Ürün yerleştirme uygulamaları medya üretimlerinde sıklıkla kullanılan reklam
stratejilerinden biri olarak karşımıza çıkmaktadır. Ürün yerleştirme uygulamaları
ile firmalar; kendi markalarına, ürünlerine veya hizmetlerine ait tanıtım ve reklam
yapmak veya hedef kitlelerine bu marka veya hizmete yönelik farkındalık kazandırmayı
amaçlamaktadır. Ürün yerleştirme uygulamaları için sıklıkla tercih edilen
alanlardan biri de sinema filmleridir. Sinema filmlerinde en çok uygulanan sponsorluk
türlerinden biri olan içerik entegrasyonu Türkiye’de 1980’li yıllardan itibaren
uygulama alanı bulmuş, teknolojinin gelişimine paralel olarak bütün medya
içeriklerinde görülmeye başlanmıştır. Sinema filmleriyle başlayan serüven günümüzde
televizyon programları ve dijital platformlarla devam etmektedir. Sinema
sektöründe ürün yerleştirme yaygın olarak kullanılan bir reklam tekniğidir. Arif V
216 filmi söz konusu tekniğin kullanıldığı filmlerden oluşan geniş evrenin temel
karakteristiklerini yansıtması nedeniyle örneklem olarak seçilmiştir. Filmde ürün
yerleştirme tekniğinin kullanım yerleri ve biçimi içerik analizi tekniğiyle tespit
edilmiştir. Çalışmada ürün yerleştirme uygulamaları ve türleri ele alındıktan sonra
filmde yer alan Arçelik marka ürünlerin ve hizmetlerin analizi yapılmış, sinema
filmleri ve sponsorluk ilişkisi değerlendirilmiştir.
yok
yok
Product placement applications are one of the advertising strategies frequently
used in media productions. Companies aim to promote and advertise their brands,
products and services or want to raise awareness about this brand or service to their
target audience with product placement applications. One of the most preferred
areas for product placement applications is motion pictures. Content integration
is one of the most applied sponsorship types in all media content in parallel with
the development of technology in motion picture production implemented in Turkey
since the 1980s. The adventure that started with movies continues today with
television and digital platforms. In the study, after the product placement practices and types were discussed, the analysis of the Arçelik brands, products and services
in the movie and the relationship between films and sponsorship were evaluated.
cinema film Arif V 216 product palcement Arçelik sponsorship
yok
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Proje Numarası | yok |
Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 7 Sayı: 2 |