Bu çalışmada, meslek yüksekokullu öğrencilerinin üniversite yaşamı, öğrenciye verilen hizmetler ile yüksekokuldan memnuniyet durumlarının ve üniversitelerin öğrenci beklentilerini karşılamadaki durumunun ortaya konulması amaçlanmıştır. Çalışma, 23.12.2015 – 14.01.2016 tarihleri arasında Adıyaman Üniversitesi Kahta Meslek Yüksekokulu’nda rastgele seçilen 109 öğrenciye anket uygulanarak gerçekleştirilmiştir. Ankette 45 soru sorulmuş, veriler SPSS 19.00 ile analiz edilmiştir. Analiz sonucunda ölçeğin cronbachalpha katsayısı. 981 olarak hesaplanmıştır. Öğrencilerin memnuniyet düzeylerinin belirlenmesinde 5’li likert tipi derecelendirme ölçeği kullanılmıştır. Memnuniyet düzeyleri düşük, orta ve yüksek olarak sınıflandırılmıştır. Cinsiyete göre yapılan değerlendirmede bayan öğrencilerin erkeklere göre memnuniyet düzeylerinin daha yüksek olduğu anlaşılmıştır. Öğrencilerin öğretim elemanlarının yeni gelişmeleri öğrenciye aktarılmasına önem vermesinden ve Öğretim elemanlarının işlerini severek ve içtenlikle yapmalarından son derece memnun oldukları, Buna karşılık spor hizmetleri ve Öğrencilere, kendi aralarında sosyal etkinlik düzenlemeleri için sağlanan olanakların yetersizliğinden şikâyet ettikleri ortaya çıkmıştır.
In this study, it is purposed to present the vocational high school students’ university life, satisfaction from the school andthe services given to the students, and universities’ meeting the students’ expectations. The study was held by applying a survey to the 109 randomly selected students who study at Adıyaman University Kahta Vocational School between the dates 23.12.2015-14.01.2016. 45 questions were asked in the survey and the data were analyzed via SPSS 19.00. The cronbachalpha coefficient of the scale was calculated as 981. In order to determine the students’ satisfaction level, a quintet Likert-type rating scale was used. The satisfaction levels were classified as low, middle and high. Evaluation by the gender reveals that female students have higher satisfaction levels than male students do. It has been understood that students are extremely happy about teaching staffs’ giving importance to convey the updates to the students and teaching staff’s doing their job heartily whereas the students complain about sport services, and inadequate scopes for the social activities that they want to organize among them.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Dilbilim |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 1 (DÜZELTME) - 6. CİLT 1. SAYI TEKNİK BİR ARIZA NEDENİ İLE 5. CİLT 2. SAYI İLE AYNI İÇERİKTE YAYINLANDIĞINDAN, 6.CİLT 1. SAYI "6-1 DÜZELTME" OLARAK TEKRAR YAYINLANMIŞTIR. |