This study was carried out to determine the thoughts and opinions of students who have taken or are
taking accounting courses towards crypto currencies and crypto currency markets. In the study, first of
all, the concept of crypto money was mentioned with its conceptual dimension, the existing literature
was searched and some research results on the subject were given. Then, the data obtained from the
survey study applied to active students who have taken or are taking accounting courses were analyzed
statistically. According to the research findings, it has been determined that there are statistically
significant differences between most of the statements about crypto money and the demographic
characteristics of the students. Within the scope of the study, the opinions of the students who take
accounting courses, who are the probable financial advisors of the future at the undergraduate level,
about cryptocurrencies and crypto money markets were determined and significant differences were
determined between them and the demographic data of these thoughts.
Bu çalışma muhasebe dersi almış ya da almakta olan öğrencilerin kripto paralar ve kriptopara
piyasalarına yönelik düşüncelerini ve görüşlerini belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışmada
öncelikle kripto para kavramına kavramsal boyutuyla değinilmiş, mevcut literatür araştırılmış ve konuya
ilişkin bazı araştırma sonuçlarına yer verilmiştir. Muhasebe dersi almış ya da almakta olan öğrencilere
uygulanmış anket çalışmasından elde edilen veriler istatistiki olarak analiz edilmiştir. Araştırma
bulgularına göre, kripto paraya yönelik verilen ifadelerden birçoğu ile öğrencilerin demografik
özellikleri arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir. Çalışma kapsamında lisans
düzeyinde geleceğin muhtemel mali müşavirleri olan muhasebe dersi alan öğrencilerin kripto paralar
ve kripto para piyasalarına yönelik düşünceleri tespit edilmiş ve bu düşüncelerin demografik verileri
ile aralarındaki anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Ocak 2024 |
Gönderilme Tarihi | 15 Mart 2023 |
Kabul Tarihi | 18 Eylül 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |