Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Examination of Teachers' Opinions on Educational Games Developed for the Subject of "Addition and Subtraction"

Yıl 2024, Cilt: 4 Sayı: 1, 1 - 18, 29.06.2024
https://doi.org/10.60107/maunef.1390714

Öz

One of the main goals of elementary school mathematics teaching is to provide students with four operations skills (addition and subtraction operations, division and multiplication). Considering this situation, this study examined the opinions of classroom teachers about the educational games developed for some acquisitions in addition and subtraction subjects in the 2nd grade of Primary School. The sample of the study, in which quantitative approach was used, consisted of 30 classroom teachers working in primary schools in Aziziye district of Erzurum and volunteering to participate in the study. A questionnaire consisting of open-ended questions was used as a data collection tool. Teachers were asked about their views on educational games in general, their use of educational games in the classroom, and finally, their views on developed educational games. The answers given by the teachers to the survey questions were grouped according to their common points and percentage calculations were made. The findings revealed that teachers support the use of educational games in their classrooms. In line with the opinions of the teachers, it was concluded that the educational games developed within the scope of the research are usable in the classroom and will contribute to the students' learning.

Kaynakça

  • Acar, E. & Dönmez A. (2017). Oyun destekli öğretim ortamı ilkokul 3. sınıf öğrencilerinin sayı örüntülerindeki üstbilişsel farkındalıklarını ve üstbilişsel strateji kullanma becerilerini nasıl etkiler [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Adnan Menderes Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Adıgüzel, Ö. (2010). Eğitimde yaratıcı drama. Naturel Yayıncılık.
  • Aktaş, M. (2015). 7. sınıf matematik dersinde bilgisayar animasyonları ve aktiviteleri ile simetri öğretiminin akademik başarıya etkisi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(1), 49-62. https://doi.org/10.17152/gefad.46274
  • Aktepe, V., Tahiroğlu, M. & Acer, T. (2015). Matematik öğretiminde kullanılan öğretim yöntemlerine ilişkin öğrenci görüşleri. Nevşehir Hacı Bektaşi Veli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4(1), 127-143. https://dergipark.org.tr/en/pub/nevsosbilen/issue/19739/211232
  • Altunışık, R., Coşkun, R., Yıldırım, E., & Bayraktaroğlu, S. (2010). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri (6. baskı). Sakarya Kitabevi.
  • Arslan, N. (2016). Oyun destekli öğretimin 5. sınıf temel geometrik kavramlar ve çizimler konusunun öğretiminde öğrencilerin başarısına etkisi [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Sakarya Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Atay, H. (2023). Ortaokullarda matematik dersinde öğrencilerin matematiğe karşı kaygılarını azaltmaya yönelik kullanılan yöntem ve tekniklerin önemi. Uluslararası Sosyoloji ve Ekonomi Dergisi, 5(1), 71-84. https://doi.org/10.5281/zenodo.8023383
  • Başar, M., Ünal, M. & Yalçın, M. (2002,16-18 Eylül). İlköğretim kademesiyle başlayan matematik korkusunun nedenleri. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi.
  • Başün, A. R., & Doğan, M. (2020). Matematik eğitiminde uygulanan oyunla öğretimin akademik başarıya ve kalıcılığa etkisi. Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 4(7), 155-167. https://dergipark.org.tr/en/pub/jier/issue/56808/709176
  • Baykul, Y. (2003). İlköğretimde matematik öğretimi 1–5 sınıflar için. Pegem Yayıncılık.
  • Boz, İ. (2018). İlkokul 4. sınıf matematik dersinde oyunla öğretim yönteminin akademik başarıya etkisi. Uluslararası Ders Kitapları ve Eğitim Materyalleri Dergisi, 1(1), 27-45. https://dergipark.org.tr/en/pub/ijotem/issue/40778/460838
  • Çakıroğlu, Ü., Güven, B., & Akkan, Y. (2008). Matematik öğretmenlerinin matematik eğitiminde bilgisayar kullanımına yönelik inançlarının incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(35), 38-52. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/87566
  • Çalışkan, M., & Mandacı-Şahin, S. (2019). Investigation of the effect of games and activities on rounding and estimation subject. International Journal of Eurasia Social Sciences,10(38), 1059-1080. https://www.ijoess.com/Makaleler/263197359
  • Çavuş, R., Berk, H., G., Kaplan, A. & Kulak, B. (2011). Fen ve teknoloji öğretiminde oyun etkinlikleri ve günlük hayattaki oyunların derse uyarlanması. İGEDER İstanbul Gönüllü Eğitimciler Derneği Fen ve Teknoloji Öğretmenler Zirvesi.
  • Çelen, Y., & Kurt, Z. (2023). Matematik öğretiminde adayların oyun kullanımına ilişkin görüşleri. ISPEC Uluslararası Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, 7(2), 387–397. https://ispecjournal.org/index.php/ispecijssh/article/view/293
  • Çiftçibaşı, F. & Karamustafaoğlu, O. (2019, Eylül). Eğitsel bir oyunla fen öğretimi: Işığın kırılması ve mercekler. II. Uluslararası Öğrenme, Öğretim ve Eğitim Araştırmaları Kongresi.
  • Demircioğlu, H. & Akdemir, M. S. (2019). Maddenin halleri konusunun eğitsel oyunlarla öğretimi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi. 12(64), 540-546. https://doi.org/10.17719/jisr.2019.3376
  • Denli, M. (2021). Oyunlarla matematik öğretiminin tam sayılar konusunda ortaokul 7.sınıf öğrencilerinin matematik başarısına etkisi [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Dönmez, N. B. (2000). Oyun kitabı. Esin Yayınevi.
  • Erden, M. (1998). Öğretmenlik Mesleğine Giriş. Alkım Yayınları.
  • Ergül, E. & Doğan, M. (2022). İlkokul matematik öğretiminde oyun temelli yaklaşımın öğrenci başarısına etkisi. Milli Eğitim Dergisi, 51(235), 1935-1960. https://doi.org/10.37669/milliegitim.887654
  • Fraenkel, J.R., Wallen, N.E., & Hyun, H.H. (2012). How to design and evaluate research in education (8th ed). McGraw Hill.
  • Gençer, S. & Karamustafaoğlu, O. (2014). ‘Durgun Elektrik’ konusunun eğitsel oyunlarla öğretiminde öğrenci görüşleri, Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi, 4(2), 72-87. https://ated.info.tr/index.php/ated/article/view/62
  • Güler, (2011). 6. sınıf fen ve teknoloji dersindeki ‘hücre ve organelleri’ konusunun eğitsel oyun yöntemiyle öğretilmesinin öğrencilerin akademik başarısına etkisi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Gündüz, Y. & Yazıcı, Ö. (2012). İlköğretim okullarında okul yönetimi tarafından yapılan çeşitli yarışmalara ilişkin öğrenci görüşlerinin incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 20(1), 151- 166. https://dergipark.org.tr/en/pub/kefdergi/issue/48696/619516
  • Gürbüz, F., Çeker, E. & Töman, U. (2017). Eğitsel Şarkı ve Oyun Tekniklerinin Öğrencilerin Akademik Başarıları ve Kalıcılığı Üzerine Etkileri. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 12 (24), 593-612. https://dergipark.org.tr/en/pub/befdergi/issue/33599/349832
  • Hazar, Z. & Altun, M. (2018). Eğitsel oyunlara yönelik öğretmen görüşleri ve yeterliliklerinin incelenmesi. CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 13(1), 52-72. https://dergipark.org.tr/en/pub/cbubesbd/issue/38083/382797
  • Işık, A., Çiltaş, A. & Bekdemir, M. (2008). Matematik eğitiminin gerekliliği. KKEFD, 17(1), 174-184. https://dergipark.org.tr/en/pub/ataunikkefd/issue/2770/37025
  • Karamustafaoğlu O. & Aksoy, S. (2020). ‘Canlıların sınıflandırılması’ konusunda geliştirilen eğitsel oyunla ilgili öğretmen görüşleri. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi. 5(1), 90-109. https://dergipark.org.tr/en/pub/egitim/issue/53591/703556
  • Karamustafaoğlu, O. & Kaya, M. (2013). Eğitsel oyunlarla ‘yansıma ve aynalar’ konusunun öğretimi: yansımalı koşu örneği. Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi, 3(2), 41-49. https://www.ated.info.tr/index.php/ated/article/view/69
  • Kebap, M. & Çenberci, S. (2020). Ortaokul öğrencilerinin matematik dersi ve matematik öğretmeni kavramlarına ilişkin metaforik algılarının farklı değişkenlere göre karşılaştırılması. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(3), 1565-1589. https://dergipark.org.tr/en/pub/aibuefd/article/555400
  • MEB. (2018). Matematik dersi öğretim programı, (ilkokul ve ortaokul 4, 5, 6, 7. sınıflar). Milli Eğitim Bakanlığı.
  • Özata, M., & Coşkuntuncel, O. (2019). Ortaokul matematik öğretmenlerinin matematik öğretiminde eğitsel matematik oyunlarının kullanımına ilişkin görüşleri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,15(3), 662-683. https://dergipark.org.tr/en/pub/mersinefd/article/619983
  • Özyürek, A. & Çavuş, Z. S. (2016). İlkokul öğretmenlerinin oyunu öğretim yöntemi olarak kullanma durumlarının incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 24, 2157- 2166. https://dergipark.org.tr/en/pub/kefdergi/issue/27735/316751
  • Salaria, N. (2012). Meanıng of the term- descrıptıve survey research method. International Journal of Transformations in Business Management 2(2), 8-14. https://ijtbm.com/admin/upload/Apr_2012_NEERU%20SALARIA%202.pdf
  • Sönmez, D. (2018). İlkokul matematik öğretiminde öğrencilerin duyuşsal farkındalıklarını artırmada matematiksel oyunların kullanımı [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi].Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Şenol, A., Dündar, S., Kaya, İ., Gündüz, N. & Temel, H. (2015). Ortaokul matematik öğretmenlerinin matematik korkusuyla ilgili görüşlerinin incelenmesi. Journal of Theory & Practice in Education (JTPE), 11(2),653-672. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/63493
  • Topçu, H., Göktaş, Y. & Küçük, S. (2014). Sınıf öğretmeni adaylarının ilköğretim matematik öğretiminde eğitsel bilgisayar oyunlarının kullanımına yönelik görüşleri. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi, 5(2), 119-136. https://dergipark.org.tr/en/pub/turkbilmat/issue/21573/231476
  • Tuğrul, B., Metin Aslan, Ö., Ertürk, H. G., & Özen Altınkaynak, Ş. (2014). Anaokuluna devam eden altı yaşındaki çocuklar ile okul öncesi öğretmenlerinin oyun hakkındaki görüşlerinin incelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 97-116. https://doi.org/10.17679/iuefd.05509
  • Yıldırım, B. (2015). Eğitsel oyun ve dönüt-düzeltmenin öğrenme düzeyi ve kalıcılığa etkisi [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Necmettin Erbakan Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.

“Toplama ve Çıkarma” Konusuna Yönelik Geliştirilen Eğitsel Oyunlarla İlgili Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi

Yıl 2024, Cilt: 4 Sayı: 1, 1 - 18, 29.06.2024
https://doi.org/10.60107/maunef.1390714

Öz

İlkokul matematik öğretimindeki temel amaçlardan biri öğrencilere dört işlem becerisi (toplama ve çıkarma işlemleri, bölme ve çarpma işlemlerinin de temelini oluşturduğu) kazandırmaktır. Bu bağlamda, toplama ve çıkarma işlemlerinin etkili bir şekilde öğretilmesi hem bu beceriyi düzgün bir şekilde kazanması ham de matematiği sevmesi açısından önem taşımaktadır. Bu durum dikkate alınarak, araştırmada, İlkokul 2. sınıf toplama ve çıkarma konularındaki bazı kazanımlara yönelik geliştirilen eğitsel oyunlarla ilgili sınıf öğretmenlerinin görüşleri incelenmiştir. Nicel yaklaşımın kullanıldığı çalışmanın örneklemini, Erzurum’un Aziziye ilçesinde bulunan ilkokullarda görev yapan ve araştırmaya katılmaya gönüllü 30 sınıf öğretmeni oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak açık uçlu sorulardan oluşan bir anket kullanılmıştır. Öğretmenlere, genel olarak eğitsel oyun hakkındaki görüşleri, sınıfta eğitsel oyun kullanma durumları sorulmuş ve son olarak geliştirilmiş eğitsel oyunlar hakkındaki görüşleri alınmıştır. Öğretmenlerin anket sorularına verdikleri cevaplar ortak noktalarına göre gruplandırılıp yüzde hesaplamaları yapılmıştır. Elde edilen bulgular, öğretmenlerin sınıflarında eğitsel oyun kullanmayı desteklediklerini ortaya koymuştur. Öğretmenlerin görüşleri doğrultusunda, araştırma kapsamında geliştirilen eğitsel oyunların sınıfta kullanılabilir olduğu ve öğrencilerin öğrenmelerine katkı sağlayacağı sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Acar, E. & Dönmez A. (2017). Oyun destekli öğretim ortamı ilkokul 3. sınıf öğrencilerinin sayı örüntülerindeki üstbilişsel farkındalıklarını ve üstbilişsel strateji kullanma becerilerini nasıl etkiler [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Adnan Menderes Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Adıgüzel, Ö. (2010). Eğitimde yaratıcı drama. Naturel Yayıncılık.
  • Aktaş, M. (2015). 7. sınıf matematik dersinde bilgisayar animasyonları ve aktiviteleri ile simetri öğretiminin akademik başarıya etkisi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(1), 49-62. https://doi.org/10.17152/gefad.46274
  • Aktepe, V., Tahiroğlu, M. & Acer, T. (2015). Matematik öğretiminde kullanılan öğretim yöntemlerine ilişkin öğrenci görüşleri. Nevşehir Hacı Bektaşi Veli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4(1), 127-143. https://dergipark.org.tr/en/pub/nevsosbilen/issue/19739/211232
  • Altunışık, R., Coşkun, R., Yıldırım, E., & Bayraktaroğlu, S. (2010). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri (6. baskı). Sakarya Kitabevi.
  • Arslan, N. (2016). Oyun destekli öğretimin 5. sınıf temel geometrik kavramlar ve çizimler konusunun öğretiminde öğrencilerin başarısına etkisi [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Sakarya Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Atay, H. (2023). Ortaokullarda matematik dersinde öğrencilerin matematiğe karşı kaygılarını azaltmaya yönelik kullanılan yöntem ve tekniklerin önemi. Uluslararası Sosyoloji ve Ekonomi Dergisi, 5(1), 71-84. https://doi.org/10.5281/zenodo.8023383
  • Başar, M., Ünal, M. & Yalçın, M. (2002,16-18 Eylül). İlköğretim kademesiyle başlayan matematik korkusunun nedenleri. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi.
  • Başün, A. R., & Doğan, M. (2020). Matematik eğitiminde uygulanan oyunla öğretimin akademik başarıya ve kalıcılığa etkisi. Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 4(7), 155-167. https://dergipark.org.tr/en/pub/jier/issue/56808/709176
  • Baykul, Y. (2003). İlköğretimde matematik öğretimi 1–5 sınıflar için. Pegem Yayıncılık.
  • Boz, İ. (2018). İlkokul 4. sınıf matematik dersinde oyunla öğretim yönteminin akademik başarıya etkisi. Uluslararası Ders Kitapları ve Eğitim Materyalleri Dergisi, 1(1), 27-45. https://dergipark.org.tr/en/pub/ijotem/issue/40778/460838
  • Çakıroğlu, Ü., Güven, B., & Akkan, Y. (2008). Matematik öğretmenlerinin matematik eğitiminde bilgisayar kullanımına yönelik inançlarının incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(35), 38-52. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/87566
  • Çalışkan, M., & Mandacı-Şahin, S. (2019). Investigation of the effect of games and activities on rounding and estimation subject. International Journal of Eurasia Social Sciences,10(38), 1059-1080. https://www.ijoess.com/Makaleler/263197359
  • Çavuş, R., Berk, H., G., Kaplan, A. & Kulak, B. (2011). Fen ve teknoloji öğretiminde oyun etkinlikleri ve günlük hayattaki oyunların derse uyarlanması. İGEDER İstanbul Gönüllü Eğitimciler Derneği Fen ve Teknoloji Öğretmenler Zirvesi.
  • Çelen, Y., & Kurt, Z. (2023). Matematik öğretiminde adayların oyun kullanımına ilişkin görüşleri. ISPEC Uluslararası Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, 7(2), 387–397. https://ispecjournal.org/index.php/ispecijssh/article/view/293
  • Çiftçibaşı, F. & Karamustafaoğlu, O. (2019, Eylül). Eğitsel bir oyunla fen öğretimi: Işığın kırılması ve mercekler. II. Uluslararası Öğrenme, Öğretim ve Eğitim Araştırmaları Kongresi.
  • Demircioğlu, H. & Akdemir, M. S. (2019). Maddenin halleri konusunun eğitsel oyunlarla öğretimi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi. 12(64), 540-546. https://doi.org/10.17719/jisr.2019.3376
  • Denli, M. (2021). Oyunlarla matematik öğretiminin tam sayılar konusunda ortaokul 7.sınıf öğrencilerinin matematik başarısına etkisi [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Dönmez, N. B. (2000). Oyun kitabı. Esin Yayınevi.
  • Erden, M. (1998). Öğretmenlik Mesleğine Giriş. Alkım Yayınları.
  • Ergül, E. & Doğan, M. (2022). İlkokul matematik öğretiminde oyun temelli yaklaşımın öğrenci başarısına etkisi. Milli Eğitim Dergisi, 51(235), 1935-1960. https://doi.org/10.37669/milliegitim.887654
  • Fraenkel, J.R., Wallen, N.E., & Hyun, H.H. (2012). How to design and evaluate research in education (8th ed). McGraw Hill.
  • Gençer, S. & Karamustafaoğlu, O. (2014). ‘Durgun Elektrik’ konusunun eğitsel oyunlarla öğretiminde öğrenci görüşleri, Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi, 4(2), 72-87. https://ated.info.tr/index.php/ated/article/view/62
  • Güler, (2011). 6. sınıf fen ve teknoloji dersindeki ‘hücre ve organelleri’ konusunun eğitsel oyun yöntemiyle öğretilmesinin öğrencilerin akademik başarısına etkisi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Gündüz, Y. & Yazıcı, Ö. (2012). İlköğretim okullarında okul yönetimi tarafından yapılan çeşitli yarışmalara ilişkin öğrenci görüşlerinin incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 20(1), 151- 166. https://dergipark.org.tr/en/pub/kefdergi/issue/48696/619516
  • Gürbüz, F., Çeker, E. & Töman, U. (2017). Eğitsel Şarkı ve Oyun Tekniklerinin Öğrencilerin Akademik Başarıları ve Kalıcılığı Üzerine Etkileri. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 12 (24), 593-612. https://dergipark.org.tr/en/pub/befdergi/issue/33599/349832
  • Hazar, Z. & Altun, M. (2018). Eğitsel oyunlara yönelik öğretmen görüşleri ve yeterliliklerinin incelenmesi. CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 13(1), 52-72. https://dergipark.org.tr/en/pub/cbubesbd/issue/38083/382797
  • Işık, A., Çiltaş, A. & Bekdemir, M. (2008). Matematik eğitiminin gerekliliği. KKEFD, 17(1), 174-184. https://dergipark.org.tr/en/pub/ataunikkefd/issue/2770/37025
  • Karamustafaoğlu O. & Aksoy, S. (2020). ‘Canlıların sınıflandırılması’ konusunda geliştirilen eğitsel oyunla ilgili öğretmen görüşleri. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi. 5(1), 90-109. https://dergipark.org.tr/en/pub/egitim/issue/53591/703556
  • Karamustafaoğlu, O. & Kaya, M. (2013). Eğitsel oyunlarla ‘yansıma ve aynalar’ konusunun öğretimi: yansımalı koşu örneği. Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi, 3(2), 41-49. https://www.ated.info.tr/index.php/ated/article/view/69
  • Kebap, M. & Çenberci, S. (2020). Ortaokul öğrencilerinin matematik dersi ve matematik öğretmeni kavramlarına ilişkin metaforik algılarının farklı değişkenlere göre karşılaştırılması. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(3), 1565-1589. https://dergipark.org.tr/en/pub/aibuefd/article/555400
  • MEB. (2018). Matematik dersi öğretim programı, (ilkokul ve ortaokul 4, 5, 6, 7. sınıflar). Milli Eğitim Bakanlığı.
  • Özata, M., & Coşkuntuncel, O. (2019). Ortaokul matematik öğretmenlerinin matematik öğretiminde eğitsel matematik oyunlarının kullanımına ilişkin görüşleri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,15(3), 662-683. https://dergipark.org.tr/en/pub/mersinefd/article/619983
  • Özyürek, A. & Çavuş, Z. S. (2016). İlkokul öğretmenlerinin oyunu öğretim yöntemi olarak kullanma durumlarının incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 24, 2157- 2166. https://dergipark.org.tr/en/pub/kefdergi/issue/27735/316751
  • Salaria, N. (2012). Meanıng of the term- descrıptıve survey research method. International Journal of Transformations in Business Management 2(2), 8-14. https://ijtbm.com/admin/upload/Apr_2012_NEERU%20SALARIA%202.pdf
  • Sönmez, D. (2018). İlkokul matematik öğretiminde öğrencilerin duyuşsal farkındalıklarını artırmada matematiksel oyunların kullanımı [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi].Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Şenol, A., Dündar, S., Kaya, İ., Gündüz, N. & Temel, H. (2015). Ortaokul matematik öğretmenlerinin matematik korkusuyla ilgili görüşlerinin incelenmesi. Journal of Theory & Practice in Education (JTPE), 11(2),653-672. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/63493
  • Topçu, H., Göktaş, Y. & Küçük, S. (2014). Sınıf öğretmeni adaylarının ilköğretim matematik öğretiminde eğitsel bilgisayar oyunlarının kullanımına yönelik görüşleri. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi, 5(2), 119-136. https://dergipark.org.tr/en/pub/turkbilmat/issue/21573/231476
  • Tuğrul, B., Metin Aslan, Ö., Ertürk, H. G., & Özen Altınkaynak, Ş. (2014). Anaokuluna devam eden altı yaşındaki çocuklar ile okul öncesi öğretmenlerinin oyun hakkındaki görüşlerinin incelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 97-116. https://doi.org/10.17679/iuefd.05509
  • Yıldırım, B. (2015). Eğitsel oyun ve dönüt-düzeltmenin öğrenme düzeyi ve kalıcılığa etkisi [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Necmettin Erbakan Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
Toplam 40 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İlköğretim
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Aysel Özden 0000-0003-3847-7536

Lale Cerrah Özsevgeç 0000-0002-2210-9838

Yayımlanma Tarihi 29 Haziran 2024
Gönderilme Tarihi 14 Kasım 2023
Kabul Tarihi 28 Mart 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Özden, A., & Cerrah Özsevgeç, L. (2024). “Toplama ve Çıkarma” Konusuna Yönelik Geliştirilen Eğitsel Oyunlarla İlgili Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi. Muş Alparslan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(1), 1-18. https://doi.org/10.60107/maunef.1390714