Bu araştırma yaz spor okulu sporcularının antrenör kavramını nasıl algıladıklarına ilişkin metaforların araştırılması amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2016 yüz döneminde Ankara Gençlik Hizmetleri ve Spor İl Müdürlüğü kapsamında açılan yaz spor okullarına katılan ve 18 farklı branşta eğitim gören 706 sporcu oluşturmuştur. Sporcuların antrenör kavramına yönelik ürettikleri metaforlar ortak özelliklerine göre 13 farklı kategoride sınıflandırılmıştır. Araştırma verileri incelendiğinde sporcuların “antrenör” kavramına ilişkin 132 metafor ürettikleri görülmüştür. Sporcuların antrenör kavramına yönelik en çok ürettikleri metaforlar %11,8’i baba, %10,6’sı arkadaş, %9,6’sı abi, %6,9’sı abla şeklindedir. Sonuç olarak, katılımcı sporcuların en çok ürettikleri metaforlar “Bilgi kaynağı ve aktarıcısı olarak antrenör”, “Dinlendirici-iyileştirici biri olarak antrenör”, “Koruyucu, kollayıcı ve yardımsever biri olarak antrenör”, “Saf ve temiz biri olarak antrenör” kategorisinde toplanmıştır. Bu kategorilere ait metaforlar, sporcuların antrenörlerini aileden biri olarak gördüklerini, antrenörlerinin onları anne ve baba gibi koruyacağını, onlara saf ve temiz duygularla yaklaşacağı yönünde olduğu saptanmıştır. Antrenörlerin gösterdiği bu davranış şeklinin sporcularda iyilik, sevgi ve başarı gibi sonuçları arttıracağı düşünülmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 3 |