Bu çalışmanın temel amacı, sosyal medyada FOMO (Fear of Missing Out) davranışına yönelik araştırmaların mevcut durumunu, eğilimlerini ve farklı disiplinler bağlamında araştırma yönünü incelemektir. Ayrıca, bu çalışmada, FOMO davranışını etkileyen değişkenler (öncül değişkenler) ve FOMO'nun etkilediği değişkenler (ardıl değişkenler) tespit edilmeye çalışılmıştır. Çalışmanın amaçları doğrultusunda, bilimsel literatür, ana konular, yazarlar, kaynaklar, en çok atıf alan makaleler ve ülkeleri belirlemek amacıyla bibliyometrik analiz yöntemi ile incelenmiştir. 2013-2023 yılları arasında yayımlanmış ve Web of Science (WoS) ana koleksiyonlarında indekslenen makaleler analiz edilmiştir. Litera-türdeki genel durumu ortaya koymak amacıyla konuya ilişkin toplam 271 çalışma incelenmiştir. Ayrıca, bu koleksiyondaki en çok atıf alan ilk 25 makale, araştırma alanı, anahtar kelimeler, amaç, öncül değişkenler, ardıl değişkenler ve sonuçlar açısından ayrıntılı olarak analiz edilmiştir. Bibliyometrik analiz sonuçlarına göre, FOMO kavramının en çok psikoloji alanında çalışıldığı tespit edilmiştir. Bunun ardından, bu konunun sıklıkla iş dünyası ve pazarlama odaklı çalışmalar çerçevesinde ele alındığı gözlemlenmiştir. Pazarlama alanındaki çalışmalarda ise sosyal karşılaştırma eğilimi, sosyal medya etkileşimi, sosyal medya kullanımı ve sahte haber paylaşma davranışının değer-lendirildiği görülmüştür.
FOMO Gelişmeleri kaçırma korkusu Sosyal medya Bibliometrik analiz
The main purpose of this study is to examine the current status, trend, and direction of research on FOMO behavior on social media with respect to various disciplines. Additionally, this study also aims to identify the variables that in-fluence FOMO behavior (antecedent variables) and the variables that FOMO influences (consequent variables) within the scope of the research examined in this study. In line with the objectives of the study, the scientific literature was identified by bibliometric analysis to specify the main topics, authors, sources, most cited articles, and countries in the literature. The articles published between 2013 and 2023 and indexed in the main collections of the Web of Sci-ence (WoS) were analyzed. In order to reveal the general situation in the literature, a total of 271 studies on the topic were analyzed. In addition, the first 25 most cited articles in this collection were analyzed in detail by field of research, keywords, aim, antecedent variables, consequent variables, and results. As a result of the bibliometric analysis, the concept of FOMO has been studied more in the field of psychology. Subsequently, it was observed that this topic was frequently examined within the framework of business and marketing-oriented studies. It is evident that the studies within the collection in the field of marketing evaluate social comparison orientation, social media engagement, social media usage, and the behavior of sharing fake news.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | İşletme , Dijital Pazarlama |
Bölüm | Makale Başvuru |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 27 Ocak 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 27 Ocak 2025 |
Gönderilme Tarihi | 15 Kasım 2024 |
Kabul Tarihi | 23 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 20 Sayı: 63 |
Bu web sitesi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Öneri Dergisi
Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722 Kadıköy/İstanbul
e-ISSN: 2147-5377