Rekabetin her sektörde yoğun yaşandığı günümüzde müşterilerin önemi oldukça artmıştır. Müşterilerin değişentalepleri incelenmeli ve bu taleplere uygun ürün ve hizmetler sunulmalıdır. Söz konusu stratejiyi başarıyla uygulayabilmek için ise müşterileri sürekli takip etmek ve onların değişen taleplerini analiz etmek gerekmektedir.Modern pazarlama stratejilerinde bu olguya paralel olarak literatürde Müşteri İlişkileri Yönetimi bir gereklilikolmuştur. Firmalar bir yandan müşteri karlılığını ölçümlemeye çabalarken diğer yandan pazarlama maliyetlerini kontrol altına almaya çalışmışlardır. İnsan, teknoloji ve süreç maliyetleri CRM çalışmalarında öngörülen temel maliyetlerdir. Bu çalışma Müşteri İlişkileri Yönetiminde yer alan pazarlama maliyetlerini incelemektedir.CRM projelerindeki ana maliyetler, maliyetlerin dağılımı, maliyet hesaplama tekniği, CRM gelir ve gider kalemleri, maliyetlerin sınıflandırılması ve dönem maliyetlerinin incelenmesi bu çalışmanın temelini oluşturmaktadır
As competition in all sectors is on the rise, the importance of customers have been critical. Thus, customerschanging needs have to be analyzed and products/services based on these needs should be brought to the market. To meet this goal, customers should continuously be monitored. In this sense, Customer Relationship Management is a necessity to compete in today’s work force. Firms, on one side try to measure the profitability oftheir customers, but on the other side, they aim to control their marketing costs. This study includes major costsin CRM projects, distribution of costs involved, cost calculation method, CRM Incomes and Expenses, Costclassification and analysis of term costs
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2008 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Sayı: 24 |