The purpose of this study is to determine the place and importance of accounting education research in accounting. For this purpose, articles published in MODAV, MUFAD, BAKIŞ and JATS were examined. The research was conducted through the articles published in journals included in the analysis between the years 2009 – 2015. In this research bibliometric analysis technique was used as a research method. In the result of analysis, it has been found that maximum publication in the accounting field takes place in MODAV and the least publication in accounting field is done in 2013. It has been observed that the share of the accounting education papers in total publications was 6%, author which has title of assistant professor worked out more and largely articles and presentations were used in studies.
Accounting Education Accounting Research Bibliometric Analysis
Bu çalışmanın amacı, muhasebe araştırmalarında muhasebe eğitiminin yeri ve öneminin tespit edilmesidir. Bu amaç için MÖDAV, MUFAD, BAKIŞ ve MUVU’da yayınlanan makaleler incelenmiştir. Analize dahil edilen dergilerde 2009-2015 yılları arasında yayınlanan makaleler üzerinden araştırma yürütülmüştür. Araştırmada yöntem olarak bibliyometrik analiz tekniği kullanılmıştır. Yapılan analiz sonucunda muhasebe alanında en fazla yayının MÖDAV’da yer aldığı, 2013 yılında en az yayının yer aldığı tespit edilmiştir. Muhasebe eğitiminin ise toplam çalışmalar içindeki payının %6 olduğu, daha çok yardımcı doçent unvanına sahip olan yazarların çalışma yaptığı ve çalışmalarda büyük oranda makaleler ve bildirilerden yararlanıldığı tespit edilmiştir.
Muhasebe Eğitimi Muhasebe Araştırmaları Bibliyometrik Analiz
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | ANABÖLÜM |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Mart 2017 |
Gönderilme Tarihi | 2 Kasım 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 19 Sayı: 1 |