BibTex RIS Kaynak Göster

Postmodern Communication Processes and Virtual Fame

Yıl 2017, Cilt: 2 Sayı: 1, 16 - 23, 31.03.2017

Öz



Fame
culture has been influenced by religion for some time, politics for some times,
economy for some times, and entertainment for some times since ancient times.
With the influence of fame cult, people constantly distinguish some characters from
others and position reputations in a different order by putting them in the
foreground with certain characteristics (Arık, 2013). That is to say, society
is always creating celebrities that it will entertain, to direct, to create an
agenda. Although fame is temporary, such a culture keeps people constantly on
the agenda. The social structure changes the reputations, well-known
individuals and phenomena that it releases from its own within a while, and
this process continues for centuries. At one time, the category of celebrity
included only natives, bourgeois, statesmen or national heroes. Nowadays, the
famous butterflies, phenomena, fame, and a wealth of people produced by the
media have turned into reality, broken from the society they live in. (Tunç,
2006). In this research, the fame culture that has been going on for centuries
has been researched in the field of modern technology. It has been investigated
why individuals create virtual identities through tools such as Facebook,
Twitter and Instagram. The relationship between created virtual identities and
real identities is discussed.



Kaynakça

  • Ekşi, F. (2012). Narsistik kişilik özelliklerinin internet bağımlılığı ve siber zorbalığı yordama düzeyinin yol analizi ile incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 12(3), 1683-1706.
  • Emir, A. (2011). Devir sanal itibar devri, İSMMMO.
  • Gürlek, P. (2013). Sosyal medya hesabının değeri ve sürdürülebilirliği. Hukuk & Bilişim Aylık Bilişim Kültürü Dergisi.
  • Hazar, M. (2011). Sosyal medya bağımlılığı-bir alan çalışması, İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, (32), 151-175.

Postmodern İletişim Süreçleri ve Sanal Şöhret

Yıl 2017, Cilt: 2 Sayı: 1, 16 - 23, 31.03.2017

Öz



Şöhret
kültürü çok eski zamanlardan bu yana bazı zamanlar dini, bazı zamanlar siyasi,
bazı zamanlar ekonomik, bazı zamanlarda da eğlence amaçlı olarak kitleleri
etkilemektedir. Şöhret kültürünün etkisiyle insanlar devamlı olarak bazı karakterleri
diğerlerinden ayırmakta, şöhret sahiplerini kimi özellikleriyle ön plana
koyarak, farklı bir mertebede konumlandırmaktadır (Arık, 2013). Yani toplum her
zaman eğleneceği, ilgilerini yönlendirebileceği, gündemi oluşturacağı şöhretler
oluşturmaktadır. Şöhretler geçici olsa da böyle bir kültür sürekli olarak
birilerini gündemde tutmaktadır. Toplumsal yapı kendi bünyesinden çıkardığı
şöhretleri, tanınmış bireyleri, fenomenleri bir süre sonra yenisiyle
değiştirmekte ve bu süreç asırlarca böyle devam etmektedir. Bir dönemde, şöhret
kategorisi sadece asiller, burjuva, devlet adamları ya da milli kahramanları
kapsamına almıştı. Günümüzde, medyanın ürettiği, kelebek ömürlü meşhurlar,
fenomenler, şöhretler ve bir takım zengin insanlar, içinde bulundukları
toplumdan kopuk hikâyelerle, bir gerçekliğe dönüşmüştür (Tunç, 2006). Bu
araştırmada asırlardan beri gelen şöhret kültürünün, günümüz teknoloji alanına
yansımaları araştırılmıştır. Bireylerin neden Facebook, Twitter ve Instagram
gibi araçlar yoluyla sanal kimlik oluşturdukları incelenmiştir. Oluşturulan
sanal kimlikler ve gerçek kimliklerin ilişkisi tartışılmıştır.



Kaynakça

  • Ekşi, F. (2012). Narsistik kişilik özelliklerinin internet bağımlılığı ve siber zorbalığı yordama düzeyinin yol analizi ile incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 12(3), 1683-1706.
  • Emir, A. (2011). Devir sanal itibar devri, İSMMMO.
  • Gürlek, P. (2013). Sosyal medya hesabının değeri ve sürdürülebilirliği. Hukuk & Bilişim Aylık Bilişim Kültürü Dergisi.
  • Hazar, M. (2011). Sosyal medya bağımlılığı-bir alan çalışması, İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, (32), 151-175.
Toplam 4 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makale
Yazarlar

Muhammed Yıldız

Yayımlanma Tarihi 31 Mart 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yıldız, M. (2017). Postmodern İletişim Süreçleri ve Sanal Şöhret. Middle Black Sea Journal of Communication Studies, 2(1), 16-23.