Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Öğretmenlerin Uzaktan Eğitime Yönelik Tutumları ve Covid-19 Korkularının Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi

Yıl 2021, Cilt: 9 Sayı: 2, 66 - 85, 29.12.2021
https://doi.org/10.52826/mcbuefd.954341

Öz

Bu çalışmanın amacı, öğretmenlerin uzaktan eğitime yönelik tutumları ile Covid-19 korkularını farklı değişkenler açısından incelemektir. Bunun yanında, çalışmanın bir diğer amacı ise öğretmenlerin uzaktan eğitime yönelik tutumları ile Covid-19 korkuları arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Araştırmanın örneklemini farklı branşlarda çalışan 150 öğretmen oluşturmaktadır. Çalışmada tarama modeli kullanılmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak Ağır (2007) tarafından geliştirilen Uzaktan Eğitime Yönelik Tutum Ölçeği ve Arpacı, Karataş ve Baloğlu (2020) tarafından geliştirilen Covid-19 Fobisi Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlar; öğretmenlerin uzaktan eğitime yönelik tutumların olumsuz olduğunu ve Covid-19 korku düzeylerinin düşük olduğunu göstermektedir. Bununla birlikte çalışmada öğretmenlerin uzaktan eğitime yönelik tutumları ile Covid-19 korku düzeyleri arasında anlamlı bir ilişki olmadığı belirlenmiştir.

Kaynakça

  • Ağır, F. (2007). Özel okullarda ve devlet okullarında çalışan ilköğretim öğretmenlerinin uzaktan eğitime karşı tutumlarının belirlenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Balıkesir.
  • Alea, L. A., Fabrea, M. F., Roldan, R. D. A., & Farooqi, A. Z. (2020). Teachers’ Covid-19 awareness, distance learning education experiences and perceptions towards institutional readiness and challenges. International Journal of Learning, Teaching and Educational Research, 19(6), https://doi.org/10.26803/ijlter.19.6.8
  • Arpacı, I., Karataş, K., & Baloğlu, M. (2020). The development and initial tests for the psychometric properties of the COVID-19 Phobia Scale (C19P-S). Personality and Individual Differences, 164, 110-108.
  • Ateş, A. & Altun, E. (2008). Bilgisayar öğretmeni adaylarının uzaktan eğitime yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(3), 125-145.
  • Aydın, İ. E. (2012). Relationship between affective learning, instructor attractiveness and instructor evaluation in videoconference-based distance education courses. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 11(4), 247-252.
  • Balaman, F. (2018). Web tabanlı uzaktan eğitim ile geleneksel eğitimin internet programcılığı 2 dersi kapsamında karşılaştırılması. Itobiad: Journal of the Human & Social Science Researches, 7(2), 1173-1200.
  • Basilaia, G., & Kvavadze, D. (2020). Transition to online education in schools during a SARS-CoV-2 coronavirus (COVID-19) pandemic in Georgia. Pedagogical Research, 5(4), 1-9.
  • Bates, A. T. (2005). Technology, e-learning and distance education. Oxford: Routledge.
  • Bayraktar, G., Tozoğlu, E. & Acar, K. (2014). Öğretmen adayların kaygı düzeyleri üzerinde spor ve farklı değişkenlerin etkisi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16 (1), 305- 315.
  • Birişçi, S. (2013). Video konferans tabanlı uzaktan eğitime ilişkin öğrenci tutumları ve görüşleri. Journal of Instructional Technologies & Teacher Education, 2(1), 24-40.
  • Birol, C., & Teker, N. (2002). Uzaktan eğitim süreçlerinde kullanılan basılı materyallere yönelik toplam kalite analizi (aü açıköğretim fakültesi örneği) [Total quality analysis about the printed material used at the distance education], presented paper at AÖF’ün 20. Yılı Nedeniyle Uluslararası Katılımlı Açık ve Uzaktan Eğitim Sempozyumu. Anadolu University, May 23- 25, 2002, Eskisehir, Turkey.
  • Bodur, F. (2002). Anadolu üniversitesi uzaktan eğitim sisteminde basılı ders malzemelerinin basım ve dağıtım organizasyonu [Printing and Distribution Organization of the Printed Course Materials at Anadolu’s Distance Education System] presented paper at AÖF’ün 20. Yılı Nedeniyle Uluslararası Katılımlı Açık ve Uzaktan Eğitim Sempozyumu. Anadolu Universitesi, May 23-25, 2002, Eskisehir, Turkey. (Published in symposium proceedings).
  • Burgess, S., & Sievertsen, H. H. (2020). Schools, skills, and learning: The impact of COVID-19 on education. VoxEu. org, 1(2).
  • Cao, W., Fang, Z., Hou, G., Han, M., Xu, X., Dong, J., & Zheng, J. (2020). The psychological impact of the COVID-19 epidemic on college students in China. Psychiatry research, 112934.
  • Cavanaugh, C. S. (2001). The effectiveness of interactive distance education technologies in K-12 learning: A meta-analysis. International Journal of Educational Telecommunications 7(1), 73-88.
  • Check J., & Schutt, R. K. (2012) Survey research. In: J. Check, R. K. Schutt., editors. Research methods in education. Thousand Oaks, CA: Sage Publicatio. pp. 159–185.
  • Cırık, M. (2016). Uzaktan eğitimin üstün zekâlı öğrencilerin eğitimindeki yeri. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 2(3), 170-187.
  • Çelen, F. K., Çelik, A. & Seferoğlu, S. S. (2013). Analysis of teachers’ approaches to distance education. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 83, 388-392.
  • Çiçek, İ., Tanhan, A., Arslan, G. & Buluş, M. (2020). (İnceleme altında/ manuscript under review). Psychological Inflexibility Predictis Depression and Anxiety during COVID-19: Acceptance and Commitment Therapy Perspective. doi: 10.13140/RG.2.2.32134.19526.
  • Gonzalez, T., De La Rubia, M. A., Hincz, K. P., Comas-Lopez, M., Subirats, L., Fort, S., & Sacha, G. M. (2020). Influence of COVID-19 confinement on students’ performance in higher education. PloS one, 15(10), e0239490.
  • Göksu, Ö. & Kumcağız, H. (2020). Covid-19 salgınında bireylerde algılanan stres düzeyi ve kaygı düzeyleri. Turkish Studies, 15(4), 463-479. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.44397
  • Hamutoğlu, N. B., Gültekin, G. S., & Savaşçı, M. (2019). Öğretmen adaylarının uzaktan eğitime yönelik görüşleri: Açıköğretim uygulamaları. Yükseköğretim Dergisi, 9(1), 19-28.
  • Horzum, M. B. (2003). Öğretim elemanlarının internet destekli eğitime yönelik düşünceleri (Sakarya Üniversitesi Örneği) (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
  • Huang, L. ve Rong Liu, H. (2020). Emotional responses and coping strategies of nurses and nursing college students during COVID-19 outbreak: A comparative study. PLoS One, 15(8), 1-12. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0237303
  • Ilmiyah, S., & Setiawan, A. R. (2020). Students’ worksheet for distance learning based on scientific literacy in the topic coronavirus disease 2019 (COVID-19) https://doi.org/10.31237/osf.io/fpg4j
  • Kocayiğit, A. & Uşun, S. (2020). Millî Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda görev yapan öğretmenlerin uzaktan eğitime yönelik tutumları (Burdur ili Örneği). Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi, 8(23), 285-299. https://doi.org/10.33692/avrasyad.662503
  • Kurnaz, A., Kaynar, H., Şentürk-Barışık, C. & Doğrukök, B. (2020). Öğretmenlerin uzaktan eğitime yönelik görüşleri. Milli Eğitim, 49(Özel sayı), 293-322.
  • Kuşkonmaz, H. (2011). İlköğretim okullarındaki öğretmenlerin mobil öğrenmeye yönelik algı düzeylerinin belirlenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Bahçeşehir Üniversitesi, İstanbul.
  • Liu, X., Liu, J., & Zhong, X. (2020). Psychological state of college students during covıd-19 epidemic. Available at SSRN 3552814. http://dx.doi.org/10.2139/ssrn.3552814
  • Moçoşoğlu, B. & Kaya, A. (2020). Koronavirüs hastalığı (COVID-19) sebebiyle uygulanan uzaktan eğitime yönelik öğretmen tutumlarının incelenmesi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Eğitim Dergisi, 2(1), 15-43.
  • Ojo, D.O., & Olakuluhin, F.K. (2006). Attitudes and perceptions of students to open and distance learning in Nigeria, International Review of Research in Open and Distance Learning, 7(1), 1-10.
  • Öztürk, Y. A., Şahin, Ç., Demir, M. K. & Arcagök, S. (2019). Temel eğitim bölümünde öğrenimlerini sürdüren öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik kaygı düzeylerinin incelenmesi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20, 107-122.
  • Pragholapati, A. (2020). COVID-19 impact on students.10. 10. 2021 tarihinde https://edarxiv.org/895ed adresinden alınmıştır.
  • Sahu, P. (2020). Closure of universities due to Coronavirus Disease 2019 (COVID-19): Impact on education and mental health of students and academic staff. Cureus, 12(4). https://doi.org/10.7759/cureus.7541
  • Sanderson, E., & Greenberger, R. (2010). Evaluating online programs through a gifted lens. Gifted Child Today, 34(3), 42-53.
  • Setiawan, A. R. (2020). Scientific literacy worksheets for distance learning in the topic of coronavirus 2019 (COVID-19) 26.05.2020 tarihinde https://edarxiv.org/swjmk/ adresinden alınmıştır.
  • Singleton R. A., & Straits B. C. (2019). Approaches to social research. New York: Oxford University Press.
  • Suanpang, P., Petocz, P., & Kalceff, W. (2004). Student attitudes to learning business statistics: Comparison of online and traditional methods. Educational Technology & Society, 7 (3), 9-20.
  • Sullivan, G. M., & Feinn, R. (2012). Using effect size-or why the p value is not enough. Journal of Graduate Medical Education, 4(3), 279–282. https://doi.org/10.4300/JGME-D-12-00156.1
  • Rundle, A. G., Park, Y., Herbstman, J. B., Kinsey, E. W., & Wang, Y. C. (2020). COVID‐19–Related school closings and risk of weight gain among children. Obesity, 28(6), 1008-1009.
  • Talidong, K.J.B., & Toquero, C.M.D. (2020) Philippine teachers’ practices to deal with anxiety amid COVID-19. Journal of Loss and Trauma, 25(6-7), 573-579. https://doi.org/10.1080/15325024.2020.1759225
  • Tezcan, M. (2001). Türk yükseköğretiminde örgün eğitim ile uzaktan eğitim sisteminde önlisans eğitiminin maliyet-etkinlik analizi [Cost-Activity Analysis of Distance Education and Tradiational Education Higher Education in Turkey]. Ulusal Meslek Yüksekokulları Sempozyum Bildirileri. Marmara Üniversitesi Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu, pp:1-18, 18-19 Ekim 2001, İstanbul, Turkey.
  • Thomson, D. (2010). Conversations with teachers on the benefits and challenges of online learning for gifted students. Gifted Child Today, 34(3), 31-40.
  • Tırnovalı, A. (2012). Uzaktan eğitimde internet tabanlı eğitim programlarının temel boyutlarına yönelik öğrenci ve öğretim elemanlarının görüşleri ve öneriler (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Mersin Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Mersin.
  • Tuncer, M. & Tanaş, R. (2011). Akademisyenlerin uzaktan eğitim programlarına yönelik görüşlerinin değerlendirilmesi (Fırat ve Tunceli Üniversiteleri örneği). İlköğretim Online, 10(2), 776-784.
  • Ural, O. (2007). Attidues of graduate students toward distance education, educational technologies and independent learning, Turkish Online Journal of Distance Education, 8(4), 34-43.
  • Ülkü, S. (2018). İlkokullarda görev yapan öğretmenlerin uzaktan eğitime yönelik tutumları (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu.
  • Van Lancker, W., & Parolin, Z. (2020). COVID-19, school closures, and child poverty: a social crisis in the making. The Lancet Public Health, 5(5), 243-244. https://doi.org/10.1016/S2468-2667(20)30084-0
  • Wang, C., Cheng, Z., Yue, X. G., & McAleer, M. (2020). Risk management of COVID-19 by universities in China. Journal of Risk Financial Management, 13(36), 3-6.
  • Xiao, C. (2020). A novel approach of consultation on 2019 novel coronavirus (COVID-19)-Related psychological and mental problems: structured letter therapy. Psychiatry Investigation, 17 (2), 175–176.
  • Viner, R. M., Russell, S. J., Croker, H., Packer, J., Ward, J., Stansfield, C., ... & Booy, R. (2020). School closure and management practices during coronavirus outbreaks including COVID-19: a rapid systematic review. The Lancet Child & Adolescent Health, 4(5), 397-404.
  • Yıldırım, T., Çırak, Y. & Konan, N. (2011). Öğretmen adaylarında sosyal kaygı. Inonu University Journal of the Faculty of Education (INUJFE), 12(1), 85-100.
  • Yılmaz, E. O. & Aktuğ, S. (2011). Uzaktan eğitimde çevrimiçi ders veren öğretim elemanlarının, uzaktan eğitimde etkileşim ve iletişim üzerine görüşleri. Akademik Bilişim, Malatya, 2-4 Şubat.
  • Zhang, W., Wang, K., Yin, L., Zhao, W., Xue, Q., Peng, M., Min, B., Tian, Q, Leng, H., Du, J., Chang, H., Li, W., Shangguan, F., Yan, T., Dong, H., Han, Y., Wang, Y., Cosci, F., & Wang, H. (2020). Mental health and psychosocial problems of medical health workers during the covid-19 epidemic in china. Psychotherapy and Psychosomatics, 89, 242–250 http://dx.doi.org/10.1159/000507639.

Examining Teachers’ Attitude Towards Distance Education and Covid-19 Fears in Terms of Different Variables

Yıl 2021, Cilt: 9 Sayı: 2, 66 - 85, 29.12.2021
https://doi.org/10.52826/mcbuefd.954341

Öz

The aim of this study is to examine teachers' attitudes towards distance education and Covid-19 fears in terms of different variables. In addition, another aim of the study is to determine the relationship between teachers' attitudes towards distance education and Covid-19 fears. The sample of the study consists of 150 teachers working in different branches. Survey model was used in the study. In the study, the Attitude Scale towards Distance Education developed by Ağır (2007) and the Covid-19 Phobia Scale developed by Arpacı, Karataş, and Baloğlu (2020) were used as data collection tools. Results obtained from the research shows that teachers' attitudes towards distance education are negative and Covid-19 fear levels are low. However, in the study, it was determined that there was no significant relationship between teachers' attitudes towards distance education and Covid-19 fear levels.

Kaynakça

  • Ağır, F. (2007). Özel okullarda ve devlet okullarında çalışan ilköğretim öğretmenlerinin uzaktan eğitime karşı tutumlarının belirlenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Balıkesir.
  • Alea, L. A., Fabrea, M. F., Roldan, R. D. A., & Farooqi, A. Z. (2020). Teachers’ Covid-19 awareness, distance learning education experiences and perceptions towards institutional readiness and challenges. International Journal of Learning, Teaching and Educational Research, 19(6), https://doi.org/10.26803/ijlter.19.6.8
  • Arpacı, I., Karataş, K., & Baloğlu, M. (2020). The development and initial tests for the psychometric properties of the COVID-19 Phobia Scale (C19P-S). Personality and Individual Differences, 164, 110-108.
  • Ateş, A. & Altun, E. (2008). Bilgisayar öğretmeni adaylarının uzaktan eğitime yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(3), 125-145.
  • Aydın, İ. E. (2012). Relationship between affective learning, instructor attractiveness and instructor evaluation in videoconference-based distance education courses. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 11(4), 247-252.
  • Balaman, F. (2018). Web tabanlı uzaktan eğitim ile geleneksel eğitimin internet programcılığı 2 dersi kapsamında karşılaştırılması. Itobiad: Journal of the Human & Social Science Researches, 7(2), 1173-1200.
  • Basilaia, G., & Kvavadze, D. (2020). Transition to online education in schools during a SARS-CoV-2 coronavirus (COVID-19) pandemic in Georgia. Pedagogical Research, 5(4), 1-9.
  • Bates, A. T. (2005). Technology, e-learning and distance education. Oxford: Routledge.
  • Bayraktar, G., Tozoğlu, E. & Acar, K. (2014). Öğretmen adayların kaygı düzeyleri üzerinde spor ve farklı değişkenlerin etkisi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16 (1), 305- 315.
  • Birişçi, S. (2013). Video konferans tabanlı uzaktan eğitime ilişkin öğrenci tutumları ve görüşleri. Journal of Instructional Technologies & Teacher Education, 2(1), 24-40.
  • Birol, C., & Teker, N. (2002). Uzaktan eğitim süreçlerinde kullanılan basılı materyallere yönelik toplam kalite analizi (aü açıköğretim fakültesi örneği) [Total quality analysis about the printed material used at the distance education], presented paper at AÖF’ün 20. Yılı Nedeniyle Uluslararası Katılımlı Açık ve Uzaktan Eğitim Sempozyumu. Anadolu University, May 23- 25, 2002, Eskisehir, Turkey.
  • Bodur, F. (2002). Anadolu üniversitesi uzaktan eğitim sisteminde basılı ders malzemelerinin basım ve dağıtım organizasyonu [Printing and Distribution Organization of the Printed Course Materials at Anadolu’s Distance Education System] presented paper at AÖF’ün 20. Yılı Nedeniyle Uluslararası Katılımlı Açık ve Uzaktan Eğitim Sempozyumu. Anadolu Universitesi, May 23-25, 2002, Eskisehir, Turkey. (Published in symposium proceedings).
  • Burgess, S., & Sievertsen, H. H. (2020). Schools, skills, and learning: The impact of COVID-19 on education. VoxEu. org, 1(2).
  • Cao, W., Fang, Z., Hou, G., Han, M., Xu, X., Dong, J., & Zheng, J. (2020). The psychological impact of the COVID-19 epidemic on college students in China. Psychiatry research, 112934.
  • Cavanaugh, C. S. (2001). The effectiveness of interactive distance education technologies in K-12 learning: A meta-analysis. International Journal of Educational Telecommunications 7(1), 73-88.
  • Check J., & Schutt, R. K. (2012) Survey research. In: J. Check, R. K. Schutt., editors. Research methods in education. Thousand Oaks, CA: Sage Publicatio. pp. 159–185.
  • Cırık, M. (2016). Uzaktan eğitimin üstün zekâlı öğrencilerin eğitimindeki yeri. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 2(3), 170-187.
  • Çelen, F. K., Çelik, A. & Seferoğlu, S. S. (2013). Analysis of teachers’ approaches to distance education. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 83, 388-392.
  • Çiçek, İ., Tanhan, A., Arslan, G. & Buluş, M. (2020). (İnceleme altında/ manuscript under review). Psychological Inflexibility Predictis Depression and Anxiety during COVID-19: Acceptance and Commitment Therapy Perspective. doi: 10.13140/RG.2.2.32134.19526.
  • Gonzalez, T., De La Rubia, M. A., Hincz, K. P., Comas-Lopez, M., Subirats, L., Fort, S., & Sacha, G. M. (2020). Influence of COVID-19 confinement on students’ performance in higher education. PloS one, 15(10), e0239490.
  • Göksu, Ö. & Kumcağız, H. (2020). Covid-19 salgınında bireylerde algılanan stres düzeyi ve kaygı düzeyleri. Turkish Studies, 15(4), 463-479. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.44397
  • Hamutoğlu, N. B., Gültekin, G. S., & Savaşçı, M. (2019). Öğretmen adaylarının uzaktan eğitime yönelik görüşleri: Açıköğretim uygulamaları. Yükseköğretim Dergisi, 9(1), 19-28.
  • Horzum, M. B. (2003). Öğretim elemanlarının internet destekli eğitime yönelik düşünceleri (Sakarya Üniversitesi Örneği) (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
  • Huang, L. ve Rong Liu, H. (2020). Emotional responses and coping strategies of nurses and nursing college students during COVID-19 outbreak: A comparative study. PLoS One, 15(8), 1-12. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0237303
  • Ilmiyah, S., & Setiawan, A. R. (2020). Students’ worksheet for distance learning based on scientific literacy in the topic coronavirus disease 2019 (COVID-19) https://doi.org/10.31237/osf.io/fpg4j
  • Kocayiğit, A. & Uşun, S. (2020). Millî Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda görev yapan öğretmenlerin uzaktan eğitime yönelik tutumları (Burdur ili Örneği). Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi, 8(23), 285-299. https://doi.org/10.33692/avrasyad.662503
  • Kurnaz, A., Kaynar, H., Şentürk-Barışık, C. & Doğrukök, B. (2020). Öğretmenlerin uzaktan eğitime yönelik görüşleri. Milli Eğitim, 49(Özel sayı), 293-322.
  • Kuşkonmaz, H. (2011). İlköğretim okullarındaki öğretmenlerin mobil öğrenmeye yönelik algı düzeylerinin belirlenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Bahçeşehir Üniversitesi, İstanbul.
  • Liu, X., Liu, J., & Zhong, X. (2020). Psychological state of college students during covıd-19 epidemic. Available at SSRN 3552814. http://dx.doi.org/10.2139/ssrn.3552814
  • Moçoşoğlu, B. & Kaya, A. (2020). Koronavirüs hastalığı (COVID-19) sebebiyle uygulanan uzaktan eğitime yönelik öğretmen tutumlarının incelenmesi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Eğitim Dergisi, 2(1), 15-43.
  • Ojo, D.O., & Olakuluhin, F.K. (2006). Attitudes and perceptions of students to open and distance learning in Nigeria, International Review of Research in Open and Distance Learning, 7(1), 1-10.
  • Öztürk, Y. A., Şahin, Ç., Demir, M. K. & Arcagök, S. (2019). Temel eğitim bölümünde öğrenimlerini sürdüren öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik kaygı düzeylerinin incelenmesi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20, 107-122.
  • Pragholapati, A. (2020). COVID-19 impact on students.10. 10. 2021 tarihinde https://edarxiv.org/895ed adresinden alınmıştır.
  • Sahu, P. (2020). Closure of universities due to Coronavirus Disease 2019 (COVID-19): Impact on education and mental health of students and academic staff. Cureus, 12(4). https://doi.org/10.7759/cureus.7541
  • Sanderson, E., & Greenberger, R. (2010). Evaluating online programs through a gifted lens. Gifted Child Today, 34(3), 42-53.
  • Setiawan, A. R. (2020). Scientific literacy worksheets for distance learning in the topic of coronavirus 2019 (COVID-19) 26.05.2020 tarihinde https://edarxiv.org/swjmk/ adresinden alınmıştır.
  • Singleton R. A., & Straits B. C. (2019). Approaches to social research. New York: Oxford University Press.
  • Suanpang, P., Petocz, P., & Kalceff, W. (2004). Student attitudes to learning business statistics: Comparison of online and traditional methods. Educational Technology & Society, 7 (3), 9-20.
  • Sullivan, G. M., & Feinn, R. (2012). Using effect size-or why the p value is not enough. Journal of Graduate Medical Education, 4(3), 279–282. https://doi.org/10.4300/JGME-D-12-00156.1
  • Rundle, A. G., Park, Y., Herbstman, J. B., Kinsey, E. W., & Wang, Y. C. (2020). COVID‐19–Related school closings and risk of weight gain among children. Obesity, 28(6), 1008-1009.
  • Talidong, K.J.B., & Toquero, C.M.D. (2020) Philippine teachers’ practices to deal with anxiety amid COVID-19. Journal of Loss and Trauma, 25(6-7), 573-579. https://doi.org/10.1080/15325024.2020.1759225
  • Tezcan, M. (2001). Türk yükseköğretiminde örgün eğitim ile uzaktan eğitim sisteminde önlisans eğitiminin maliyet-etkinlik analizi [Cost-Activity Analysis of Distance Education and Tradiational Education Higher Education in Turkey]. Ulusal Meslek Yüksekokulları Sempozyum Bildirileri. Marmara Üniversitesi Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu, pp:1-18, 18-19 Ekim 2001, İstanbul, Turkey.
  • Thomson, D. (2010). Conversations with teachers on the benefits and challenges of online learning for gifted students. Gifted Child Today, 34(3), 31-40.
  • Tırnovalı, A. (2012). Uzaktan eğitimde internet tabanlı eğitim programlarının temel boyutlarına yönelik öğrenci ve öğretim elemanlarının görüşleri ve öneriler (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Mersin Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Mersin.
  • Tuncer, M. & Tanaş, R. (2011). Akademisyenlerin uzaktan eğitim programlarına yönelik görüşlerinin değerlendirilmesi (Fırat ve Tunceli Üniversiteleri örneği). İlköğretim Online, 10(2), 776-784.
  • Ural, O. (2007). Attidues of graduate students toward distance education, educational technologies and independent learning, Turkish Online Journal of Distance Education, 8(4), 34-43.
  • Ülkü, S. (2018). İlkokullarda görev yapan öğretmenlerin uzaktan eğitime yönelik tutumları (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu.
  • Van Lancker, W., & Parolin, Z. (2020). COVID-19, school closures, and child poverty: a social crisis in the making. The Lancet Public Health, 5(5), 243-244. https://doi.org/10.1016/S2468-2667(20)30084-0
  • Wang, C., Cheng, Z., Yue, X. G., & McAleer, M. (2020). Risk management of COVID-19 by universities in China. Journal of Risk Financial Management, 13(36), 3-6.
  • Xiao, C. (2020). A novel approach of consultation on 2019 novel coronavirus (COVID-19)-Related psychological and mental problems: structured letter therapy. Psychiatry Investigation, 17 (2), 175–176.
  • Viner, R. M., Russell, S. J., Croker, H., Packer, J., Ward, J., Stansfield, C., ... & Booy, R. (2020). School closure and management practices during coronavirus outbreaks including COVID-19: a rapid systematic review. The Lancet Child & Adolescent Health, 4(5), 397-404.
  • Yıldırım, T., Çırak, Y. & Konan, N. (2011). Öğretmen adaylarında sosyal kaygı. Inonu University Journal of the Faculty of Education (INUJFE), 12(1), 85-100.
  • Yılmaz, E. O. & Aktuğ, S. (2011). Uzaktan eğitimde çevrimiçi ders veren öğretim elemanlarının, uzaktan eğitimde etkileşim ve iletişim üzerine görüşleri. Akademik Bilişim, Malatya, 2-4 Şubat.
  • Zhang, W., Wang, K., Yin, L., Zhao, W., Xue, Q., Peng, M., Min, B., Tian, Q, Leng, H., Du, J., Chang, H., Li, W., Shangguan, F., Yan, T., Dong, H., Han, Y., Wang, Y., Cosci, F., & Wang, H. (2020). Mental health and psychosocial problems of medical health workers during the covid-19 epidemic in china. Psychotherapy and Psychosomatics, 89, 242–250 http://dx.doi.org/10.1159/000507639.
Toplam 54 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Gülçin Karakuş 0000-0002-0587-4079

Zeynep Bahar Erşen 0000-0002-7928-2535

Yayımlanma Tarihi 29 Aralık 2021
Gönderilme Tarihi 18 Haziran 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 9 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Karakuş, G., & Erşen, Z. B. (2021). Öğretmenlerin Uzaktan Eğitime Yönelik Tutumları ve Covid-19 Korkularının Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2), 66-85. https://doi.org/10.52826/mcbuefd.954341