Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

A RESEARCH ON STUDENT PERCEPTIONS ON ACCOUNTING COURSES BY DISTANCE EDUCATION METHOD DURING THE PANDEMIC PERIOD

Yıl 2022, Cilt: 24 Sayı: COVID-19 Özel Sayısı, 150 - 173, 30.06.2022
https://doi.org/10.31460/mbdd.1039380

Öz

This study aims to determine the perceptions, preferences and expectations of the students who took accounting courses after the emergency structured distance education period during the Covid-19 pandemic. For this purpose, I sent questionnaires to the students of Erzincan Binali Yıldırım University, Faculty of Economics and Administrative Sciences. The results of the study showed that the perceptions of students towards distance accounting teaching were moderate but close to negative; the perceptions of the students who have taken accounting lessons with face-to-face teaching method towards distance education were more negative than the students who have never participated in the face-to-face method; it has been determined that even the students who have only taken courses with the distance education method mostly prefer the face-to-face teaching method.

Kaynakça

  • Abrami, P.C., Bernard, R.M., Bures, E.M., Borokhovski, E. & Tamim, R.M. (2011). Interaction in Distance Education and Online Learning: Using Evidence and Theory to Improve Practice. Journal of Computing in Higher Education, 23(2-3), 82-103.
  • Akgün, A.İ. (2020). COVID-19 Sürecinde Acil Durum Uzaktan Eğitimi Yoluyla Verilen Muhasebe Eğitimine Yönelik Öğrenci Görüşleri. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(4), 208-236.
  • Çayak, S. (2021). Covid-19’un Eğitim Sürecine Etkileri: Karantina Günlerinde Veli Olmak. International Journal of Eurasia Social Sciences (IJOESS), 12(44), 204-229.
  • Çiçekdağı, M., Tekin, E. & Tekin, M. (2013, Kasım 1-3). Uzaktan Eğitim Algısı ve İmajı: Selçuk Üniversitesi Öğrencileri Üzerinde Bir Uygulama. Ulusal Uzaktan Eğitim ve Teknolojileri Sempozyumu, Konya, 81-91.
  • Ebaid, I.E.S. (2021). Cheating among Accounting Students in Online Exams during Covid-19 Pandemic: Exploratory Evidence from Saudi Arabia. Asian Journal of Economics, Finance and Management, 4(1), 9-19.
  • https://www.openepi.com/SampleSize/SSPropor.htm. (Erişim Tarihi: 21.07.2021).
  • Hodges, C., Moore, S., Lockee, B., Trust, T. & Bond, A. (2020). The Difference Between Emergency Remote Teaching And Online Learning. Educause Review, https://er.educause.edu/articles/2020/3/the-difference-between-emergency-remote-teaching-and-online-learning (Erişim Tarihi 15.12.2021).
  • Ivanov, A. & Cvetković, V. (2014). The Role of Education in Natural Disaster Risk Reduction. Horizons- International Scientific Journal, 16, 115-131.
  • Iyer, P., Aziz, K. & Ojcius, D.M. (2020). Impact of Covid‐19 on Dental Education in The United States. Journal of Dental Education, 84(6), 718-722.
  • Karyağdı, N.G. & Yolci, M. (2021). Covid-19 Pandemi Sürecinde Muhasebe Derslerinin Uzaktan Eğitimle Verilmesine Yönelik Bir Çalışma: Ağrı İbrahim Çeçen ve Bitlis Eren Üniversitesinde Bir Araştırma. Oltu Beşeri ve Sosyal Bilimler Fakültesi Dergisi, 2(2), 237-257.
  • Keskin, M. & Özer Kaya, D. (2020). Covid-19 Sürecinde Öğrencilerin Web Tabanlı Uzaktan Eğitime Yönelik Geri Bildirimlerinin Değerlendirilmesi. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(2), 59-67.
  • Onigbinde, L. (2018). The Impacts of Natural Disasters on Educational Attainment: Cross-Country Evidence from Macro Data, [Master’s Theses, The University of San Francisco].
  • Serçemeli, M. & Kurnaz, E. (2020). Covid-19 Pandemi Döneminde Öğrencilerin Uzaktan Eğitim ve Uzaktan Muhasebe Eğitimine Yönelik Bakış Açıları Üzerine Bir Araştırma. Uluslararası Sosyal Bilimler Akademik Araştırmalar Dergisi, 4(1), 40-53.
  • Simonson, M., Smaldino, S., Albright, M. & Zvacek, S. (2003). Teaching and Learning at a Distance Foundations of Distance Education (7th ed.). Information Age Publishing, North Carolina, USA.
  • Tabachnick, B.G. & Fidell, L.S. (2013). Using Multivariate Statistics (sixth ed.), Pearson, Boston.
  • Tuğay, O. (2021). Üniversite Öğrencilerinin Covid-19 Sürecinde Uzaktan Eğitimle Almış Oldukları Muhasebe Dersleri ile İlgili Bakış Açıları Üzerine Bir Araştırma. Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi, 23(2), 380-396.
  • Tuncer, M. & Taşpınar, M. (2008). Sanal Ortamda Eğitim ve Öğretimin Geleceği ve Olası Sorunlar. Sosyal Bilimler Dergisi, 10(1), 125-144.
  • Uyar, S., Okutmuş, E. & Ergül, A. (2014, Nisan 23-27). Uzaktan Muhasebe Eğitimi ile Yüz Yüze Muhasebe Eğitiminin Karşılaştırmalı Performans Ölçümü ve Bir Uygulama. XXXIII. Türkiye Muhasebe Eğitimi Sempozyumu, Antalya, 71-93.
  • Ünsal, Ö.Ü.A. (2021). COVID 19 Pandemi Döneminde Çevrimiçi Muhasebe Eğitiminin ZOGA Analizi. Journal of Social Research and Behavioral Sciences, 7(13), 451-470.
  • Van Rooyen, A. (2015). Distance Education Accounting Students’ Perceptions Of Social Media Integration. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 176, 444-450.

PANDEMİ DÖNEMİNDE MUHASEBE DERSLERİNİN UZAKTAN ÖĞRETİM YÖNTEMİYLE YÜRÜTÜLMESİNE YÖNELİK ÖĞRENCİ ALGILARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2022, Cilt: 24 Sayı: COVID-19 Özel Sayısı, 150 - 173, 30.06.2022
https://doi.org/10.31460/mbdd.1039380

Öz

Bu çalışma, Covid-19 pandemi döneminde, acil yapılandırılmış dönem sonrasında muhasebe dersi alan öğrencilerin, uzaktan muhasebe öğretimine yönelik algılarını, tercihlerini ve beklentilerini tespit etmeyi amaçlamaktadır. Bu amaç doğrultusunda, Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi öğrencileri üzerinde bir anket uygulaması yapılmıştır. Çalışma sonucunda, 5’li Likert tipi ölçek kullanılarak tespit edilen öğrenci algılarının orta düzeyde fakat olumsuza yakın olduğu; yüz yüze öğretim yöntemiyle muhasebe dersi almış olan öğrencilerin uzaktan öğretime yönelik algılarının yüz yüze yönteme hiç katılmamış öğrencilere göre daha olumsuz olduğu; sadece uzaktan öğretim yöntemiyle ders almış öğrencilerin dahi çoğunlukla yüz yüze öğretim yöntemini tercih ettikleri tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Abrami, P.C., Bernard, R.M., Bures, E.M., Borokhovski, E. & Tamim, R.M. (2011). Interaction in Distance Education and Online Learning: Using Evidence and Theory to Improve Practice. Journal of Computing in Higher Education, 23(2-3), 82-103.
  • Akgün, A.İ. (2020). COVID-19 Sürecinde Acil Durum Uzaktan Eğitimi Yoluyla Verilen Muhasebe Eğitimine Yönelik Öğrenci Görüşleri. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(4), 208-236.
  • Çayak, S. (2021). Covid-19’un Eğitim Sürecine Etkileri: Karantina Günlerinde Veli Olmak. International Journal of Eurasia Social Sciences (IJOESS), 12(44), 204-229.
  • Çiçekdağı, M., Tekin, E. & Tekin, M. (2013, Kasım 1-3). Uzaktan Eğitim Algısı ve İmajı: Selçuk Üniversitesi Öğrencileri Üzerinde Bir Uygulama. Ulusal Uzaktan Eğitim ve Teknolojileri Sempozyumu, Konya, 81-91.
  • Ebaid, I.E.S. (2021). Cheating among Accounting Students in Online Exams during Covid-19 Pandemic: Exploratory Evidence from Saudi Arabia. Asian Journal of Economics, Finance and Management, 4(1), 9-19.
  • https://www.openepi.com/SampleSize/SSPropor.htm. (Erişim Tarihi: 21.07.2021).
  • Hodges, C., Moore, S., Lockee, B., Trust, T. & Bond, A. (2020). The Difference Between Emergency Remote Teaching And Online Learning. Educause Review, https://er.educause.edu/articles/2020/3/the-difference-between-emergency-remote-teaching-and-online-learning (Erişim Tarihi 15.12.2021).
  • Ivanov, A. & Cvetković, V. (2014). The Role of Education in Natural Disaster Risk Reduction. Horizons- International Scientific Journal, 16, 115-131.
  • Iyer, P., Aziz, K. & Ojcius, D.M. (2020). Impact of Covid‐19 on Dental Education in The United States. Journal of Dental Education, 84(6), 718-722.
  • Karyağdı, N.G. & Yolci, M. (2021). Covid-19 Pandemi Sürecinde Muhasebe Derslerinin Uzaktan Eğitimle Verilmesine Yönelik Bir Çalışma: Ağrı İbrahim Çeçen ve Bitlis Eren Üniversitesinde Bir Araştırma. Oltu Beşeri ve Sosyal Bilimler Fakültesi Dergisi, 2(2), 237-257.
  • Keskin, M. & Özer Kaya, D. (2020). Covid-19 Sürecinde Öğrencilerin Web Tabanlı Uzaktan Eğitime Yönelik Geri Bildirimlerinin Değerlendirilmesi. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(2), 59-67.
  • Onigbinde, L. (2018). The Impacts of Natural Disasters on Educational Attainment: Cross-Country Evidence from Macro Data, [Master’s Theses, The University of San Francisco].
  • Serçemeli, M. & Kurnaz, E. (2020). Covid-19 Pandemi Döneminde Öğrencilerin Uzaktan Eğitim ve Uzaktan Muhasebe Eğitimine Yönelik Bakış Açıları Üzerine Bir Araştırma. Uluslararası Sosyal Bilimler Akademik Araştırmalar Dergisi, 4(1), 40-53.
  • Simonson, M., Smaldino, S., Albright, M. & Zvacek, S. (2003). Teaching and Learning at a Distance Foundations of Distance Education (7th ed.). Information Age Publishing, North Carolina, USA.
  • Tabachnick, B.G. & Fidell, L.S. (2013). Using Multivariate Statistics (sixth ed.), Pearson, Boston.
  • Tuğay, O. (2021). Üniversite Öğrencilerinin Covid-19 Sürecinde Uzaktan Eğitimle Almış Oldukları Muhasebe Dersleri ile İlgili Bakış Açıları Üzerine Bir Araştırma. Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi, 23(2), 380-396.
  • Tuncer, M. & Taşpınar, M. (2008). Sanal Ortamda Eğitim ve Öğretimin Geleceği ve Olası Sorunlar. Sosyal Bilimler Dergisi, 10(1), 125-144.
  • Uyar, S., Okutmuş, E. & Ergül, A. (2014, Nisan 23-27). Uzaktan Muhasebe Eğitimi ile Yüz Yüze Muhasebe Eğitiminin Karşılaştırmalı Performans Ölçümü ve Bir Uygulama. XXXIII. Türkiye Muhasebe Eğitimi Sempozyumu, Antalya, 71-93.
  • Ünsal, Ö.Ü.A. (2021). COVID 19 Pandemi Döneminde Çevrimiçi Muhasebe Eğitiminin ZOGA Analizi. Journal of Social Research and Behavioral Sciences, 7(13), 451-470.
  • Van Rooyen, A. (2015). Distance Education Accounting Students’ Perceptions Of Social Media Integration. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 176, 444-450.
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşletme
Bölüm ANABÖLÜM
Yazarlar

Mehmet Güner 0000-0002-9523-1519

Erken Görünüm Tarihi 6 Haziran 2022
Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2022
Gönderilme Tarihi 21 Aralık 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 24 Sayı: COVID-19 Özel Sayısı

Kaynak Göster

APA Güner, M. (2022). PANDEMİ DÖNEMİNDE MUHASEBE DERSLERİNİN UZAKTAN ÖĞRETİM YÖNTEMİYLE YÜRÜTÜLMESİNE YÖNELİK ÖĞRENCİ ALGILARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi, 24(COVID-19 Özel Sayısı), 150-173. https://doi.org/10.31460/mbdd.1039380