This research tries to understand the parasocial interaction of Turkish ARMY
(T-ARMY) communities with Bangtan Sonyeondan (BTS) through their expressions
on Twitter and the emotions and thoughts they reflect. In this context, the
research aims to examine the parasocial interaction of the fans (Turkish ARMYs)
who actively follow the social networking site of BTS, one of the Korean Pop (K-Pop) groups, through their comments on Twitter. A case study from qualitative
research designs was used in the research. A convenience sampling method
was used. In this context, the research sample consists of tweets posted by Twitter
user T-ARMYs with the #BTS. The study’s dataset consists of tweets shared on
Twitter with the #BTS hashtag between 26.01.2021 and 07.02.2021. The MAXQDA
program was used to obtain the data via Twitter and analyze the data obtained. A
total of 2470 tweets were obtained with MAXQDA. One thousand eighty data with
sentences and expressions in which the fans expressed their feelings were selected
and then coded by emotion coding using the content analysis method. Descriptive
statistics, code matrix, and code relations were used to analyze the data. In the results
of the study, it was seen that T-ARMY formed their feelings and thoughts with
positive expressions in parasocial interaction. It has been concluded that they identified
themselves with BTS and praised the members most with expressions of love.
Bu araştırma, Türk ARMY (T-ARMY) topluluklarının Bangtan Sonyeondan
(BTS) ile kurduğu parasosyal etkileşimi, T-ARMY’nin Twitter’da kullandığı ifadeler,
yansıttığı duygu ve düşünceler yoluyla anlamaya çalışmaktadır. Bu kapsamda
araştırmanın amacı Kore Pop (K-Pop) gruplarından BTS’in sosyal ağ sitesini aktif
olarak takip eden T-ARMY’lerin müzik grubuyla olan parasosyal etkileşimini
Twitter’daki yorumları üzerinden incelemektir. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden
durum çalışması kullanılmıştır. Araştırmada kolay ulaşılabilir durum örnekleme
yöntemi kullanılmıştır. Bu kapsamda, araştırmanın örneklemini Twitter
kullanıcısı T-ARMY’lerin #BTS hashtagi ile attığı tweetler oluşturmaktadır. Araştırmanın
veri seti 26.01.2021 ve 07.02.2021 tarihleri arasında Twitter üzerinden
#BTS hashtagiyle paylaşılan tweetler oluşturmaktadır. Twitter üzerinden verileri
elde etmek ve elde edilen verileri analiz etmek için MAXQDA programı kullanılmıştır.
MAXQDA ile toplam 2470 tweet elde edilmiştir. Hayranların duygularını
ifade ettikleri cümle ve ifadelerin bulunduğu 1080 veri seçilerek içerik analizi
yöntemiyle duygu durum kodlarına uygun olarak kodlanmıştır. Verilerin analizinde
betimleyici istatistikler, kod matris tarayıcısı ve kod ilişkileri tarayıcısı kullanılmıştır.
Çalışmanın bulgularında T-ARMY’nin parasosyal etkileşimde duygu
ve düşüncelerini olumlu ifadeler ile oluşturduğu görülmüştür. BTS ile kendilerini
özdeşleştirdikleri ve en çok sevgi ifadeleri ile üyeleri överek yücelttikleri sonucuna
ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 |