Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

LEVELS OF INTEREST, EXPECTATIONS AND AWARENESS OF BUSINESS ADMINISTRATION UNDERGRADUATE STUDENTS ON TURKISH ACCOUNTING STANDARDS/TURKISH FINANCIAL REPORTING STANDARDS: THE CASE OF BALIKESİR UNIVERSITY, FACULTY OF ECONOMICS AND ADMINISTRATIVE SCIENCES AND AN APPLICATION

Yıl 2016, Cilt: 18 Sayı: 4, 881 - 917, 29.12.2016

Öz

In this study, a questionnaire was made in order to determine the levels of interest, expectations and awareness of final year undergraduate students at Balıkesir University Faculty of Economics and Administrative Sciences Department of Business Administration on the subject of Turkish Accounting and Financial Reporting Standards. According to this study, while there is no meaningful difference for education type and sex with regard to knowledge about Turkish Accounting and Financial Reporting Standards, there is meaningful difference for the students who take TAS and TFRS lecture and who don’t, and also the students who wants the lecture to be compulsory and who don’t, with regard to the levels of interest and their awareness.

Kaynakça

  • Akdoğan, N. 2007. “Türkiye Muhasebe/Finansal Raporlama Standartlarının Uygulanma Süreci: Sorunlar, Çözüm Önerileri”, Mali Çözüm Dergisi İstanbul Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler Odası Yayın Organı. 80.
  • Ataman, B. ve H. Akay. 2004. Uluslararası Muhasebe Standartları ve Türkiye’de Uygulama Etkinliğine İlişkin Bir Araştırma, 2. Baskı, Türkmen Kitbevi, İstanbul.
  • Atmaca, M. ve H. Çelenk. 2011. “Uluslararası Muhasebe ve Finansal Raporlama Standartlarının Finansal Analize Etkilerinin Regresyon Analizi İle Ölçülmesine Yönelik Bir Araştırma”, Muhasebe ve Finansman Dergisi, 49.
  • Çankaya, F., Z. Şahin ve Z. Yılmaz. 2014. “Orta ve Doğu Karadeniz Bölgesindeki Öğrenci, Akademisyen ve Uygulayıcıların TMS/TFRS Farkındalıkları ve Görüşleri Üzerine Bir Araştırma”, Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi, 16(2).
  • Çil Koçyiğit, S., B. L. Elitaş ve M. K. İşgüven. 2016. “Lisans Öğrencilerinin TMS/TFRS Hakkındaki Farkındalıklarına Yönelik Bir Araştırma: Yalova Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Örneği”, Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, 8(1).
  • Dalğar, H., İ. Çelik ve M. Mortaş. 2011. “Muhasebe Öğrenimi Gören Öğrencilerin TMS/TFRS Hakkındaki Farkındalıklarına Yönelik Bir Araştırma”, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 1.
  • Demirkutlu, Fatma. 2014. “İşletme Lisans Öğrencilerinin Türkiye Muhasebe/Fİnansal Raporlama Standartları Hakkındaki ilgi Düzeyleri, Beklentileri ve Farkındalıkları: Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Örneği”. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 16(2).
  • Ercan, İ. ve İ. Kan. 2004. “Ölçeklerde Güvenirlik ve Geçerlik”, Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi, 30.
  • Gökçen, G., B. Ataman, Y. Cebeci ve H. Cavlak. 2015. “Türkiye’de Devlet Üniversitelerinin Lisans Programlarındaki Muhasebe Standartları Eğitimi Üzerine Bir Araştırma”, Marmara Üniversitesi Öneri Dergisi, 44.
  • Kamu Gözetimi, Muhasebe ve Denetim Standartları Kurumu (KGK), www.kgk.gov.tr (Erişim Tarihi: 10.03.2016).
  • International Financial Reporting Standards (IFRS). www.ifrs.org (Erişim Tarihi: 08.03.2016).
  • Kalaycı, Ş. 2014. SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, Asil Yayın Dağıtım Ltd. Şti., Ankara.
  • Kara, S., M, Tuna ve K. Hitay. 2016. “Üniversitelerde Uluslararası Muhasebe Standartları Eğitimi ve Balıkesir Üniversitesi’nde Bir Araştırma”, Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, 8(1).
  • Kocamaz, H. 2012. “Uluslararası Muhasebe Standartlarının Dünyada ve Türkiye'de Oluşum ve Gelişim Süreci”, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2(6).
  • Kurnaz, N. 2012. “Statistical Analysis of the Factors Affecting Accounting Students’ Awareness of the TAS( Turkish Accounting Standards) and TFRS (Turksih Finnacial Reporting Standards)”, British Journal of Science, 4(1).
  • Mısırlıoğlu, İ. U. “UFRS ve BASEL II’nın İşletme Faaliyetleri Üzerindeki Etkileri”, Mali Çözüm Dergisi, 76.
  • Sağlam, N., S. Şengel ve B. Öztürk. 2009. UFRS-UMS Uyumlu TMSTürkiye Muhasebe Standartları Uygulaması, Genişletilmiş Güncelleştirilmiş 3.Baskı, Maliye ve Hukuk Yayınları, Ankara.
  • Şımga-Muğan, C. ve N. Hoşal-Akman. 2004. “Muhasebe Eğitiminde Öğretim ve Öğrenim Yöntemleri ile Ders Başarısı Arasındaki İlişki: Pilot Çalışma”, XXIII. Türkiye Muhasebe Eğitimi Sempozyumu, İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Muhasebe Enstitüsü, Antalya.
  • Yanık, A., F. Yıldız, E. Kara ve N. Günce. 2013. “Muhasebe Eğitimi Gören Ön Lisans Öğrencilerinin Muhasebe Standartları Hakkındaki Algıları Üzerine Bir Araştırma”, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 36.
  • Yıldız, F. ve A. Yanık. 2013. “Yükseköğretimde Öğrenim Gören Öğrencilerin Muhasebe ve Finansal Raporlama Standartları Hakkındaki Algıları: Ampirik Çalışma”, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17.
  • Zaif, F. ve Y. Ayanoğlu. 2007. “Muhasebe Eğitiminde Kalitenin Arttırılmasında Ders Programlarının Önemi: Türkiye’de Bir İnceleme”, Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 1.

İŞLETME LİSANS ÖĞRENCİLERİNİN TÜRKİYE MUHASEBE/FİNANSAL RAPORLAMA STANDARTLARI HAKKINDAKİ İLGİ DÜZEYLERİ, BEKLENTİLERİ VE FARKINDALIKLARI: BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ

Yıl 2016, Cilt: 18 Sayı: 4, 881 - 917, 29.12.2016

Öz

Bu çalışmada Balıkesir Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü son sınıf öğrencilerinin Türkiye Muhasebe ve Finansal Raporlama Standartları konusunda ilgi düzeylerini, beklentilerini ve farkındalıklarını ortaya koymak amacıyla bir anket çalışması yapılmıştır. Yapılan bu çalışmanın sonucunda öğretim türü ve cinsiyet farklılığı ile Türkiye Muhasebe ve Finansal Raporlama Standartları hakkındaki ilgi düzeyleri ve farkındalıkları açısından anlamlı bir sonuç çıkmazken, TMS ve TFRS dersi alan öğrenciler ile bu dersi almayanlar arasında, TMS ve TFRS dersinin işletme bölümünde zorunlu olarak verilmesini isteyenler ile bu dersin verilmesini istemeyenler arasında TMS ve TFRS hakkındaki ilgi düzeyleri ve farkındalıkları açısından anlamlı bir farklılığın olduğu tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Akdoğan, N. 2007. “Türkiye Muhasebe/Finansal Raporlama Standartlarının Uygulanma Süreci: Sorunlar, Çözüm Önerileri”, Mali Çözüm Dergisi İstanbul Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler Odası Yayın Organı. 80.
  • Ataman, B. ve H. Akay. 2004. Uluslararası Muhasebe Standartları ve Türkiye’de Uygulama Etkinliğine İlişkin Bir Araştırma, 2. Baskı, Türkmen Kitbevi, İstanbul.
  • Atmaca, M. ve H. Çelenk. 2011. “Uluslararası Muhasebe ve Finansal Raporlama Standartlarının Finansal Analize Etkilerinin Regresyon Analizi İle Ölçülmesine Yönelik Bir Araştırma”, Muhasebe ve Finansman Dergisi, 49.
  • Çankaya, F., Z. Şahin ve Z. Yılmaz. 2014. “Orta ve Doğu Karadeniz Bölgesindeki Öğrenci, Akademisyen ve Uygulayıcıların TMS/TFRS Farkındalıkları ve Görüşleri Üzerine Bir Araştırma”, Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi, 16(2).
  • Çil Koçyiğit, S., B. L. Elitaş ve M. K. İşgüven. 2016. “Lisans Öğrencilerinin TMS/TFRS Hakkındaki Farkındalıklarına Yönelik Bir Araştırma: Yalova Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Örneği”, Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, 8(1).
  • Dalğar, H., İ. Çelik ve M. Mortaş. 2011. “Muhasebe Öğrenimi Gören Öğrencilerin TMS/TFRS Hakkındaki Farkındalıklarına Yönelik Bir Araştırma”, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 1.
  • Demirkutlu, Fatma. 2014. “İşletme Lisans Öğrencilerinin Türkiye Muhasebe/Fİnansal Raporlama Standartları Hakkındaki ilgi Düzeyleri, Beklentileri ve Farkındalıkları: Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Örneği”. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 16(2).
  • Ercan, İ. ve İ. Kan. 2004. “Ölçeklerde Güvenirlik ve Geçerlik”, Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi, 30.
  • Gökçen, G., B. Ataman, Y. Cebeci ve H. Cavlak. 2015. “Türkiye’de Devlet Üniversitelerinin Lisans Programlarındaki Muhasebe Standartları Eğitimi Üzerine Bir Araştırma”, Marmara Üniversitesi Öneri Dergisi, 44.
  • Kamu Gözetimi, Muhasebe ve Denetim Standartları Kurumu (KGK), www.kgk.gov.tr (Erişim Tarihi: 10.03.2016).
  • International Financial Reporting Standards (IFRS). www.ifrs.org (Erişim Tarihi: 08.03.2016).
  • Kalaycı, Ş. 2014. SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, Asil Yayın Dağıtım Ltd. Şti., Ankara.
  • Kara, S., M, Tuna ve K. Hitay. 2016. “Üniversitelerde Uluslararası Muhasebe Standartları Eğitimi ve Balıkesir Üniversitesi’nde Bir Araştırma”, Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, 8(1).
  • Kocamaz, H. 2012. “Uluslararası Muhasebe Standartlarının Dünyada ve Türkiye'de Oluşum ve Gelişim Süreci”, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2(6).
  • Kurnaz, N. 2012. “Statistical Analysis of the Factors Affecting Accounting Students’ Awareness of the TAS( Turkish Accounting Standards) and TFRS (Turksih Finnacial Reporting Standards)”, British Journal of Science, 4(1).
  • Mısırlıoğlu, İ. U. “UFRS ve BASEL II’nın İşletme Faaliyetleri Üzerindeki Etkileri”, Mali Çözüm Dergisi, 76.
  • Sağlam, N., S. Şengel ve B. Öztürk. 2009. UFRS-UMS Uyumlu TMSTürkiye Muhasebe Standartları Uygulaması, Genişletilmiş Güncelleştirilmiş 3.Baskı, Maliye ve Hukuk Yayınları, Ankara.
  • Şımga-Muğan, C. ve N. Hoşal-Akman. 2004. “Muhasebe Eğitiminde Öğretim ve Öğrenim Yöntemleri ile Ders Başarısı Arasındaki İlişki: Pilot Çalışma”, XXIII. Türkiye Muhasebe Eğitimi Sempozyumu, İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Muhasebe Enstitüsü, Antalya.
  • Yanık, A., F. Yıldız, E. Kara ve N. Günce. 2013. “Muhasebe Eğitimi Gören Ön Lisans Öğrencilerinin Muhasebe Standartları Hakkındaki Algıları Üzerine Bir Araştırma”, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 36.
  • Yıldız, F. ve A. Yanık. 2013. “Yükseköğretimde Öğrenim Gören Öğrencilerin Muhasebe ve Finansal Raporlama Standartları Hakkındaki Algıları: Ampirik Çalışma”, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17.
  • Zaif, F. ve Y. Ayanoğlu. 2007. “Muhasebe Eğitiminde Kalitenin Arttırılmasında Ders Programlarının Önemi: Türkiye’de Bir İnceleme”, Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 1.
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşletme
Bölüm ANABÖLÜM
Yazarlar

Güllüzar Turhan Bu kişi benim

Mustafa Oğuz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 29 Aralık 2016
Gönderilme Tarihi 21 Eylül 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 18 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Turhan, G., & Oğuz, M. (2016). İŞLETME LİSANS ÖĞRENCİLERİNİN TÜRKİYE MUHASEBE/FİNANSAL RAPORLAMA STANDARTLARI HAKKINDAKİ İLGİ DÜZEYLERİ, BEKLENTİLERİ VE FARKINDALIKLARI: BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ. Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi, 18(4), 881-917.