Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

EMPLOYERS’ EXPECTATIONS OF VOCATIONAL ACCOUNTING EDUCATION A STUDY IN İZMİR

Yıl 2015, Cilt: 17 Sayı: 1, 137 - 158, 31.03.2015

Öz

In this study,employers’ expectations of the Accounting /Accounting andTax Application programs are examined. A meeting has been conducted with the representatives of tencompanies that are offering employment possibilities to the graduates of Dokuz Eylül University,İzmir Vocational School, Accounting and Tax Applications Program in the last ten years and they were asked
about the professional skills of the graduates and their expect ations from the graduates. After employers’expectations are examined, course contents of Accounting and Tax Applications programs of 97universities that offer vocational programs in Turkey with a total of 274 vocational schools were analyzed using content analysis method and were compared with the expectations of stakeholders.

Kaynakça

  • Akbulut, Y. Marşap, B. 1995. “Muhasebe Eğitiminde Eğitim Teknolojisi Kullanımı”, Türkiye Muhasebe Eğitimi Sempozyumu, Hacettepe Üniversitesi, İ.İ.BF, Antalya.
  • Bayazıtlı E. ve Çelik O. 2004. “Muhasebe Eğitiminin Kalitesinin Artırılmasında İlk Adım: Yüksek Öğretim Kurumlarında Muhasebe Etkinliğinin Analizi”, XXIII. Türkiye Muhasebe Eğitimi Sempozyumu, İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi (Mayıs19-23).
  • Cuganesan,S.,Gibson,R. ve Petty, R. 1997. “Exploring Accounting Education’s Enabling Possibilities; An Analysis of a Management Accounting Text”, Accounting, Auditing & Accountability Journal,volume:10 (3), s. 436.
  • Çelenk,H.Atmaca, M. ve Horasan, E.2010.”Marmara Üniversitesi’nde Muhasebe Eğitimi Alan Öğrencilerin Muhasebe Alanına Bakış Açılarının Değerlendirilmesine Yönelik Bir Araştırma” http://dspace.marmara.edu.tr/bitstream/handle/11424/978/160-484-1-PB.pdf?sequence=1&isAllowed=y
  • Çürük, T. Doğan Z. 2001. “Muhasebe Eğitiminin İşletmelerin Taleplerini Karşılama Düzeyi: Türkiye Örneği”, ODTÜ Gelişme Dergisi, Sayı 28: 281-310.
  • Demir, B.ve Subaşı, Ş.2008. “Muhasebe Programlarına Sınavsız Geçiş HakkıOlan Öğrencilerin Profili ve Muhasebe Mesleğine Bakışları”, Muhasebe ve Finansman Dergisi, Sayı 37, (Ocak): 88-97.
  • Demir, M. 2003.“Meslek Yüksek Okulu Muhasebe Programı Stajlarının Meslek Mensupları Yönünden Değerlendirilmesi – Bir Araştırma” Muhasebe Ve Finansman Dergisi, (Nisan):129-137.
  • Demir, M. ve Çam, M. 2006. “Muhasebe Bölümü Öğrencilerinin Muhasebe tırma”, Muhasebe ve Finansman Dergisi, Sayı 32, (Ekim): 160-169.
  • Eleren, A. ve Kayahan, C.2007. “Muhasebe Eğitiminin Öğrenci Bakış Açısıyla Değerlendirilmesi ve Afyon Kocatepe Üniversitesi Meslek Yüksekokullarında Bir Araştırma” Muhasebe ve Denetime Bakış, Sayı 23 (Eylül): 47-64.
  • Erol, M. ve Erkan, G. 2008. “Lisans Düzeyinde Muhasebe Eğitimi Alan Öğrencilerin Başarılarını Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesine Yönelik Biga İktisadi Ve İdari Birimler Fakültesinde Bir Araştırma”, KMU İİBF Dergisi, Yıl:10, Sayı:14: 284-301.
  • Ertuğrul, İ. Özdemir, S. 2014 .”Muhasebe Dersi Alan Ön Lisans Ve Lisans Öğrencilerinin Derse Yönelik Tutumlarının Tespiti: Ege Bölgesinde Bir Uygulama” Niğde Üniversitesi İİBF Dergisi, 2014, Cilt: 7, Sayı: 1: 204-214
  • Gençtürk, M. ve Bağcı, Y. 2005. “Meslek Yüksekokulları ve Öğretim Elemanı Profili” 3. Ulusal Meslek Yüksekokulları Sempozyumu, Eylül, 22-31.
  • Güçlü, F.2004. “Muhasebe Eğitimi Açısından Meslek Yüksek Okulları Hacettepe Üniversitesi Ankara Meslek Yüksek Okulu Deneyimi”, www.isletme.istanbul.edu.tr/surekli_yayinlar/tmes 2004 /bildiri11.doc
  • Hatunoğlu, Z. 2006. “Muhasebe Eğitiminde Bilgi Teknolojisi Kullanımının Sunum Kalitesine Olan Etkilerinin Tespitine İlişkin Bir Araştırma”, Muhasebe Ve Finansman Dergisi, Sayı 30, Nisan, 190-200.
  • IFAC. 2003. International Education Standards for Professional Accountants (IES 1-6).
  • IFAC. 2010. Handbook of International Accounting Education Standards, http://www.ifac.org/sites/default/-files/publications/files/handbook-ofinternational-e-2.pdf
  • Karaağaçlı, M. 2002. Meslek ve Teknoloji Eğitiminde Özel Öğretim Yöntemi, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Kelley,M., H. Davey, ve N.Haigh,1999.“Conteporary Accounting Education Society”, Accounting Education, Volume:8 (4), p.327.
  • Korukoğlu A.1998.İşletmelerde Muhasebe Eğitimi Ve Üniversitelerle İşbirliği; D.E.Ü.İ.İ.B.F.Dergisi Cilt:13, Sayı:II:13-24.
  • Kutlu, H. A.ve Güner, M.2007. “Türkiye Muhasebe Standartlarındaki Gelişmelerin Eğitim ve Uygulama Açısından İrdelenmesi”, XXVI. Türkiye Muhasebe Eğitimi Sempozyumu, Antalya.
  • Paksoy, M., Akbulut, R. ve Aydın, V. 2005. “Meslek Yüksek Okullarında Muhasebe Eğitiminin Yeterliliği Harran Üniversitesi Özelinde İncelenmesi ve Geleceğe İlişkin Bir Değerlendirme”, Muhasebe ve Denetime Bakış Dergisi, Sayı:15: 73-106.
  • Yayla, H. E., Cengiz, E. 2005. “Muhasebe Mesleğinin Tercih Edilmesinde Etkili Olan Faktörlerin Belirlenmesine Yönelik Bir Alan Çalışması: Karadeniz Teknik Üniversitesi Örneği”, Muhasebe Ve Denetime Bakış Dergisi, Eylül:147-168.
  • Yılmaz, S. ve Ciğer. A. 2004. “Küreselleşme ve Önlisans Muhasebe Eğitiminde KaliteArayışı”www.isletme.istanbul.edu.tr/ surekli _yayinlar/tmes 2004/bildiri13.doc
  • Yardımcıoğlu, M.ve Büyükşalvarcı, A. 2007. “Muhasebe Eğitiminde Meslek Yüksekokullarının Yeterliliği ve Tercih Edilme Sebepleri: Selçuk Üniversitesinde Bir Uygulama”, Muhasebe ve Finansman Dergisi, Sayı 36, (Ekim) :173-178.
  • Zaif, F. ve Ayanoğlu, Y. 2007.” Muhasebe Eğitiminde Kalitenin Arttırılmasında Ders Programlarının Önemi: Türkiye’de Bir İnceleme”, Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 9/1, 115- 136.

İŞLETMELERİN ÖNLİSANS MUHASEBE EĞİTİMİNDEN BEKLENTİLERİ: İZMİR’DE BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2015, Cilt: 17 Sayı: 1, 137 - 158, 31.03.2015

Öz

Bu çalışmada işletmelerin muhasebe programı mezunlarından beklentileri incelenmiştir. Dokuz Eylül Üniversitesi İzmir Meslek Yüksekokulu Muhasebe Programı mezunlarına son 10 yıldır istihdam olanağı sunan işletmelerle toplantı yapılarak mezunların niteliği ve mezunlardan beklentileri sorulmuştur. İşletmelerin beklentileri incelendikten sonra Türkiye’de ön lisans muhasebe eğitimi veren 97 üniversitede bulunan toplam 274 meslek yüksekokulunun, Muhasebe ve Vergi Uygulamaları programlarının web sayfalarındaki ders içerikleri, içerik analizi yöntemiyle incelenerek işletmelerin beklentileriyle karşılaştırılmıştır.

Kaynakça

  • Akbulut, Y. Marşap, B. 1995. “Muhasebe Eğitiminde Eğitim Teknolojisi Kullanımı”, Türkiye Muhasebe Eğitimi Sempozyumu, Hacettepe Üniversitesi, İ.İ.BF, Antalya.
  • Bayazıtlı E. ve Çelik O. 2004. “Muhasebe Eğitiminin Kalitesinin Artırılmasında İlk Adım: Yüksek Öğretim Kurumlarında Muhasebe Etkinliğinin Analizi”, XXIII. Türkiye Muhasebe Eğitimi Sempozyumu, İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi (Mayıs19-23).
  • Cuganesan,S.,Gibson,R. ve Petty, R. 1997. “Exploring Accounting Education’s Enabling Possibilities; An Analysis of a Management Accounting Text”, Accounting, Auditing & Accountability Journal,volume:10 (3), s. 436.
  • Çelenk,H.Atmaca, M. ve Horasan, E.2010.”Marmara Üniversitesi’nde Muhasebe Eğitimi Alan Öğrencilerin Muhasebe Alanına Bakış Açılarının Değerlendirilmesine Yönelik Bir Araştırma” http://dspace.marmara.edu.tr/bitstream/handle/11424/978/160-484-1-PB.pdf?sequence=1&isAllowed=y
  • Çürük, T. Doğan Z. 2001. “Muhasebe Eğitiminin İşletmelerin Taleplerini Karşılama Düzeyi: Türkiye Örneği”, ODTÜ Gelişme Dergisi, Sayı 28: 281-310.
  • Demir, B.ve Subaşı, Ş.2008. “Muhasebe Programlarına Sınavsız Geçiş HakkıOlan Öğrencilerin Profili ve Muhasebe Mesleğine Bakışları”, Muhasebe ve Finansman Dergisi, Sayı 37, (Ocak): 88-97.
  • Demir, M. 2003.“Meslek Yüksek Okulu Muhasebe Programı Stajlarının Meslek Mensupları Yönünden Değerlendirilmesi – Bir Araştırma” Muhasebe Ve Finansman Dergisi, (Nisan):129-137.
  • Demir, M. ve Çam, M. 2006. “Muhasebe Bölümü Öğrencilerinin Muhasebe tırma”, Muhasebe ve Finansman Dergisi, Sayı 32, (Ekim): 160-169.
  • Eleren, A. ve Kayahan, C.2007. “Muhasebe Eğitiminin Öğrenci Bakış Açısıyla Değerlendirilmesi ve Afyon Kocatepe Üniversitesi Meslek Yüksekokullarında Bir Araştırma” Muhasebe ve Denetime Bakış, Sayı 23 (Eylül): 47-64.
  • Erol, M. ve Erkan, G. 2008. “Lisans Düzeyinde Muhasebe Eğitimi Alan Öğrencilerin Başarılarını Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesine Yönelik Biga İktisadi Ve İdari Birimler Fakültesinde Bir Araştırma”, KMU İİBF Dergisi, Yıl:10, Sayı:14: 284-301.
  • Ertuğrul, İ. Özdemir, S. 2014 .”Muhasebe Dersi Alan Ön Lisans Ve Lisans Öğrencilerinin Derse Yönelik Tutumlarının Tespiti: Ege Bölgesinde Bir Uygulama” Niğde Üniversitesi İİBF Dergisi, 2014, Cilt: 7, Sayı: 1: 204-214
  • Gençtürk, M. ve Bağcı, Y. 2005. “Meslek Yüksekokulları ve Öğretim Elemanı Profili” 3. Ulusal Meslek Yüksekokulları Sempozyumu, Eylül, 22-31.
  • Güçlü, F.2004. “Muhasebe Eğitimi Açısından Meslek Yüksek Okulları Hacettepe Üniversitesi Ankara Meslek Yüksek Okulu Deneyimi”, www.isletme.istanbul.edu.tr/surekli_yayinlar/tmes 2004 /bildiri11.doc
  • Hatunoğlu, Z. 2006. “Muhasebe Eğitiminde Bilgi Teknolojisi Kullanımının Sunum Kalitesine Olan Etkilerinin Tespitine İlişkin Bir Araştırma”, Muhasebe Ve Finansman Dergisi, Sayı 30, Nisan, 190-200.
  • IFAC. 2003. International Education Standards for Professional Accountants (IES 1-6).
  • IFAC. 2010. Handbook of International Accounting Education Standards, http://www.ifac.org/sites/default/-files/publications/files/handbook-ofinternational-e-2.pdf
  • Karaağaçlı, M. 2002. Meslek ve Teknoloji Eğitiminde Özel Öğretim Yöntemi, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Kelley,M., H. Davey, ve N.Haigh,1999.“Conteporary Accounting Education Society”, Accounting Education, Volume:8 (4), p.327.
  • Korukoğlu A.1998.İşletmelerde Muhasebe Eğitimi Ve Üniversitelerle İşbirliği; D.E.Ü.İ.İ.B.F.Dergisi Cilt:13, Sayı:II:13-24.
  • Kutlu, H. A.ve Güner, M.2007. “Türkiye Muhasebe Standartlarındaki Gelişmelerin Eğitim ve Uygulama Açısından İrdelenmesi”, XXVI. Türkiye Muhasebe Eğitimi Sempozyumu, Antalya.
  • Paksoy, M., Akbulut, R. ve Aydın, V. 2005. “Meslek Yüksek Okullarında Muhasebe Eğitiminin Yeterliliği Harran Üniversitesi Özelinde İncelenmesi ve Geleceğe İlişkin Bir Değerlendirme”, Muhasebe ve Denetime Bakış Dergisi, Sayı:15: 73-106.
  • Yayla, H. E., Cengiz, E. 2005. “Muhasebe Mesleğinin Tercih Edilmesinde Etkili Olan Faktörlerin Belirlenmesine Yönelik Bir Alan Çalışması: Karadeniz Teknik Üniversitesi Örneği”, Muhasebe Ve Denetime Bakış Dergisi, Eylül:147-168.
  • Yılmaz, S. ve Ciğer. A. 2004. “Küreselleşme ve Önlisans Muhasebe Eğitiminde KaliteArayışı”www.isletme.istanbul.edu.tr/ surekli _yayinlar/tmes 2004/bildiri13.doc
  • Yardımcıoğlu, M.ve Büyükşalvarcı, A. 2007. “Muhasebe Eğitiminde Meslek Yüksekokullarının Yeterliliği ve Tercih Edilme Sebepleri: Selçuk Üniversitesinde Bir Uygulama”, Muhasebe ve Finansman Dergisi, Sayı 36, (Ekim) :173-178.
  • Zaif, F. ve Ayanoğlu, Y. 2007.” Muhasebe Eğitiminde Kalitenin Arttırılmasında Ders Programlarının Önemi: Türkiye’de Bir İnceleme”, Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 9/1, 115- 136.
Toplam 25 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşletme
Bölüm ANABÖLÜM
Yazarlar

Gönül Alkan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 31 Mart 2015
Gönderilme Tarihi 15 Ocak 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 17 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Alkan, G. (2015). İŞLETMELERİN ÖNLİSANS MUHASEBE EĞİTİMİNDEN BEKLENTİLERİ: İZMİR’DE BİR ARAŞTIRMA. Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi, 17(1), 137-158.