Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Endüstri Ürünleri Tasarımı Eğitiminde Hesaplamalı Tasarım Yaklaşımı

Yıl 2017, Sayı: 8, 15 - 19, 22.11.2017
https://doi.org/10.17490/Sanat.2018.16

Öz



Dijital teknolojiler, tüm bilim ve sanat
alanlarında olduğu gibi Endüstri Ürünleri Tasarımı Meslek Disiplini eğitiminde
de yoğun bir şekilde kullanılmaktadır. Eğitim kurumları, ders içeriklerine
dijital tasarım ve üretim teknolojilerini içeren dersler ekleyerek
öğrencilerini profesyonel hayata hazırlamaktadırlar. Tasarlama yöntemlerinde,
sadece teknik birer çizim aracı olarak kullanılan bilgisayarlar, özellikle
içinde bulunduğumuz zaman diliminde hızlı bir biçimde gelişen donanım ve
yazılımların yardımı ile mimarlık, mühendislik, grafik ve endüstriyel tasarım
gibi meslek disiplinlerinde, güçlü birer tasarım enstrümanı olarak yerini
almıştır. Bilgisayar destekli tasarım ve üretim (CAD/CAM) teknolojilerinde
sıklıkla kullanılmaya başlanan parametrik ve hesaplamalı tasarım modelleme
sistemleri, yaratıcı süreci hızlandırarak, tasarımcılara alternatif form üretme
konusunda sonsuz olasılık sunmaktadır. Bu çalışmanın amacı hesaplamalı tasarım
yaklaşımının, tasarım eğitimi içindeki yerini ve önemini incelemektir.

Kaynakça

  • Algoritma, (t.y.). Wikipedia içinde. Erişim adresi: http://tr.wikipedia.org/wiki/Algoritma, (Erişim tarihi: 25.06.2013)
  • Akipek, F. (2007). Bilgisayar Destekli Tasarım ve Üretim Teknolojilerinin Mimarlıktaki Kullanımları. Megaron YTÜ Mim. Fak. E-Dergisi, Cilt 2, Sayı 4.
  • Çinici, Ş.Y. (2012). “Computation” Çevirisi ve Anlaması Kolay Olmayan Dil, Düşünce ve Mimarlık, Dosya Dergisi, 29. Sayı TMMOB mimarlar odası Ankara şubesi, Kasım 2012, ss. 12-19.
  • Denning, P. (2009). Beyond Computational Thinking. Communications of the ACM, Vol. 52 No. 6, June 2009, ss. 28-30.
  • Erdoğan, E. ve Gönenç Sorguç, A. (2011). “Hesaplamalı Modeller Aracılığıyla Mimari ve Doğal Biçim Türetim İlkelerini İlişkilendirmek”, ODTÜ Mimarlık Fakültesi Dergisi, 28, ss. 269-281.
  • Parametre. (t.y.). Türk Dil Kurumu güncel Türkçe sözlük içinde. Erişim adresi: http://www.tdk.gov.tr (Erişim tarihi:. 25.06.2017)
  • Uzun, A. (2001). Günümüz Ürün Geliştirme Sürecinde Bilgisayar Tabanlı Üçboyutlu Modelleme. Yayımlanmamış Y. Lisans Tezi, M.Ü.G.S.E., İstanbul.
  • Yazar, T. ve Uysal, S. (2016). Grasshopper ile Parametrik Modelleme. İstanbul: Pusula 20 Teknoloji ve Yayıncılık
  • https://www.bbc.co.uk/education/guides/zp92mp3/revision/1 (Erişim tarihi: 27.12.2016)
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Erkut Eryayar Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 22 Kasım 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Sayı: 8

Kaynak Göster

APA Eryayar, E. (2017). Endüstri Ürünleri Tasarımı Eğitiminde Hesaplamalı Tasarım Yaklaşımı. Sanat - Tasarım Dergisi(8), 15-19. https://doi.org/10.17490/Sanat.2018.16
AMA Eryayar E. Endüstri Ürünleri Tasarımı Eğitiminde Hesaplamalı Tasarım Yaklaşımı. Sanat - Tasarım Dergisi. Kasım 2017;(8):15-19. doi:10.17490/Sanat.2018.16
Chicago Eryayar, Erkut. “Endüstri Ürünleri Tasarımı Eğitiminde Hesaplamalı Tasarım Yaklaşımı”. Sanat - Tasarım Dergisi, sy. 8 (Kasım 2017): 15-19. https://doi.org/10.17490/Sanat.2018.16.
EndNote Eryayar E (01 Kasım 2017) Endüstri Ürünleri Tasarımı Eğitiminde Hesaplamalı Tasarım Yaklaşımı. Sanat - Tasarım Dergisi 8 15–19.
IEEE E. Eryayar, “Endüstri Ürünleri Tasarımı Eğitiminde Hesaplamalı Tasarım Yaklaşımı”, Sanat - Tasarım Dergisi, sy. 8, ss. 15–19, Kasım 2017, doi: 10.17490/Sanat.2018.16.
ISNAD Eryayar, Erkut. “Endüstri Ürünleri Tasarımı Eğitiminde Hesaplamalı Tasarım Yaklaşımı”. Sanat - Tasarım Dergisi 8 (Kasım 2017), 15-19. https://doi.org/10.17490/Sanat.2018.16.
JAMA Eryayar E. Endüstri Ürünleri Tasarımı Eğitiminde Hesaplamalı Tasarım Yaklaşımı. Sanat - Tasarım Dergisi. 2017;:15–19.
MLA Eryayar, Erkut. “Endüstri Ürünleri Tasarımı Eğitiminde Hesaplamalı Tasarım Yaklaşımı”. Sanat - Tasarım Dergisi, sy. 8, 2017, ss. 15-19, doi:10.17490/Sanat.2018.16.
Vancouver Eryayar E. Endüstri Ürünleri Tasarımı Eğitiminde Hesaplamalı Tasarım Yaklaşımı. Sanat - Tasarım Dergisi. 2017(8):15-9.