Ürün ve hizmetler gibi kentler de pazarlamaya konu olmaktadır. Kent pazarlaması, kentler arası rekabetten doğan, hedef grupların kente karşı ilgisini çekmeye, olumlu imaj oluşturmaya ve kenti cazibe merkezi olarak sunmaya hedeflenilen bir süreçtir. Bu çalışma Kavaratzis’in kent pazarlamasının kent yönetiminin elindeki güçlü bir araç olduğu ve doğru kullanılırsa kentsel gelişmeyi tüm yönleriyle gerçekleştireceği yaklaşımı ile Metaxas’ın ‘insan’ ögesinin kent pazarlamasının pazarlama karmasında beşinci P’si (people) olarak yönetilmesi gerektiği görüşü temel alınarak gerçekleştirilmiştir. Bu bağlamda pazarlama karmasında insan öğesinin yönetilmesi kentlilik bilincinin geliştirilmesi kapsamında ele alınmaktadır. Yerel yönetimlerden olan belediyeler kent pazarlamasında önemli bir paydaştır. Belediyeler aynı zamanda kentlilik bilincinin geliştirilmesi konusunda sorumluluğu olan kurumlardandır. Bu yüzden araştırma belediyeler üzerinde gerçekleştirilmiştir.
Like products and services, cities are subjected to and mentioned in marketings. City marketing is a process for target groups to be made more interested in the city, to make a positive image and present the city as an attraction center which arises from the competion between cities. This study has been made basing on two aproaches. First of them is the one of Metaxas. He supports that the element of „people‟ is supposed to be managed as the fifth „P‟ in the marketing mix of city marketing. The second is Kavaratzis‟ opinion which says that city marketing is an important tool in the hand of city managament and if it is used in an appropriate way, the urban improvement can be supported in all its parts. In this regard the managament of the element of „people‟ in marketing mix is dealed as part of the improvement of urban consciousness. Municipalities out of local governments are serious and significant stakeholders at city marketing. They are also one of those institutions that bear responsibilities for improvement of urban consciousness. Because of this reason the research of this thesis have been made onto municipalities.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mart 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 1 Sayı: 1 |