Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2018, Cilt: 2 Sayı: 2, 29 - 35, 31.08.2018

Öz

Kaynakça

  • Aktop, A., Erman, K.A. (2002). Takım ve bireysel sporcuların başarı motivasyonu, benlik kaygısı ve sürekli kaygı düzeylerinin karşılaştırılması. 7. Uluslar arası Spor bilimleri Kongresi, Antalya.
  • Batumlu, Z., Erden, M. (2007). Yıldız Teknik Üniversitesi Yabancı Diller Yüksek Okulu Hazırlık Öğrencilerinin Yabancı Dil Kaygıları ile İngilizce Başarıları Arasındaki İlişki. Eğitimde Kuram ve Uygulama. 3.1, 24-38.
  • Brendon, S., Davy. V., Simon, R., Joseph, F., Theodore, C., Nicola, V., Giovanni, A. S., Felipe, B. S. (2017). An examination of the anxiolytic effects of exercise for people with anxiety and stress-related disorders: A meta-analysis. Psychiatry Research, Volume 249, 102-108.
  • Büyüköztürk, Ş. (1997). Araştırmaya Yönelik Kaygı Ölçeğinin Geliştirilmesi. Eğitim Yönetimi. 3.4, 453-464.
  • Civan, A., Arı, R., Görücü, A., Özdemir, M. (2010). Bireysel ve takım sporcularının müsabaka öncesi ve sonrası durumluk ve sürekli kaygı düzeylerinin karşılaştırılması. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi. 7, 1.
  • Çakmak, Ö., Hevedanlı, M. (2005). Eğitim ve Fen-Edebiyat Fakülteleri Biyoloji Bölümü Öğrencilerinin Kaygı Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 4(14):115-127.
  • Demiriz, S., Ulutaş, İ. (2003). 9-12 Yaş Çocuklarının Kaygı Düzeylerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. Ege Eğitim Dergisi. 3.1, 1-9.
  • Lambert, E., Dawood, T., Straznicky, N., Sari, C., Schlaich, M., Esler, M., Lambert, G. (2010). Association between the sympathetic firing pattern and anxiety level in patients with the metabolic syndrome and elevated blood pressure, Journal of Hypertension, Volume 28 - Issue 3 - p 543–550
  • Öner, N., Le Compte A. (1985). Durumluk-Sürekli Kaygı Envanteri El Kitabı. İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayımları.
  • Öner, N., ve Le Compte, A. (1998). Durumluk / Sürekli Kaygı Envanterinin El Kitabı (2.Baskı). İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınları.
  • Özgüven, E. (1994). Psikolojik Testler. Ankara: PDREM Yayınları, 323-4
  • Sapir, S., Aranson, A. E. (1990). The relationship between psychopathology and speech and language disorder in neurological patients. Journal of Speech Hearing Disorders. 55, 503-509.
  • Urra, B. (2014). Evaluación de la efectividad del entrenamiento de estrategias de afrontamiento en el nivel de ansiedad precompetitiva en tenimesistas. Revista de Psicología del Deporte, 23(1), 67-74.

BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU ÖZEL YETENEK SINAVINA GİRECEK ADAY ÖĞRENCİLERİN KAYGI DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ

Yıl 2018, Cilt: 2 Sayı: 2, 29 - 35, 31.08.2018

Öz

Bu çalışmada, özel yetenek sınavı ile
girilen Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokullarına hazırlanan bireylerdeki kaygı
düzeyleri incelenmek istenmiştir.

Kaygı özel bir ruh halidir ve bireyin
tehlikeli ya da tehdit edici olarak algıladığı, etkilerinin hoş olmadığını
umduğu çevresel kaynaklı bir uyarıcıya bağlı olarak ortaya çıkar (Öner, Le
Compte 1998; Öner, 1997).

Betimsel analiz modelinde yapılan bu
araştırmanın çalışma grubunu 2018 yılında Beden Eğitimi ve Spor
Yüksekokullarına hazırlanan 6 farklı ilden 102 kadın 339 erkek olmak üzere
toplam 441 aday öğrenci oluşturmuştur. Araştırmanın verileri araştırmacılar
tarafından belirlenmiş olan illere gidilerek aday öğrencilerden anket ile
toplanmıştır. Aday öğrencilere yazar tarafından düzenlenmiş olan kişisel bilgi
formu ile Spielberger Sürekli Kaygı Ölçeği uygulanmıştır.







Çalışma sonucunda, yaşanılan şehir, yaş ve
aile gelir durumu değişkenleri arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır.
Cinsiyet, mezun olunan okul, yapılan spor türü ve aynı sınava tekrar girme
değişkenlerinde anlamlı fark bulunmuştur. Kadınların erkeklerden daha kaygılı
olduğu, meslek liselerinden mezun olanların diğer okullardan mezun olanlara
göre daha kaygılı olduğu, aynı sınava daha çok girenlerin ilk girenlere göre
daha kaygılı olduğu, takım sporları ile uğraşanların bireysel sporlarla
uğraşanlardan daha kaygılı olduğu tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Aktop, A., Erman, K.A. (2002). Takım ve bireysel sporcuların başarı motivasyonu, benlik kaygısı ve sürekli kaygı düzeylerinin karşılaştırılması. 7. Uluslar arası Spor bilimleri Kongresi, Antalya.
  • Batumlu, Z., Erden, M. (2007). Yıldız Teknik Üniversitesi Yabancı Diller Yüksek Okulu Hazırlık Öğrencilerinin Yabancı Dil Kaygıları ile İngilizce Başarıları Arasındaki İlişki. Eğitimde Kuram ve Uygulama. 3.1, 24-38.
  • Brendon, S., Davy. V., Simon, R., Joseph, F., Theodore, C., Nicola, V., Giovanni, A. S., Felipe, B. S. (2017). An examination of the anxiolytic effects of exercise for people with anxiety and stress-related disorders: A meta-analysis. Psychiatry Research, Volume 249, 102-108.
  • Büyüköztürk, Ş. (1997). Araştırmaya Yönelik Kaygı Ölçeğinin Geliştirilmesi. Eğitim Yönetimi. 3.4, 453-464.
  • Civan, A., Arı, R., Görücü, A., Özdemir, M. (2010). Bireysel ve takım sporcularının müsabaka öncesi ve sonrası durumluk ve sürekli kaygı düzeylerinin karşılaştırılması. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi. 7, 1.
  • Çakmak, Ö., Hevedanlı, M. (2005). Eğitim ve Fen-Edebiyat Fakülteleri Biyoloji Bölümü Öğrencilerinin Kaygı Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 4(14):115-127.
  • Demiriz, S., Ulutaş, İ. (2003). 9-12 Yaş Çocuklarının Kaygı Düzeylerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. Ege Eğitim Dergisi. 3.1, 1-9.
  • Lambert, E., Dawood, T., Straznicky, N., Sari, C., Schlaich, M., Esler, M., Lambert, G. (2010). Association between the sympathetic firing pattern and anxiety level in patients with the metabolic syndrome and elevated blood pressure, Journal of Hypertension, Volume 28 - Issue 3 - p 543–550
  • Öner, N., Le Compte A. (1985). Durumluk-Sürekli Kaygı Envanteri El Kitabı. İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayımları.
  • Öner, N., ve Le Compte, A. (1998). Durumluk / Sürekli Kaygı Envanterinin El Kitabı (2.Baskı). İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınları.
  • Özgüven, E. (1994). Psikolojik Testler. Ankara: PDREM Yayınları, 323-4
  • Sapir, S., Aranson, A. E. (1990). The relationship between psychopathology and speech and language disorder in neurological patients. Journal of Speech Hearing Disorders. 55, 503-509.
  • Urra, B. (2014). Evaluación de la efectividad del entrenamiento de estrategias de afrontamiento en el nivel de ansiedad precompetitiva en tenimesistas. Revista de Psicología del Deporte, 23(1), 67-74.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Spor Hekimliği
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Emrah Aykora

Osman Olgaç Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 31 Ağustos 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Aykora, E., & Olgaç, O. (2018). BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU ÖZEL YETENEK SINAVINA GİRECEK ADAY ÖĞRENCİLERİN KAYGI DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. Muş Alparslan Üniversitesi Uluslararası Spor Bilimleri Dergisi, 2(2), 29-35.
AMA Aykora E, Olgaç O. BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU ÖZEL YETENEK SINAVINA GİRECEK ADAY ÖĞRENCİLERİN KAYGI DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. mauusbid. Ağustos 2018;2(2):29-35.
Chicago Aykora, Emrah, ve Osman Olgaç. “BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU ÖZEL YETENEK SINAVINA GİRECEK ADAY ÖĞRENCİLERİN KAYGI DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ”. Muş Alparslan Üniversitesi Uluslararası Spor Bilimleri Dergisi 2, sy. 2 (Ağustos 2018): 29-35.
EndNote Aykora E, Olgaç O (01 Ağustos 2018) BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU ÖZEL YETENEK SINAVINA GİRECEK ADAY ÖĞRENCİLERİN KAYGI DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. Muş Alparslan Üniversitesi Uluslararası Spor Bilimleri Dergisi 2 2 29–35.
IEEE E. Aykora ve O. Olgaç, “BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU ÖZEL YETENEK SINAVINA GİRECEK ADAY ÖĞRENCİLERİN KAYGI DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ”, mauusbid, c. 2, sy. 2, ss. 29–35, 2018.
ISNAD Aykora, Emrah - Olgaç, Osman. “BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU ÖZEL YETENEK SINAVINA GİRECEK ADAY ÖĞRENCİLERİN KAYGI DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ”. Muş Alparslan Üniversitesi Uluslararası Spor Bilimleri Dergisi 2/2 (Ağustos 2018), 29-35.
JAMA Aykora E, Olgaç O. BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU ÖZEL YETENEK SINAVINA GİRECEK ADAY ÖĞRENCİLERİN KAYGI DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. mauusbid. 2018;2:29–35.
MLA Aykora, Emrah ve Osman Olgaç. “BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU ÖZEL YETENEK SINAVINA GİRECEK ADAY ÖĞRENCİLERİN KAYGI DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ”. Muş Alparslan Üniversitesi Uluslararası Spor Bilimleri Dergisi, c. 2, sy. 2, 2018, ss. 29-35.
Vancouver Aykora E, Olgaç O. BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU ÖZEL YETENEK SINAVINA GİRECEK ADAY ÖĞRENCİLERİN KAYGI DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. mauusbid. 2018;2(2):29-35.