Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

A Critical View on the Relationship of Narrative and Meaning with the Recipient in Print Advertisements: The Example of Nutri Balance Advertisement Poster

Yıl 2024, Cilt: 9 Sayı: 2, 77 - 88, 31.12.2024
https://doi.org/10.56202/mbsjcs.1476133

Öz

This research, which problematically addresses the existence of contradictions in the relationship between the meaning intended to be given through narrative in print advertisements and its reception by the recipient, was examined in the sample of the advertising poster of the Nutri Balance brand called "Husband". Within the scope of the research, the existence of contradictions that may occur between the intended meaning of the advertisement and the received meaning is discussed. In this context, the narrative in the advertising poster was examined from part to whole. The purpose of the research is to find the difference between the meaning expressed and the meaning of the message intended to be conveyed in the advertisement. Within the scope of the research, the advertising poster was preferred to be examined because it has a multi-dimensional narrative structure and can present this meaning in a limited framework due to its printed form. In examining the advertising poster, Panofsky's iconographic analysis method was preferred due to its benefits in revealing the narrative structure. As a result of the research, it is seen that if the advertising producer creates a message that can both be understood by the receiver and the advertising message to be effective, and also a situation that can paradoxically reverse the message in the advertising message, this situation is reflected in the interpretation of the advertising poster from the perspective of the recipient. In order to eliminate this situation, the producer of the advertisement must evaluate the semantically given message and the received message together and eliminate possible contradictions.

Kaynakça

  • Ads Of The World (2024, Nisan 10). Nutri Balance; Husband, Hand, Cards, Blind. https://www.adsoftheworld.com/ campaigns/husband-d94ae478-d903-4bb6-9040-12c9f003c93a
  • Barthes, R. (2022). Görüntünün retoriği: Sanat ve müzik (A. Cengiz & Ö. Albayrak, Çev.). İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Batı, U. (2019). Reklamın dili. İstanbul: Alfa Basım Yayım Dağıtım.
  • Burton, G. (2008). Görünenden fazlası (N. Dinç, Çev.). İstanbul: Alan Yayıncılık.
  • Dağlıoğlu, A., & İnce, M. (2018). İkonografi ve ikonoloji eleştiri yöntemine göre Salvador Dali’nin “Çarmıhtaki Aziz Juan İsa’sı” adlı eserinin analizi. Ulakbilge Dergisi, 6(26), 945-965.
  • Dervişcemaloğlu, B. (2016). Anlatıbilime giriş. İstanbul: Dergâh Yayınları.
  • Dias, L., & Dias, P. (2018). Beyond advertising narratives: “Josefinas” and their storytelling products. Anàlisi, 47-62.
  • Grünberg, T. (2014). Anlam kavramı üzerine bir deneme. Felsefe Arkivi, (15), 117-163.
  • İlhan, V., & Civelek, S. (2014). Televizyon ana haber bültenlerinin ikonografik analizi: Kadının yeri ve temsili. Humanities Sciences, 9(2), 59-81.
  • Mutlu, E. (2004). İletişim sözlüğü. Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları.
  • Panofsky, E. (2018). İkonoloji araştırmaları. İstanbul: Pinhan Yayıncılık.

Basılı Reklamlarda Anlatı ve Anlamın Alıcı İle İlişkisi Üzerine Eleştirel Bir Bakış: Nutri Balance Reklam Afişi Örneği

Yıl 2024, Cilt: 9 Sayı: 2, 77 - 88, 31.12.2024
https://doi.org/10.56202/mbsjcs.1476133

Öz

Basılı reklamlarda anlatı yolu ile verilmek istenen anlamın, alıcı tarafından alımlanma ilişkisindeki çelişikliğin varlığını sorunsal olarak ele alan bu araştırma, Nutri Balance markasının “Husband” adlı reklam afişi örnekleminde incelenmiştir. Araştırma kapsamında reklamın verilmek istenen anlamının, alımlanan anlam ile arasında oluşabilecek zıtlıkların varlığı konu edinilmiştir. Bu bağlamda da reklam afişinde anlatı, parçadan bütüne incelenmiştir. Ortaya konulan anlam ile reklamın verilmek istenen mesajındaki anlam arasındaki farkın bulunması araştırmanın amacını oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında çok boyutlu anlatısal yapısının bulunması ve bu anlamı basılı olması sebebiyle sınırlı bir çerçevede sunabilmesi sebebi ile reklam afişi incelenmek üzere tercih edilmiştir. Reklam afişinin incelenmesinde anlatısal yapıyı ortaya çıkarmakta sağladığı faydalar sebebiyle Panofsky’nin ikonografik inceleme yöntemi tercih edilmiştir. Araştırma sonucunda görülmektedir ki, reklam üreticisinin iki yönlü olarak hem aktarılmak istediği anlamın alıcı tarafından anlaşılabileceği ve reklam mesajının etkili olacağı bir mesaj, hem de çelişik bir biçimde reklam mesajındaki mesajı tersine çevirebilecek bir durum yaratılırsa, alıcı açısından reklam afişinin anlamlandırılışına bu durum yansımaktadır. Bu durumun ortadan kalkması için reklamın üreticisi, anlamsal olarak verilmek mesaj ile alımlanan mesajı birlikte değerlendirmeli ve olası çelişkileri ortadan kaldırmalıdır.

Kaynakça

  • Ads Of The World (2024, Nisan 10). Nutri Balance; Husband, Hand, Cards, Blind. https://www.adsoftheworld.com/ campaigns/husband-d94ae478-d903-4bb6-9040-12c9f003c93a
  • Barthes, R. (2022). Görüntünün retoriği: Sanat ve müzik (A. Cengiz & Ö. Albayrak, Çev.). İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Batı, U. (2019). Reklamın dili. İstanbul: Alfa Basım Yayım Dağıtım.
  • Burton, G. (2008). Görünenden fazlası (N. Dinç, Çev.). İstanbul: Alan Yayıncılık.
  • Dağlıoğlu, A., & İnce, M. (2018). İkonografi ve ikonoloji eleştiri yöntemine göre Salvador Dali’nin “Çarmıhtaki Aziz Juan İsa’sı” adlı eserinin analizi. Ulakbilge Dergisi, 6(26), 945-965.
  • Dervişcemaloğlu, B. (2016). Anlatıbilime giriş. İstanbul: Dergâh Yayınları.
  • Dias, L., & Dias, P. (2018). Beyond advertising narratives: “Josefinas” and their storytelling products. Anàlisi, 47-62.
  • Grünberg, T. (2014). Anlam kavramı üzerine bir deneme. Felsefe Arkivi, (15), 117-163.
  • İlhan, V., & Civelek, S. (2014). Televizyon ana haber bültenlerinin ikonografik analizi: Kadının yeri ve temsili. Humanities Sciences, 9(2), 59-81.
  • Mutlu, E. (2004). İletişim sözlüğü. Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları.
  • Panofsky, E. (2018). İkonoloji araştırmaları. İstanbul: Pinhan Yayıncılık.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim Çalışmaları
Bölüm Makale
Yazarlar

Oğuzhan Alın 0009-0006-4654-9703

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2024
Gönderilme Tarihi 30 Nisan 2024
Kabul Tarihi 9 Ekim 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 9 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Alın, O. (2024). Basılı Reklamlarda Anlatı ve Anlamın Alıcı İle İlişkisi Üzerine Eleştirel Bir Bakış: Nutri Balance Reklam Afişi Örneği. Middle Black Sea Journal of Communication Studies, 9(2), 77-88. https://doi.org/10.56202/mbsjcs.1476133