversitesi Karahallı Meslek Yüksek Okulu öğrenci harcamalarının bileşimi ve ilçe ekonomisindeki yeri. Üçüncü Yerel Ekonomiler Kongresi Bildiriler Kitabı. Konya: Selçuk Üniversitesi, 241-254.
  • Çalışkan, Ş., & Demir, F. (2013). Celal Bayar Üniversitesi Köprübaşı Meslek Yüksek Okulu öğrenci harcamalarının bileşimi ve ilçe ekonomisindeki yeri. Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(3), 357-371.
  • Çalışkan, Ş. (2010). Üniversite öğrencilerinin harcamalarının kent ekonomisine katkısı (Uşak Üniversitesi örneği). Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 9(31), 169-179.
  • Çayın, M., & Özer, H. (2015). Üniversitelerin il ekonomisine katkısı ve öğrencilerin tüketim yapısı: Muş Alparslan Üniversitesi örneği. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 30(2), 131-147.
  • Dalğar, H., Tunç, H., & Kaya, M. (2009). Bölgesel kalkınmada yükseköğretim kurumlarının rolü ve Bucak örneği. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1, 39-50.
  • Elevli, B., & Şişman, A. (2016). Atakum’da şehirleşmenin görsel değişimi. B. Şişman (Ed.). Atakum’a Akademik Bir Bakış Yeni Atakum. Samsun: Atakum Belediyesi Kültür Yayınları, 65-79.
  • Erdoğan, M., & Karagöl, V. (2018). Bölgesel kalkınmada yeni kurulan üniversitelerin rolü: Bingöl örneği. Uluslararası Ekonomi İşletme ve Politika Dergisi, 2(1), 51-78.
  • Erilli, N. A. (2018). Üniversite öğrencilerinin bulundukları il ekonomisine katkıları: Cumhuriyet Üniversitesi örneği. Uluslararası Ekonomi İşletme ve Politika Dergisi, 2(1), 79-96.
  • Erkekoğlu, H. (2000). Bölge üniversitelerinin yerel ekonomiye katkıları: Sivas Cumhuriyet Üniversitesi örneği. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 16, 211-229.
  • Görkemli, H. N. (2009). Selçuk Üniversitesi’nin Konya kent ekonomisine etkileri. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22, 169-186.
  • Işık, Ş. (2008). Türkiye’de üniversitelerin kentleşme üzerine etkileri. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10(3), 159-181.
  • Karaca, Z., Çalmaşur, G., & Daştan, H. (2018). Üniversite öğrencilerinin gelir-harcama ilişkisi (Erzurum ili üzerine bir uygulama). Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 32(4), 1155-1170.
  • Kaşlı, M., & Serel, A. (2008). Üniversite öğrenci harcamalarının analizi ve bölge ekonomilerine katkılarını belirlemeye yönelik bir araştırma. Yönetim ve Ekonomi: Celal Bayar Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 15(2), 99-113.
  • Koç, N. (2019). Üniversite öğrenci harcamalarının kent ekonomisine katkısı: Hitit Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi öğrencileri üzerine bir analiz. Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi Dergisi, 54(1), 344-365.
  • Korkmaz, Ö. (2015). Üniversite öğrencilerinin harcamalarının il ekonomisine katkısı: Bayburt Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi öğrencileri üzerine bir analiz. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 29(2), 233-250.
  • Ondokuz Mayıs Üniversitesi. (2009). 2008 İdari Faaliyet Raporu. Samsun. http://sgdb.omu.edu.tr/2021/03/01/ idare-faaliyet-raporu/
  • Ondokuz Mayıs Üniversitesi. (2010). 2009 İdari Faaliyet Raporu. Samsun. http://sgdb.omu.edu.tr/2021/03/01/ idare-faaliyet-raporu/
  • Ondokuz Mayıs Üniversitesi. (2011). 2010 İdari Faaliyet Raporu. Samsun. http://sgdb.omu.edu.tr/2021/03/01/ idare-faaliyet-raporu/
  • Ondokuz Mayıs Üniversitesi. (2012). 2011 İdari Faaliyet Raporu. Samsun. http://sgdb.omu.edu.tr/2021/03/01/ idare-faaliyet-raporu/
  • Ondokuz Mayıs Üniversitesi. (2013). 2012 İdari Faaliyet Raporu. Samsun. http://sgdb.omu.edu.tr/2021/03/01/ idare-faaliyet-raporu/
  • Ondokuz Mayıs Üniversitesi. (2014). 2013 İdari Faaliyet Raporu. Samsun. http://sgdb.omu.edu.tr/2021/03/01/ idare-faaliyet-raporu/
  • Ondokuz Mayıs Üniversitesi. (2015). 2014 İdari Faaliyet Raporu. Samsun. http://sgdb.omu.edu.tr/2021/03/01/ idare-faaliyet-raporu/
  • Ondokuz Mayıs Üniversitesi. (2016). 2015 İdari Faaliyet Raporu. Samsun. http://sgdb.omu.edu.tr/2021/03/01/ idare-faaliyet-raporu/
  • Ondokuz Mayıs Üniversitesi. (2017). 2016 İdari Faaliyet Raporu. Samsun. http://sgdb.omu.edu.tr/2021/03/01/ idare-faaliyet-raporu/
  • Ondokuz Mayıs Üniversitesi. (2018). 2017 İdari Faaliyet Raporu. Samsun. http://sgdb.omu.edu.tr/2021/03/01/ idare-faaliyet-raporu/
  • Ondokuz Mayıs Üniversitesi. (2019). 2018 İdari Faaliyet Raporu. Samsun. http://sgdb.omu.edu.tr/2021/03/01/ idare-faaliyet-raporu/
  • Ondokuz Mayıs Üniversitesi. (2020). 2019 İdari Faaliyet Raporu. Samsun. http://sgdb.omu.edu.tr/2021/03/01/ idare-faaliyet-raporu/
  • Ondokuz Mayıs Üniversitesi. Beyin ve Sinir Cerrahisi Anabilim Dalı Anabilim Dalı tarihçesi. https://tip.omu. edu.tr/tr/akademik/cerrahi-tip-bilimleri/beyin-ve-sinir-cerrahisi-anabilim-dali adresinden alındı.
  • Ondokuz Mayıs Üniversitesi. Fen Edebiyat Fakültesi Tarihçe. https://fef.omu.edu.tr/tr/universitemiz/kurulusve-tarihce adresinden alındı.
  • Ondokuz Mayıs Üniversitesi. Ziraat Fakültesi tarihçe. https://ziraat.omu.edu.tr/tr/fakueltemiz/tarihce adresinden alındı.
  • Öner, E., (1990). Samsun ve çevresinin fiziki coğrafyası. (Yayınlanmamış doktora tezi). Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Özkan, M., Tekbaş, M., & Oğuz, İ. H. (2018). Gaziantep Üniversitesi’nin Kente ekonomik katkısı ve öğrenci harcamalarının farklı değişkenler açısından analizi. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 17(2), 633-647.
  • Özyakışır, D., & Şayan, S. (2016). Üniversite öğrenci harcamalarının kent ekonomisine katkısı: Kafkas Üniversitesi Üzerine bir saha çalışması. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1, 197-219.
  • Samırkaş, M. C. (2018). Üniversite öğrencilerinin yerel ekonomiye katkısı: Erdemli örneği. Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2(2), 212-220.
  • Sarkım, M., Şeker, F., Kurtoğlu, R., & Kara, M. (2017). Bozok Üniversitesinde Öğrenim gören öğrencilerin tüketim harcamaları analizi ve Yozgat ekonomisine etkileri. Journal of Social and Humanities Sciences Research, 4(12), 1199-1213.
  • Selçuk, G. N. (2012). Atatürk üniversitesi öğrencilerinin harcamalarının analizi ve Erzurum ekonomisine katkısı. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16(3), 317-330.
  • Selçuk, G. N., & Başar, S. (2012). Kafkas Üniversitesi öğrencilerinin harcamalarının Kars İli ekonomisine Katkısı. Kafkas Üniversitesi İİBF Dergisi, 3(4), 89-106.
  • Soysal, A., Bakan, S., Özçalıcı, M., Kaymaz, Y., & C. Söylemez (2012). Kilis 7 Aralık üniversitesi öğrencilerinin Kilis ekonomisine katkısı: 2011-2012 eğitim-öğretim yılı örneği. Sosyal Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 12(24), 261-276.
  • Tarı, R., Çalışkan, Ş, & Bayraktar, Y. (2006). Kocaeli üniversitesi öğrencilerinin gelir ve tüketim ilişkisi üzerine ekonometrik bir inceleme. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(1), 168-179.
  • Tatlı, H. (2014). Bingöl Üniversitesi öğrencilerinin Bingöl ekonomisine katkısı. Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4(7), 79-94.
  • Toprak, M. (2017). Kütahya kentinin sosyo-ekonomik yapısı ve gelişiminde Dumlupınar Üniversitesinin etkileri. (Yayınlanmamış doktora tezi). Ege Üniversitesi, İzmir.
  • Tösten, R., Anık, S., & Kayan, M. S. (2016). Siirt üniversitesi öğrenci profili ve harcama analizi. Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4(6-7), 41-58.
  • Tösten, R., Çenberlitaş, İ., & Gökoğlan, K. (2013). Dicle üniversitesi öğrencilerinin harcama analizi ve Diyarbakır ekonomisine katkısı. Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(10), 90-114.
  • Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK). http://www.tuik.gov.tr adresinden alındı.
  • Yaylalı, M., Hüseyin, Ö., & Dilek, Ö. (2011). Selçuk Üniversitesi Seydişehir Meslek Yüksekokulu öğrencilerinin gelir-harcama ilişkisi ve meslek yüksekokulunun ilçe ekonomisine katkısı. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 7(13), 1-13.

ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ KURUPELİT KAMPÜSÜ ÖĞRENCİ HARCAMALARININ ATAKUM İLÇESİNİN EKONOMİSİNE KATKISI

Yıl 2021, Cilt: 16 Sayı: 56, 478 - 497, 31.07.2021
https://doi.org/10.14783/maruoneri.931988

Öz

Kurulduğu sahalara çeşitli alanlarda fayda sağlayan üniversiteler, eğitim fonksiyonlarının yanı sıra önemli bir yatırım aracı olarak da görülmektedir. Bu çalışmada Ondokuz Mayıs Üniversitesi Kurupelit Kampüsü’ndeki fakültelerde eğitim gören öğrencilerin, 2019-2020 eğitim ve öğretim döneminde Atakum ilçesine yapmış oldukları ekonomik katkı araştırılmıştır. Araştırmada ayrıca öğrencilerin harcama gruplarına göre bütçesinden aylık ne kadar harcadığı ve bu harcamaların bütçe içerisindeki oranları belirlenmiştir. Çalışmanın yapılabilmesi için gerekli olan veriler 386 öğrenciye anket uygulanarak temin edilmiş ve elde edilen bu verilerin analizi SPSS 20.0 programı kullanılarak yapılmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin aylık bütçeleri içerisinde en fazla harcama yaptıkları üç alanın kira/konut, gıda ve haberleşme/ulaşım olduğu saptanmıştır. Öğrencilerin aylık ortalama geliri 923,57 TL, aylık ortalama harcamalarının ise 916,45 TL olduğu tespit edilmiştir. Kampüsteki 11 fakültede bulunan toplam 29.702 öğrencinin Atakum ilçesine yıllık yaklaşık olarak 238.892.800 TL katkı sağladığı belirlenmiştir. Bu miktar ilçe ekonomisi için oldukça önemli bir meblağ olmasına rağmen, Atakum ekonomisi içerisindeki önemini kaybetmektedir. Bunun nedeni ise Atakum’un son yıllarda yaşadığı hızlı gelişmeye bağlı olarak yoğun göç alması ve bu göçlere bağlı olarak ilçenin ekonomik hacminin üniversiteden bağımsız olarak büyümesidir. İlçedeki bu ekonomik büyüme nedeniyle öğrencilerin ilçe ekonomisine olan katkılarının oranı giderek azalmaktadır.

Kaynakça

  • Acar, G., & Özbekler, T. M. (2019). Üniversite öğrencilerinin ilçe ekonomisine katkıları: Sinop Üniversitesi Ayancık Meslek Yüksekokulu örneği. Sinop Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3(1), 33-54.
  • Akça, C. (2018). Hitit Üniversitesinin Çorum iline sosyo-kültürel ve ekonomik katkısının Hitit Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi öğrencileri üzerinden değerlendirilmesi. Girişimcilik İnovasyon ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 2(4), 164-180.
  • Akçakanat, T., Çarıkçı, İ., & Dulupçu, M. A. (2010). Üniversite Öğrencilerinin bulundukları il merkezine ekonomik katkıları ve harcama eğilimleri: Isparta 2003-2009 yılları örneği. SDÜ Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22(2), 165-178.
  • Altuntaş, C., & Erilli, N. A. (2015). Cumhuriyet Üniversitesi’nin Sivas ili ekonomisine katkısı. İktisadi Yenilik Dergisi, 3(1), 11-21.
  • Arslan, F. (2016). Üniversite öğrencilerinin şehirle kurduğu ekonomik ve sosyal ilişkilerden memnuniyet analizi: Sivas Cumhuriyet Üniversitesi örneği. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 5(4), 1103-1120.
  • Arslan, H. (2014). Çankırı Karatekin Üniversitesinin kente ekonomik katkısı ve öğrenci harcamalarının farklı değişkenler açısından analizi. Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(12), 114-127.
  • Aslan, İ., & Sırım, V. (2019). Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi’nin Süleymanpaşa ilçesinin ekonomik gelişimi üzerindeki etkileri: Öğrenci tüketim harcamaları özelinde bir değerlendirme. Balkan Sosyal Bilimler Dergisi, 8(15), 61-76.
  • Atakum Belediyesi. (2019). Atakum Belediyesi 2020-2024 stratejik planı. Samsun.
  • Atik, H. (1999). Üniversitelerin yerel ekonomiye katkıları: Teori ve Erciyes Üniversitesi üzerine bir uygulama. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 15, 99-109.
  • Aydın, G., Darıcı, B., & Aydın, A. (2016). Yüksek Öğretim Kurumlarının yerel ekonomilere katkıları: Manyas Meslek Yüksek Okulu örneği. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(36), 305-328.
  • Binici, F. Ö., & Koyuncu, B. (2015). Üniversite öğrencilerinin 2012-2013 harcamalarının Bitlis ili ekonomisine katkısının incelenmesi. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4(1), 113-126.
  • Büyükdoğan, B., Afşar, B., & Gedik, H. (2016). Üniversite öğrencilerinin öğrenim gördükleri şehire ekonomik katkıları: KTO Karatay Üniversitesi örneği. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 2(3), 1-16.
  • Çalışkan, Ş., & Demir, F. (2011, 26-28 Mayıs). Uşak Üniversitesi Karahallı Meslek Yüksek Okulu öğrenci harcamalarının bileşimi ve ilçe ekonomisindeki yeri. Üçüncü Yerel Ekonomiler Kongresi Bildiriler Kitabı. Konya: Selçuk Üniversitesi, 241-254.
  • Çalışkan, Ş., & Demir, F. (2013). Celal Bayar Üniversitesi Köprübaşı Meslek Yüksek Okulu öğrenci harcamalarının bileşimi ve ilçe ekonomisindeki yeri. Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(3), 357-371.
  • Çalışkan, Ş. (2010). Üniversite öğrencilerinin harcamalarının kent ekonomisine katkısı (Uşak Üniversitesi örneği). Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 9(31), 169-179.
  • Çayın, M., & Özer, H. (2015). Üniversitelerin il ekonomisine katkısı ve öğrencilerin tüketim yapısı: Muş Alparslan Üniversitesi örneği. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 30(2), 131-147.
  • Dalğar, H., Tunç, H., & Kaya, M. (2009). Bölgesel kalkınmada yükseköğretim kurumlarının rolü ve Bucak örneği. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1, 39-50.
  • Elevli, B., & Şişman, A. (2016). Atakum’da şehirleşmenin görsel değişimi. B. Şişman (Ed.). Atakum’a Akademik Bir Bakış Yeni Atakum. Samsun: Atakum Belediyesi Kültür Yayınları, 65-79.
  • Erdoğan, M., & Karagöl, V. (2018). Bölgesel kalkınmada yeni kurulan üniversitelerin rolü: Bingöl örneği. Uluslararası Ekonomi İşletme ve Politika Dergisi, 2(1), 51-78.
  • Erilli, N. A. (2018). Üniversite öğrencilerinin bulundukları il ekonomisine katkıları: Cumhuriyet Üniversitesi örneği. Uluslararası Ekonomi İşletme ve Politika Dergisi, 2(1), 79-96.
  • Erkekoğlu, H. (2000). Bölge üniversitelerinin yerel ekonomiye katkıları: Sivas Cumhuriyet Üniversitesi örneği. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 16, 211-229.
  • Görkemli, H. N. (2009). Selçuk Üniversitesi’nin Konya kent ekonomisine etkileri. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22, 169-186.
  • Işık, Ş. (2008). Türkiye’de üniversitelerin kentleşme üzerine etkileri. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10(3), 159-181.
  • Karaca, Z., Çalmaşur, G., & Daştan, H. (2018). Üniversite öğrencilerinin gelir-harcama ilişkisi (Erzurum ili üzerine bir uygulama). Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 32(4), 1155-1170.
  • Kaşlı, M., & Serel, A. (2008). Üniversite öğrenci harcamalarının analizi ve bölge ekonomilerine katkılarını belirlemeye yönelik bir araştırma. Yönetim ve Ekonomi: Celal Bayar Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 15(2), 99-113.
  • Koç, N. (2019). Üniversite öğrenci harcamalarının kent ekonomisine katkısı: Hitit Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi öğrencileri üzerine bir analiz. Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi Dergisi, 54(1), 344-365.
  • Korkmaz, Ö. (2015). Üniversite öğrencilerinin harcamalarının il ekonomisine katkısı: Bayburt Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi öğrencileri üzerine bir analiz. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 29(2), 233-250.
  • Ondokuz Mayıs Üniversitesi. (2009). 2008 İdari Faaliyet Raporu. Samsun. http://sgdb.omu.edu.tr/2021/03/01/ idare-faaliyet-raporu/
  • Ondokuz Mayıs Üniversitesi. (2010). 2009 İdari Faaliyet Raporu. Samsun. http://sgdb.omu.edu.tr/2021/03/01/ idare-faaliyet-raporu/
  • Ondokuz Mayıs Üniversitesi. (2011). 2010 İdari Faaliyet Raporu. Samsun. http://sgdb.omu.edu.tr/2021/03/01/ idare-faaliyet-raporu/
  • Ondokuz Mayıs Üniversitesi. (2012). 2011 İdari Faaliyet Raporu. Samsun. http://sgdb.omu.edu.tr/2021/03/01/ idare-faaliyet-raporu/
  • Ondokuz Mayıs Üniversitesi. (2013). 2012 İdari Faaliyet Raporu. Samsun. http://sgdb.omu.edu.tr/2021/03/01/ idare-faaliyet-raporu/
  • Ondokuz Mayıs Üniversitesi. (2014). 2013 İdari Faaliyet Raporu. Samsun. http://sgdb.omu.edu.tr/2021/03/01/ idare-faaliyet-raporu/
  • Ondokuz Mayıs Üniversitesi. (2015). 2014 İdari Faaliyet Raporu. Samsun. http://sgdb.omu.edu.tr/2021/03/01/ idare-faaliyet-raporu/
  • Ondokuz Mayıs Üniversitesi. (2016). 2015 İdari Faaliyet Raporu. Samsun. http://sgdb.omu.edu.tr/2021/03/01/ idare-faaliyet-raporu/
  • Ondokuz Mayıs Üniversitesi. (2017). 2016 İdari Faaliyet Raporu. Samsun. http://sgdb.omu.edu.tr/2021/03/01/ idare-faaliyet-raporu/
  • Ondokuz Mayıs Üniversitesi. (2018). 2017 İdari Faaliyet Raporu. Samsun. http://sgdb.omu.edu.tr/2021/03/01/ idare-faaliyet-raporu/
  • Ondokuz Mayıs Üniversitesi. (2019). 2018 İdari Faaliyet Raporu. Samsun. http://sgdb.omu.edu.tr/2021/03/01/ idare-faaliyet-raporu/
  • Ondokuz Mayıs Üniversitesi. (2020). 2019 İdari Faaliyet Raporu. Samsun. http://sgdb.omu.edu.tr/2021/03/01/ idare-faaliyet-raporu/
  • Ondokuz Mayıs Üniversitesi. Beyin ve Sinir Cerrahisi Anabilim Dalı Anabilim Dalı tarihçesi. https://tip.omu. edu.tr/tr/akademik/cerrahi-tip-bilimleri/beyin-ve-sinir-cerrahisi-anabilim-dali adresinden alındı.
  • Ondokuz Mayıs Üniversitesi. Fen Edebiyat Fakültesi Tarihçe. https://fef.omu.edu.tr/tr/universitemiz/kurulusve-tarihce adresinden alındı.
  • Ondokuz Mayıs Üniversitesi. Ziraat Fakültesi tarihçe. https://ziraat.omu.edu.tr/tr/fakueltemiz/tarihce adresinden alındı.
  • Öner, E., (1990). Samsun ve çevresinin fiziki coğrafyası. (Yayınlanmamış doktora tezi). Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Özkan, M., Tekbaş, M., & Oğuz, İ. H. (2018). Gaziantep Üniversitesi’nin Kente ekonomik katkısı ve öğrenci harcamalarının farklı değişkenler açısından analizi. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 17(2), 633-647.
  • Özyakışır, D., & Şayan, S. (2016). Üniversite öğrenci harcamalarının kent ekonomisine katkısı: Kafkas Üniversitesi Üzerine bir saha çalışması. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1, 197-219.
  • Samırkaş, M. C. (2018). Üniversite öğrencilerinin yerel ekonomiye katkısı: Erdemli örneği. Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2(2), 212-220.
  • Sarkım, M., Şeker, F., Kurtoğlu, R., & Kara, M. (2017). Bozok Üniversitesinde Öğrenim gören öğrencilerin tüketim harcamaları analizi ve Yozgat ekonomisine etkileri. Journal of Social and Humanities Sciences Research, 4(12), 1199-1213.
  • Selçuk, G. N. (2012). Atatürk üniversitesi öğrencilerinin harcamalarının analizi ve Erzurum ekonomisine katkısı. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16(3), 317-330.
  • Selçuk, G. N., & Başar, S. (2012). Kafkas Üniversitesi öğrencilerinin harcamalarının Kars İli ekonomisine Katkısı. Kafkas Üniversitesi İİBF Dergisi, 3(4), 89-106.
  • Soysal, A., Bakan, S., Özçalıcı, M., Kaymaz, Y., & C. Söylemez (2012). Kilis 7 Aralık üniversitesi öğrencilerinin Kilis ekonomisine katkısı: 2011-2012 eğitim-öğretim yılı örneği. Sosyal Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 12(24), 261-276.
  • Tarı, R., Çalışkan, Ş, & Bayraktar, Y. (2006). Kocaeli üniversitesi öğrencilerinin gelir ve tüketim ilişkisi üzerine ekonometrik bir inceleme. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(1), 168-179.
  • Tatlı, H. (2014). Bingöl Üniversitesi öğrencilerinin Bingöl ekonomisine katkısı. Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4(7), 79-94.
  • Toprak, M. (2017). Kütahya kentinin sosyo-ekonomik yapısı ve gelişiminde Dumlupınar Üniversitesinin etkileri. (Yayınlanmamış doktora tezi). Ege Üniversitesi, İzmir.
  • Tösten, R., Anık, S., & Kayan, M. S. (2016). Siirt üniversitesi öğrenci profili ve harcama analizi. Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4(6-7), 41-58.
  • Tösten, R., Çenberlitaş, İ., & Gökoğlan, K. (2013). Dicle üniversitesi öğrencilerinin harcama analizi ve Diyarbakır ekonomisine katkısı. Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(10), 90-114.
  • Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK). http://www.tuik.gov.tr adresinden alındı.
  • Yaylalı, M., Hüseyin, Ö., & Dilek, Ö. (2011). Selçuk Üniversitesi Seydişehir Meslek Yüksekokulu öğrencilerinin gelir-harcama ilişkisi ve meslek yüksekokulunun ilçe ekonomisine katkısı. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 7(13), 1-13.
Toplam 57 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makale Başvuru
Yazarlar

Gökhan Demiral 0000-0002-2852-4784

Halil Kurt 0000-0001-5785-3942

Yayımlanma Tarihi 31 Temmuz 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 16 Sayı: 56

Kaynak Göster

APA Demiral, G., & Kurt, H. (2021). ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ KURUPELİT KAMPÜSÜ ÖĞRENCİ HARCAMALARININ ATAKUM İLÇESİNİN EKONOMİSİNE KATKISI. Öneri Dergisi, 16(56), 478-497. https://doi.org/10.14783/maruoneri.931988

Cited By

ATAKUM (SAMSUN) DISABLED ATLAS
lnternational Journal of Geography and Geography Education
https://doi.org/10.32003/igge.1106430

15795

Bu web sitesi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Öneri Dergisi

Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü

Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722  Kadıköy/İstanbul

e-ISSN: 2147-5377