The purpose of this study is to determine the views of primary education teachers about lifelong learning and to establish whether there is a difference based on gender, education, branch, seniority, requests for doing graduate work. The research is a descriptive study on survey model. The population of the research is teachers who work in primary school in Zonguldak, Çaycuma. Sample of the research is 130 teachers working in primary school in Çaycuma. Research data is obtained from the “Lifelong Learning Trends Scale” developed by Diker Coskun (2009). Data analysis is performed with SPSS. The research shows that teachers’ views on lifelong learning do not differ according to their gender, education, branch, seniority, and requests for doing graduate work.
Bu çalışmanın amacı, temel eğitim (ilköğretim) öğretmenlerinin yaşam boyu öğrenmeye ilişkin görüşlerinin belirlenmesi ve cinsiyet, öğrenim durumu, branş, mesleki kıdem, lisansüstü çalışma yapma isteklerine göre fark olup olmadığının ortaya konmasıdır. Araştırma tarama modelinde betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın evreni, Zonguldak İli Çaycuma İlçesinde, temel eğitim kurumlarında görev yapan öğretmenlerdir. Araştırmanın örneklemi ise Çaycuma ilçesinde temel eğitim kurumlarında görev yapmakta olan 130 öğretmenden oluşmuştur. Araştırmanın verileri Diker Coşkun (2009) tarafından geliştirilen “Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri Ölçeği” nden elde edilmiştir. Elde edilen verilerin analizi SPSS programı ile yapılmıştır. Araştırmada, öğretmenlerin yaşam boyu öğrenmeye ilişkin görüşlerinin; cinsiyetlerine, öğrenim durumlarına, branşlarına, mesleki kıdemlerine ve yüksek lisans yapma isteklerine göre farklılaşmadığı görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Haziran 2016 |
Gönderilme Tarihi | 16 Ocak 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 4 Sayı: 1 |