One of the new interest of the advertisers who
say that we will find the meaning of our lives in the things we consume is the
sportive male body. For this reason, sportsmen, who come to the fore in
advertisement, are shown as role models to the society with their clothing and
lifestyles, many products are marketed through them. In addition, sports heroes
who are subject to advertising narratives through his body are the wealthiest
people in the consumer society and. it is the symbol of dreams about a good
life. It is believed that the use of the advertised product by the well-known
sportsmen increases the image of the product and creates a sense of confidence
in the product. In this study, a literature review method is used for the
inclusion of the sportive male narrative in advertisements.
Hayatımızın anlamını tükettiğimiz şeylerde
bulacağımızı söyleyen reklamcıların ilgi alanlarından birisi de sportif erkek
bedenidir. Bu nedenle; reklamlarda ön plana çıkan sporcular, giyimleri ve yaşam
tarzlarıyla topluma rol model olarak gösterilmekte, pek çok ürün üzerlerinden
pazarlanmaktadır. Ayrıca bedeni üzerinden reklam anlatılarına konu olan spor
kahramanları, tüketici toplumun en varlıklı kişileridir ve iyi bir hayata dair
kurulan hayallerin de simgesi konumundadır. Reklamı yapılacak ürünün tanınan
sporcular tarafından kullanılmasının, ürünün imajını arttırdığı ve ürüne güven
duygusu yarattığı düşünülmektedir. Çalışmada; sportif erkek anlatısının
reklamlarda yer almasına ilişkin literatür taraması yöntemi kullanılmaktadır.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 4 Sayı: 2 |