Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

MESLEK YÜKSEKOKULLARINDA ÖĞRENCİ MEMNUNİYETİNE İLİŞKİN BİR ANALİZ: KAHTA MYO ÖRNEĞİ

Yıl 2017, Cilt: 6 Sayı: 1 (DÜZELTME) - 6. CİLT 1. SAYI TEKNİK BİR ARIZA NEDENİ İLE 5. CİLT 2. SAYI İLE AYNI İÇERİKTE YAYINLANDIĞINDAN, 6.CİLT 1. SAYI "6-1 DÜZELTME" OLARAK TEKRAR YAYINLANMIŞTIR., 1 - 9, 01.04.2017

Öz

Bu çalışmada, meslek yüksekokullu öğrencilerinin üniversite yaşamı, öğrenciye verilen hizmetler ile yüksekokuldan memnuniyet durumlarının ve üniversitelerin öğrenci beklentilerini karşılamadaki durumunun ortaya konulması amaçlanmıştır. Çalışma, 23.12.2015 – 14.01.2016 tarihleri arasında Adıyaman Üniversitesi Kahta Meslek Yüksekokulu’nda rastgele seçilen 109 öğrenciye anket uygulanarak gerçekleştirilmiştir. Ankette 45 soru sorulmuş, veriler SPSS 19.00 ile analiz edilmiştir. Analiz sonucunda ölçeğin cronbachalpha katsayısı. 981 olarak hesaplanmıştır. Öğrencilerin memnuniyet düzeylerinin belirlenmesinde 5’li likert tipi derecelendirme ölçeği kullanılmıştır. Memnuniyet düzeyleri düşük, orta ve yüksek olarak sınıflandırılmıştır. Cinsiyete göre yapılan değerlendirmede bayan öğrencilerin erkeklere göre memnuniyet düzeylerinin daha yüksek olduğu anlaşılmıştır. Öğrencilerin öğretim elemanlarının yeni gelişmeleri öğrenciye aktarılmasına önem vermesinden ve Öğretim elemanlarının işlerini severek ve içtenlikle yapmalarından son derece memnun oldukları, Buna karşılık spor hizmetleri ve Öğrencilere, kendi aralarında sosyal etkinlik düzenlemeleri için sağlanan olanakların yetersizliğinden şikâyet ettikleri ortaya çıkmıştır.

Kaynakça

  • Baltacı, F., Üngüren, E., Avsallı, H., Demirel, O. N., (2012), Turizm Eğitimi Alan Öğrencilerin Eğitim Memnuniyetlerinin ve Geleceğe Yönelik Bakış Açıların Belirlemesine Yönelik Bir Araştırma. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi Yıl:2012, C:4, S:(1):17-25
  • Çelebiler, N.Y., Süzen, B., Şendağ, R., Şipal, A., Tamses, E.S., Tatoğlu, Y., Ayşe N. Temir, A. N., Tezcan, G., (2013), Düzce Üniversitesi Tıp Fakültesi 4-5-6. Sınıf Öğrenci Memnuniyeti Düzeyi Değerlendirilmesi. Düzce Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi 2013;3(1): 1-9 ISSN: 2146-443X.
  • Demirli, C., Kerimgil, S., (2009), Yükseköğretimde Eğitim Öğretimle İlgili Öğrenci Memnuniyeti Ölçeğinin Geliştirilmesi, e-Journal of New World Sciences Academy 2009, Volume: 4, Number: 4, Article Number: 1C0104. :1392-1403. ISSN:1306-3111 Eygü, H., Karaman, S., (2013), Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin Memnuniyet Algıları Üzerine Bir Araştırma. Sosyal Bilimler Cilt 3 Sayı 1 (Ocak 2013):36-59.
  • Kotler, P., (1982), Marketing for nonprofit organizations, 2nd. Edition. the University of California: Prentice-Hall, Inc. ISBN :0135561426, 9780135561423 Sf:528.
  • Sert, S., (2012), Lisans Düzeyinde Turizm Eğitimi Alan Öğrencilerin Memnuniyet Düzeyleri ile Not Ortalamaları Arasındaki İlişki, Turizm Eğitimi Konferansı/Tebliğler Kitabı, Ankara: Kültür ve Turizm Bakanlığı Araştırma ve Eğitim Genel Müdürlüğü Yayınları. Sf:198- 213.
  • Sökmen, A., (2011), Öğrenci Memnuniyetine Yönelik Ankara’daki Bir Meslek Yüksekokulunda Araştırma. İşletme Araştırmaları Dergisi 3/4 (2011):66-79.
  • Şahin, A. E. (2009), Eğitim Fakültesinde Hizmet Kalitesinin Eğitim Fakültesi Öğrenci Memnuniyet Ölçeği(Ef-Ömö) İle Değerlendirilmesi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 37: 106-122.
  • Ulusoy, H., Arslan, Ç., Öztürk, N., Bekar., M.,(2010), Hemşirelik Öğrencilerinin Eğitimleriyle İlgili Memnuniyet Düzeylerinin Saptanması. Maltepe Üniversitesi Hemşirelik Bilim ve Sanatı Dergisi, Cilt:3,Sayı(2): 15-24.
  • Uzgören N., Uzgören, E., (2007, Dumlupınar Üniversitesi Lisans Öğrencilerinin Memnuniyetini Etkileyen Bireysel Özelliklerin İstatistiksel Analizi-Hipotez testi, Ki-kare testi ve Doğrusal Olasılık Modeli, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı:(17):173-192.
  • Yangın, H.B., Kırca, N (2013), Antalya Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Öğrencilerinin Memnuniyet Düzeyleri ve Etkileyen Faktörler. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 2013;2(1):78-94.
  • Yıldırım, F. B., Güneri, O.Y., Aydın, Y.Ç., (2015), Unıversıty Students’ Satısfactıon Level And Related Varıables. Journal of Theory and Practice in Education. 2015, 11(2):521-533. ISSN: 1304-9496.

AN ANALYSIS RELATED TO STUDENTS SATISFACTION IN VOCATIONAL SCHOOLS THE SAMPLE OF KAHTA VOCATIONAL SCHOOL

Yıl 2017, Cilt: 6 Sayı: 1 (DÜZELTME) - 6. CİLT 1. SAYI TEKNİK BİR ARIZA NEDENİ İLE 5. CİLT 2. SAYI İLE AYNI İÇERİKTE YAYINLANDIĞINDAN, 6.CİLT 1. SAYI "6-1 DÜZELTME" OLARAK TEKRAR YAYINLANMIŞTIR., 1 - 9, 01.04.2017

Öz

In this study, it is purposed to present the vocational high school students’ university life, satisfaction from the school andthe services given to the students, and universities’ meeting the students’ expectations. The study was held by applying a survey to the 109 randomly selected students who study at Adıyaman University Kahta Vocational School between the dates 23.12.2015-14.01.2016. 45 questions were asked in the survey and the data were analyzed via SPSS 19.00. The cronbachalpha coefficient of the scale was calculated as 981. In order to determine the students’ satisfaction level, a quintet Likert-type rating scale was used. The satisfaction levels were classified as low, middle and high. Evaluation by the gender reveals that female students have higher satisfaction levels than male students do. It has been understood that students are extremely happy about teaching staffs’ giving importance to convey the updates to the students and teaching staff’s doing their job heartily whereas the students complain about sport services, and inadequate scopes for the social activities that they want to organize among them.

Kaynakça

  • Baltacı, F., Üngüren, E., Avsallı, H., Demirel, O. N., (2012), Turizm Eğitimi Alan Öğrencilerin Eğitim Memnuniyetlerinin ve Geleceğe Yönelik Bakış Açıların Belirlemesine Yönelik Bir Araştırma. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi Yıl:2012, C:4, S:(1):17-25
  • Çelebiler, N.Y., Süzen, B., Şendağ, R., Şipal, A., Tamses, E.S., Tatoğlu, Y., Ayşe N. Temir, A. N., Tezcan, G., (2013), Düzce Üniversitesi Tıp Fakültesi 4-5-6. Sınıf Öğrenci Memnuniyeti Düzeyi Değerlendirilmesi. Düzce Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi 2013;3(1): 1-9 ISSN: 2146-443X.
  • Demirli, C., Kerimgil, S., (2009), Yükseköğretimde Eğitim Öğretimle İlgili Öğrenci Memnuniyeti Ölçeğinin Geliştirilmesi, e-Journal of New World Sciences Academy 2009, Volume: 4, Number: 4, Article Number: 1C0104. :1392-1403. ISSN:1306-3111 Eygü, H., Karaman, S., (2013), Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin Memnuniyet Algıları Üzerine Bir Araştırma. Sosyal Bilimler Cilt 3 Sayı 1 (Ocak 2013):36-59.
  • Kotler, P., (1982), Marketing for nonprofit organizations, 2nd. Edition. the University of California: Prentice-Hall, Inc. ISBN :0135561426, 9780135561423 Sf:528.
  • Sert, S., (2012), Lisans Düzeyinde Turizm Eğitimi Alan Öğrencilerin Memnuniyet Düzeyleri ile Not Ortalamaları Arasındaki İlişki, Turizm Eğitimi Konferansı/Tebliğler Kitabı, Ankara: Kültür ve Turizm Bakanlığı Araştırma ve Eğitim Genel Müdürlüğü Yayınları. Sf:198- 213.
  • Sökmen, A., (2011), Öğrenci Memnuniyetine Yönelik Ankara’daki Bir Meslek Yüksekokulunda Araştırma. İşletme Araştırmaları Dergisi 3/4 (2011):66-79.
  • Şahin, A. E. (2009), Eğitim Fakültesinde Hizmet Kalitesinin Eğitim Fakültesi Öğrenci Memnuniyet Ölçeği(Ef-Ömö) İle Değerlendirilmesi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 37: 106-122.
  • Ulusoy, H., Arslan, Ç., Öztürk, N., Bekar., M.,(2010), Hemşirelik Öğrencilerinin Eğitimleriyle İlgili Memnuniyet Düzeylerinin Saptanması. Maltepe Üniversitesi Hemşirelik Bilim ve Sanatı Dergisi, Cilt:3,Sayı(2): 15-24.
  • Uzgören N., Uzgören, E., (2007, Dumlupınar Üniversitesi Lisans Öğrencilerinin Memnuniyetini Etkileyen Bireysel Özelliklerin İstatistiksel Analizi-Hipotez testi, Ki-kare testi ve Doğrusal Olasılık Modeli, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı:(17):173-192.
  • Yangın, H.B., Kırca, N (2013), Antalya Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Öğrencilerinin Memnuniyet Düzeyleri ve Etkileyen Faktörler. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 2013;2(1):78-94.
  • Yıldırım, F. B., Güneri, O.Y., Aydın, Y.Ç., (2015), Unıversıty Students’ Satısfactıon Level And Related Varıables. Journal of Theory and Practice in Education. 2015, 11(2):521-533. ISSN: 1304-9496.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Dilbilim
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

İSMAİL Ukav

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 1 (DÜZELTME) - 6. CİLT 1. SAYI TEKNİK BİR ARIZA NEDENİ İLE 5. CİLT 2. SAYI İLE AYNI İÇERİKTE YAYINLANDIĞINDAN, 6.CİLT 1. SAYI "6-1 DÜZELTME" OLARAK TEKRAR YAYINLANMIŞTIR.

Kaynak Göster

APA Ukav, İ. (2017). MESLEK YÜKSEKOKULLARINDA ÖĞRENCİ MEMNUNİYETİNE İLİŞKİN BİR ANALİZ: KAHTA MYO ÖRNEĞİ. Mesleki Bilimler Dergisi (MBD), 6(1 (DÜZELTME), 1-9.