Duyguların ifade edilmesinde emoji adı verilen yüz, jest, mimik, duygu vs. ifade
eden şekiller hızlı bir şekilde hayatımıza girip çok çeşitli sahalarda geniş bir
kabul görmüştür. Dijital pazarlama sahasında sosyal medyayı aktif olarak kullanan
firmalar emoji kullanımında açık ara öncü ve örnek bir görevi üslenmektedir.
Araştırmamızda markaların sosyal medyada emoji kullanım eğilimlerini tespit
etmek amaçlanmaktadır. Bu doğrultuda sosyal medyada markaların emoji kullanım
örneklerinden yararlanılmıştır. Çalışmanın; markaların faaliyet alanına göre
dağılımı, sektörel dağılımı, paylaşılan emojilerin türü, markaların özel emoji kullanımı,
emojilerle birlikte slogan ve başlık kullanımı, emojilerde kullanılan duygu
durumu, paylaşımlarda ön plana çıkarılan görsel unsurlar içerik analiz tekniği
ile çözümlenerek, yorumlanmıştır. İşletmelerin, emojileri bir tutundurma unsuru
olarak kullanmasının yanında, markalarıyla özdeşleştirerek, farkındalık oluşturdukları
ortaya çıkmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Mayıs 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 7 Sayı: 1 |