BibTex RIS Kaynak Göster

MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ CRM BAĞLAMINDA UFRS YORUM 13 MÜŞTERİ SADAKAT PROGRAMLARININ MUHASEBELEŞTİRİLMESİ

Yıl 2009, Sayı: 28, 145 - 158, 01.05.2009

Öz

Müşteri sakadat programları; müşteri memnuniyeti ve müşteri sadakati kapsamında müşteri ilişkileri yönetiminin bir parçasıdır. Bu programların muhasebeleştirilmesi birçok işletmede birbirinden farklılık göstermektedir.Bu bağlamda; Uluslararası Finansal Raporlama Standartları Yorum 13 müşteri sadakat programlarının muhasebeleştirilmesine yeni boyut kazandırmaktadır. Bu çalışma; müşteri sadakat programlarının dayandığı esasları vemüşteri sadakat programlarının muhasebeleştirilmesini açıklamakta ve örneklemektedir

Kaynakça

  • Alagöz, S.B., Alagöz, M., M. ve Oktay, E. (2004). Müşteri İlişkileri Yönetimi(CRM). Nobel Yayın Dağıtım
  • Güleş, Hasan K. (2004). Bilişim Teknolojilerinin Müşteri İlişkileri Yönetimine Katkıları. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
  • Fornell, C. (1992). “A National Satisfaction Barometer: the Swedish Experience”. Journal of Marketing. 56. ss. 6-21
  • Fornell, C., Johnson, M.D., Anderson, E.W., Cha, J. ve Bryant, B.E. (1996). “The American Customer Satisfaction Index: Nature, Purpose and Findings”. Journal of Marketing. 60(4). ss.7-18
  • IASB. (2008). International Financial Reporting Standards (IFRSs) 2008 including International Accounting Standards (IASs) and Interpretations as approved at 1 January 2008. London: Buckmans.
  • Kırım, A. (2001). Strateji ve Birebir Pazarlama CRM. Sistem Yayıncılık, İstanbul.
  • Kim, Y. (2004). Toward a Succesful CRM: Variable Selection, Sampling, and Ensemble. Decision Support Systems. 37(2). ss. 215-228
  • Myron, D. (2007). CRM continuous to its climb. Customer Relationship Management.
  • Payne, A. ve Frow, P. (2004). The Role of the Multichannel Integration in Customer Relationship Management. Industrial Marketing Management, 33(6). ss. 527-538
  • PriceWaterhouseCoopers. (2007). IFRS Retail & Consumer Industry Accounting Group IFRIC 13 Accounting for Customer Loyalty Programmes
  • Solakoğlu N. ve Türkyılmaz A. (2007). “Müşteri İlişkileri Yönetimi(CRM): Müşteri Memnuniyeti ve Finansal Performansa Katkısı” Üretim ve Hizmet Süreçlerinin Yönetimi. Çağlayan Kitabevi.
  • TEK, Ömer B.(1999). Pazarlama İlkeleri. İstanbul. 8.b. Beta Yayınları.
  • TMSK. (2008). Müşteri Sadakat Programlarına İlişkin Türkiye Finansal Raporlama Standardı Yorumu(TFRS Yorum 13) Hakkında Tebliğ Sıra No:69
  • TMSK. (2008). Uluslararası Finansal Raporlama Standartları ile Uyumlu Türkiye Muhasebe Standartları. Fersa Matbaası, Ankara
  • Williams, Haka, ve diğerleri. (2008). Financial & Managerial Accounting. USA: McGraw-Hill. 14. ed.
  • Zablah, A.R., D.N. Bellenger, W.J. Johnston. (2004). “An evaluation of divergent perspectives on customer relationship management: Towards a common understanding of an emerging phenomenon”. Industrial Marketing Management. 33, 475-489.
  • Zikmund, W. G., McLeod, R. ve Gilbert, F.W. (2003). Customer Relationship Management: Integrating Marketing Strategy and Information Technology.Wiley

THE RECOGNITION OF IFRS INTERPRETATION 13 “CUSTOMER LOYALTY PROGRAMMES” IN THE CONTEXT OF CUSTOMER RELATIONS MANAGEMENT CRM

Yıl 2009, Sayı: 28, 145 - 158, 01.05.2009

Öz

In the context of customer satisfaction and customer loyalty, customer loyalty programmes are part of the customer relations management CRM . The recognition of these programmes are different from each other in manyentities. In this context; International Financial Reporting Standards Interpretation 13 creates a new dimensionto the recognition of customer loyalty programmes. This study explains the basis of customer loyalty programmes and the recognition of these programmes and exemplifies them

Kaynakça

  • Alagöz, S.B., Alagöz, M., M. ve Oktay, E. (2004). Müşteri İlişkileri Yönetimi(CRM). Nobel Yayın Dağıtım
  • Güleş, Hasan K. (2004). Bilişim Teknolojilerinin Müşteri İlişkileri Yönetimine Katkıları. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
  • Fornell, C. (1992). “A National Satisfaction Barometer: the Swedish Experience”. Journal of Marketing. 56. ss. 6-21
  • Fornell, C., Johnson, M.D., Anderson, E.W., Cha, J. ve Bryant, B.E. (1996). “The American Customer Satisfaction Index: Nature, Purpose and Findings”. Journal of Marketing. 60(4). ss.7-18
  • IASB. (2008). International Financial Reporting Standards (IFRSs) 2008 including International Accounting Standards (IASs) and Interpretations as approved at 1 January 2008. London: Buckmans.
  • Kırım, A. (2001). Strateji ve Birebir Pazarlama CRM. Sistem Yayıncılık, İstanbul.
  • Kim, Y. (2004). Toward a Succesful CRM: Variable Selection, Sampling, and Ensemble. Decision Support Systems. 37(2). ss. 215-228
  • Myron, D. (2007). CRM continuous to its climb. Customer Relationship Management.
  • Payne, A. ve Frow, P. (2004). The Role of the Multichannel Integration in Customer Relationship Management. Industrial Marketing Management, 33(6). ss. 527-538
  • PriceWaterhouseCoopers. (2007). IFRS Retail & Consumer Industry Accounting Group IFRIC 13 Accounting for Customer Loyalty Programmes
  • Solakoğlu N. ve Türkyılmaz A. (2007). “Müşteri İlişkileri Yönetimi(CRM): Müşteri Memnuniyeti ve Finansal Performansa Katkısı” Üretim ve Hizmet Süreçlerinin Yönetimi. Çağlayan Kitabevi.
  • TEK, Ömer B.(1999). Pazarlama İlkeleri. İstanbul. 8.b. Beta Yayınları.
  • TMSK. (2008). Müşteri Sadakat Programlarına İlişkin Türkiye Finansal Raporlama Standardı Yorumu(TFRS Yorum 13) Hakkında Tebliğ Sıra No:69
  • TMSK. (2008). Uluslararası Finansal Raporlama Standartları ile Uyumlu Türkiye Muhasebe Standartları. Fersa Matbaası, Ankara
  • Williams, Haka, ve diğerleri. (2008). Financial & Managerial Accounting. USA: McGraw-Hill. 14. ed.
  • Zablah, A.R., D.N. Bellenger, W.J. Johnston. (2004). “An evaluation of divergent perspectives on customer relationship management: Towards a common understanding of an emerging phenomenon”. Industrial Marketing Management. 33, 475-489.
  • Zikmund, W. G., McLeod, R. ve Gilbert, F.W. (2003). Customer Relationship Management: Integrating Marketing Strategy and Information Technology.Wiley
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Can Öztürk Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Sayı: 28

Kaynak Göster

APA Öztürk, C. (2009). MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ CRM BAĞLAMINDA UFRS YORUM 13 MÜŞTERİ SADAKAT PROGRAMLARININ MUHASEBELEŞTİRİLMESİ. Muhasebe Ve Denetime Bakış(28), 145-158.